Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maanviljelijät härskejä!

Vierailija
12.09.2016 |

Nyt taas telkkarissa niille haetaan puolisoa.
Kehtaavat ruinata tukiaisia ja vinkua köyhyydestä. Kämpät on hemmetinmoiset kartanot, uudet sikakalliit traktorit ja laitteet pihassa, autoina mersuja ja bemareita.

Ihme ruikuttajia!

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikä sinut pitää Helsingissä?

Ole hyvä ja ihan vapaasti ota saatananmoinen velkataakka niskaasi ja ala maanviljelijäksi. Ai niin, sinulla ei olisi resursseja edes paperisotaan, saatikka kovaan likaiseen ruumiilliseen työhön. Pikku hippeli turvassa Hesassa, meeppä kahvilaan juomaan pienet lattet, ja yritä jaksaa pidellä sitä pikkusormea pystyssä, tsemppihali!

Vierailija
22/88 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla Helsinkiläisenä ole varaa asua kuin vuokralla, samoin työpaikka sellainen, että pääkaupunkiseudun ulkopuolella olisin työtön.

Pidän maanviljelijöitä ruikuttajina: pitää muistaa, että se velan tarkoitus on kasvattaa kannattavuutta ja pääomaa... Isot, hienot talot löytyy, omaa maata ja pelejä ja vehkeitä, toisin kuin keskituloisella Hesalaisella.

Monet pitävät esim hevosta harrastuksen takia, on usein mökkiä ja rantasaunaa läheisellä järvellä jne. Talvella on rahaa lentää etelään...

Mutta maanviljelijät ovat kuten muut yrittäjät; aina muille valittamassa tiukkaa tilannetta mutta omaisuus paljastaa jotain ihan muuta...

Mutta kun omaisuudella ei elä,omaisuutta ei voi muuttaa rahaksi muutakuin lopettamalla.

Jos kaikki maailman viljelijät lopettaa loppuu ruoka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla Helsinkiläisenä ole varaa asua kuin vuokralla, samoin työpaikka sellainen, että pääkaupunkiseudun ulkopuolella olisin työtön.

Pidän maanviljelijöitä ruikuttajina: pitää muistaa, että se velan tarkoitus on kasvattaa kannattavuutta ja pääomaa... Isot, hienot talot löytyy, omaa maata ja pelejä ja vehkeitä, toisin kuin keskituloisella Hesalaisella.

Monet pitävät esim hevosta harrastuksen takia, on usein mökkiä ja rantasaunaa läheisellä järvellä jne. Talvella on rahaa lentää etelään...

Mutta maanviljelijät ovat kuten muut yrittäjät; aina muille valittamassa tiukkaa tilannetta mutta omaisuus paljastaa jotain ihan muuta...

Voi KIITOS! Minäkin nyt juoksen ottamaan velkaa niin mun kannattavuus ja pääoma kasvaa! Sä oot ihana kun kerroit, nyt on koko Suomi pelastettu. Jee mikä aivopieru oot. Itkisin jos en nauraisi.

Suako kateuttaa ne pelit ja vehkeet. Nii i, kyllä sullakin kannattaisi olla traktori ja puimuri kerrostaloväen kanssa yhteisenä. Tosi osuva kateuden kohde että toisella ( tai pankinhan ne) on työvälineitä. Sä oot ihan paras!  Siis paras pässi. Tuu mää kerihten sut.

Vierailija
24/88 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Berliinistä kirjoitti:

Ole hyvä ja ihan vapaasti ota saatananmoinen velkataakka niskaasi ja ala maanviljelijäksi. Ai niin, sinulla ei olisi resursseja edes paperisotaan, saatikka kovaan likaiseen ruumiilliseen työhön. Pikku hippeli turvassa Hesassa, meeppä kahvilaan juomaan pienet lattet, ja yritä jaksaa pidellä sitä pikkusormea pystyssä, tsemppihali!

Tämä oli niin huono, yritä edes. Ei edes ärsyttänyt vaan nauratti:D

Minusta, et tiedä mitään. Olen kyllä ruumiillista työtä tehnyt mm ollut hevostalleilla töissä, ja siellä tehdään kaikki omilla ruumiinvoimilla, ei traktorilla tai roboteilla kuten navetassa...

Lisäksi työkseni pyörittelen papereita, tehtäväni on huolehtia että papereissa olevat asiat menevät kuten lait ja asetukset velvoittavat, rahoitusalalla työskentelen mutta niin "erikoishommissa" että ok-seudun ulkopuolella ei paikkaa ole (pääkonttorit ja toimipisteet kun isoilla firmoilla ok-seudulla). Silti asuntösäästäjänä minulla ei ole varaa juoda sitä kahvia missään kahvilassa. Ja kvartaaleittainteen paljon ylitöitä... Että kiitos vaan ylenkatseestasi sinä ahne muita halveksiva maanviljelijä!

Vierailija
25/88 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin yliopistossa on mahdollisuus opiskella maatalouspolitiikkaa. Tekisi hyvää tämänkin ketjun "hesalaiselle" opetella edes perusteet ennen kuin tulee jakamaan viisauttaan.

Vierailija
26/88 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneks ulkomaalaista saa halvalla ja on vähintään yhtä hyvää kuin kotimainen.

Ei maussa varmaan paljoa eroa olekaan mutta se miten esim kananmunia tuotetaan ulkomailla niin ei kiitos. Kanoilta esim. typistetään nokat ettei ne noki toisiaan. Erittäin kivulias toimenpide.

