Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverini on seonnut, apua?

Nasu69
13.09.2016 |

Hei!
Hyvä ystäväni on henkisesti seonnut. Saattaa esim. saada yhtäkkiä itkukohtauksen, jos sanoo esim. yhden väärän sanan?
Hän saa ns. Mental breakdowneja.
Hänellä saattaa olla semmoisia päiviä, että itkee kokoajan ja seuraavana päivänä on maailman iloisin ihminen.
Olen koittanut auttaa häntä useamman ystävän kanssa, mutta hän ei uskalla avautua yms. oikein kellekkään.
Hän saa myös välillä raivokohtauksia ja koittaa karkoittaa ystäviä ympäriltään.
Mitä pitäisi tehdä? ollaan ehdotettu psykologille menoa mutta ei suostu? pitäisikö vielä yrittää?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia mielenterveys järkkynyt? Onko kuinka kauan käyttäytynyt noin?

Vierailija
2/5 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvottelu ei auta. Joko viette sen oikeesti tutkimuksiin tai unohdatte koko jutun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaakelilastu kirjoitti:

Minkä takia mielenterveys järkkynyt? Onko kuinka kauan käyttäytynyt noin?

Hmm.. ollut jo ehkä vuoden? pikku hiljaa oudommaksi ja oudommaksi muuttunut...

-ap

Vierailija
4/5 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi puhua "sekoamisesta" jos on klassiset masennusoireet..

Ylä- ja alamäet, itkut naurut ja muut tunnevuoristorata on masentuneille tyypillisiä juttuja. Sano hänelle että olet huolissasi, menkää yhdessä lääkäriin.. Puhu hänen vanhemmille ..ole tukena.. Voin vannoa että hän voi olla aika hukassa itsensä kanssa parhaillaan. Silloin tarvitaan olkapäätä. Ja pitkää pinnaa ystäviltä. Ja etenkin jos toinen haluaa puhua, ystävän velvollisuus on silloin kuunnella.

Vierailija
5/5 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi puhua "sekoamisesta" jos on klassiset masennusoireet..

Ylä- ja alamäet, itkut naurut ja muut tunnevuoristorata on masentuneille tyypillisiä juttuja. Sano hänelle että olet huolissasi, menkää yhdessä lääkäriin.. Puhu hänen vanhemmille ..ole tukena.. Voin vannoa että hän voi olla aika hukassa itsensä kanssa parhaillaan. Silloin tarvitaan olkapäätä. Ja pitkää pinnaa ystäviltä. Ja etenkin jos toinen haluaa puhua, ystävän velvollisuus on silloin kuunnella.

Mä olen pitkäaikaismasentunut, ja kyllä mulla välillä tulee tunne ja pelkokin, että sekoanko mä. Masennukseen liittyy usein muitakin mielenterveyden oireita, mulla esim. pakkoneurooseja, jotka varmasti normaalista ihmisestä vaikuttaa "sekolta". Saattaako pitkittyneet masisoireet myös laukaista herkemmille psykoosin(?), joten ystävän olisi hyvä käydä ammattilaisenkin juttusilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan