Vanhukset syövät aina appelsiineja, korppuja ja kettukarkkeja :)
Kommentit (45)
Minun ukki paloittelee leipäjuustoa kahvin sekaan, lusikoi juuston suuhunsa, kaataa kahvia aluslautaselle ja pistää sokeripalan huulten väliin ja ryystää kahvin siltä lautaselta suuhunsa.
Kettukarkeille täältäkin ääni, mummu veteli aina niitä, välillä Fazerin parhaita, niissä on se pitkä kissakarkki, kiskis, muistaakseni.
Vierailija kirjoitti:
Olin aikoinaan kotipalvelussa töissä ja siellä yksi mummo tilasi kaupasta aina sipsejä. Virkistävä poikkeus niihin kettukarkkimummoihin. Ja ainoa vanhus jonka tiedän syöneen sipsejä vanhoilla päivillään.
Mun mummo söi sipsejä päivittäin siihen asti kunnes Alzheimer vei kyvyn syödä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja niitä sinivalkoisessa pussissa olevia jauhemaisia valkoisia ovaalinmuotoisia mentholeja.
Pohjanmaan pastilleja. Piparminttua ei mentholia (nykyajan kotkotuksia!)
Tai Omareita tai Fazerin parhaita tai liköörikonvehteja.
Vierailija kirjoitti:
Minun ukki paloittelee leipäjuustoa kahvin sekaan, lusikoi juuston suuhunsa, kaataa kahvia aluslautaselle ja pistää sokeripalan huulten väliin ja ryystää kahvin siltä lautaselta suuhunsa.
Minunkin paappa ryysti kahvia lautaselta sokeripala huulien välissä. Mutta siitä on jo yli 50 v aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vetävä röökiä ja syövät sinisiä mentholeita ja läskisoosia
Läskisoossi on parasta. Tykkään !!!
Meillä heillä ruokana perunat ja lihakastike. Sitten on mustikkajugurttia, ranskanleipää ja suklaata. Kyllä kettukarkeistakin tykkäävät. Puuroja lounaaksi.
Meidän anoppi rinkeleitä sekä marjoja: hilloa puuron sekaan, kiisseliä puuron sekaan, tuoreita marjoja puuron sekaan. Mitä tahansa marjoja.
Kyllä, niitä jauhautuvia piparminttupastilleja rapisevasta pussista. Kuivat rinkelit, itsetehty sima, leipäjuusto ja kaneliässät kuuluvat myös valmiusvarastoon.
Kun musta tulee vanhus, niin sekoittelen GT:tä. Paistelen pihvejä, savustan lohta ja leivon korvapuusteja. Valkkaria löytyy silloin aina kylmänä.
Mä vanhainkotiin, jossa saa punaviiniä ja kylvettäjäksi nuoren mustan miehen. Säästän marisätkän kokeilun myös tuohon viihdyttämöön.
Vierailija kirjoitti:
Olin aikoinaan kotipalvelussa töissä ja siellä yksi mummo tilasi kaupasta aina sipsejä. Virkistävä poikkeus niihin kettukarkkimummoihin. Ja ainoa vanhus jonka tiedän syöneen sipsejä vanhoilla päivillään.
minun mummini tilaa kaupasta aina sipsejä ja chilipähkinöitä :D Helpottavat kuulemma huimausta. Ja niissä on paljon kaloreita, ei pysty enää syömään kuin linnun annoksia. Mummi on 92v.
Joo korppuja ostaa vanhukset. Olin koulutuksessa ja siinä oli työharjoittelu jakso. Olin yhdessä kaupassa työssä, siellä kävi paljon vanhuksia kun oli sijainti torin laidalla. Niin sitä korppu hyllyä sai olla kokoajan täyttämässä😁 jos ei heti huomannut täyttää hyllyä oli joku mummo jo hihassa että eikö korppuja ole? Siksi sanon korppuja eläkeläisen ruoaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mummoni tarjosi aina uskovaisten pastilleja. En tiedä, miksi niillä oli sellainen nimi.
Uskovaisten pastilleja 😂
Meiän mummo kans tarjos uskovaisten pastilleja :) Semmosia väkeviä. En tykänny pentuna. Mutta joo, sillä nimellä oli ;D
Meillä puhuttiin körttikarkeista. Uskovaisten pastilli-nimitystä en ole kuullutkaan. Hauska 😂
Minun mummuni 88v tekee aina keiton jälkiruoaksi pannukakun. Ja lähettää siitä tähteiksi jääneet mukanamme kotiin <3
Mummun luona syödään sinivalkoisen pussin Pohjanmaan pastilleja, Pihlaja-karkkeja, tummaa suklaata, punaista maitoa ja pullia jotka on leivottu kermalla ja voilla.
Jostain syystä mummu tykkää sipseistä. Syö niitä pieniä määriä jopa useamman kertaa viikossa. :)
Saunassa ei voi käydä jos siellä ei ole vihtaa. Kahvia ei voi juoda mukista vaan pitää olla kuppi ja kahvitassi. Eikä mitään maitoa kahviin vaan kermaa sen olla pitää.
Meidän papalla oli kolmenlaisia karkkeja vuorotellen, niitä valkoisia soikeita tai pyöreitä, jota hän nimitti hokmanneiksi, vihreitä litteitä nelikulmaisia paperipäällysteisiä mentholeita tai punaisia pitkulaisia paperipäällysteisiä aniksia. Appelsiineja hänkin osti usein. Ja kahvin kanssa oli korppuja, ellei tytär ollut käynyt leipomassa pullaa. Toisinaan hän osti myyjätyttöjä kiusoitellen lähikaupasta töppösenlestin ja kylmää potaatvoita eli ranskanleivän ja jäätelöä. Vanhemmiten hänen oli vaikea saada illalla unta, joten lääkäri määräsi tilkan konjakkia unipillereiden asemesta. Se oli juhlallinen toimitus, kun konjakkipullo nostettiin pöydälle ja sitten siitä valutettiin varovasti ruokalusikkaan se tilkkanen.
ne syö hampurilaisia,pizzaa,ranskalaisia ja juo limpparia täällä provolassa päin
Jaa? Eivät olleet niitä rekkamiehen pastilleja?