Vierailija
27/88 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuusannuuska kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi KIITOS! Minäkin nyt juoksen ottamaan velkaa niin mun kannattavuus ja pääoma kasvaa! Sä oot ihana kun kerroit, nyt on koko Suomi pelastettu. Jee mikä aivopieru oot. Itkisin jos en nauraisi.

Höpö höpö! Velkaa otetaan investointien takia. Vai elätkö sinä velkarahalla? Syöt ja juot itse ja ostat eläinten rehut, lannoitteet pankkivelalla? Niin, sitähän minäkin.

Suako kateuttaa ne pelit ja vehkeet. Nii i, kyllä sullakin kannattaisi olla traktori ja puimuri kerrostaloväen kanssa yhteisenä. Tosi osuva kateuden kohde että toisella ( tai pankinhan ne) on työvälineitä. Sä oot ihan paras!  Siis paras pässi. Tuu mää kerihten sut.

Vierailija
28/88 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moderaattori on maanviljelijävastainen, poisti asiallisen kommentin. Ilmoitan ylemmälle taholle. Saat tästä seurauksia raukkamainen imbesilli

Vierailija
29/88 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan maataloustuottajia.

Voimia vaan kaikille teille. Toivotan erikseen vielä extravoimia viljanviljelijöille. Taitaa sato mennä poskelleen?

Vierailija
30/88 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

torilla kirjoitti:

Moderaattori on maanviljelijävastainen, poisti asiallisen kommentin. Ilmoitan ylemmälle taholle. Saat tästä seurauksia raukkamainen imbesilli

ei tarvitsekaan ilmoittaa, ei hätää

Vierailija
31/88 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset tuotteet on maajussit ylihinnoitelleet. Minä nautin siististä työstäni ja siitä maksettavasta reiluhkosta palkasta. En viihtyisi maalla, paskan lemussa.

Ostan oikein hinnoiteltuja ulkomaalaisia hyviä tuotteita.

Vierailija
32/88 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan maataloustuottajia.

Voimia vaan kaikille teille. Toivotan erikseen vielä extravoimia viljanviljelijöille. Taitaa sato mennä poskelleen?

Kun sato menee poskelleen Suomessa, Euroopassa, Aasiassa ym. Sitten ihminen menee poskelleen. 

Rautalangasta: Ihmiskunta kuolee.

Vierailija
33/88 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjät on aina suurimpia uhreja. Isot talot ja uudet autot selitetään isolla velalla. Ulkomaan matkat sillä, että pakko päästä työkuvioita pois, Maanviljelijä ei ole köyhä, jos omaisuutta on! Mutta tätä ei voi eikä saa sanoa ääneen. Maanviljelijä näkee punaista, jos heille sanoo, että jos niin tiukkaa on, myy palanen maata tai vuokraa rantamökkisi, vaihda auto halvempaan.

En minä maanviljelijöitä halveksi, mutta en hyväksy sitä uhriutumista tai sitä, että omaisuuden ollessa esim 2-4 miljoonaa euroa, vingutaan köyhyyttä.. Maanviljelijä tällöin ei ole köyhyyttä nähnytkään! Maanviljelijä ei esim näe nälkää, asu ylikalliissa vuokra-asunnossa, on autoton koska ei ole rahaa autoon jne... Että lopettakaa se itsekusetus ja muille valehteleminen. Se on mun pointti.

Vierailija
34/88 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Berliinistä kirjoitti:

Minusta, et tiedä mitään. Olen kyllä ruumiillista työtä tehnyt mm ollut hevostalleilla töissä, ja siellä tehdään kaikki omilla ruumiinvoimilla, ei traktorilla tai roboteilla kuten navetassa...

Lisäksi työkseni pyörittelen papereita, tehtäväni on huolehtia että papereissa olevat asiat menevät kuten lait ja asetukset velvoittavat, rahoitusalalla työskentelen mutta niin "erikoishommissa" että ok-seudun ulkopuolella ei paikkaa ole (pääkonttorit ja toimipisteet kun isoilla firmoilla ok-seudulla). Silti asuntösäästäjänä minulla ei ole varaa juoda sitä kahvia missään kahvilassa. Ja kvartaaleittainteen paljon ylitöitä... Että kiitos vaan ylenkatseestasi sinä ahne muita halveksiva maanviljelijä!

Hienosti ylenkatsottu ahne pikku repsukka. Ei tartte kadehtia. Tiedän sinusta kaiken, kun sen juuri kerroit. Kannattaisiko kuitenkin etsiä hiukka parempi työpaikka että sen lattenkin saisi irti. Tai ehkä et ole niin fiksu kuin unissasi kuvittelet. Jos ylitöitä haluat mee maalle niin tiiät mitä ne on. Kaikki ruokasi on maanviljelijä sinulle tehnyt, meitä on ympäsi maailmaa ja me halutaan pitää sinut hengissä. Ole hyvä vaan, kyllä me huolehditaan, niin että jaksat kadehtia ja mollata meitä oikein olan takaa.

Vierailija
35/88 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli maatila, mutta en pystynyt pitämään sitä pystyssä. Jouduin muuttamaan perheeni kanssa pois kotitilaltani. Hävettää että sukupolvien työ meni hukkaan. 

Vierailija
36/88 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahneita paskoja.

Vierailija
37/88 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

repsukalle kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Berliinistä kirjoitti:

Hienosti ylenkatsottu ahne pikku repsukka. Ei tartte kadehtia. Tiedän sinusta kaiken, kun sen juuri kerroit. Kannattaisiko kuitenkin etsiä hiukka parempi työpaikka että sen lattenkin saisi irti. Tai ehkä et ole niin fiksu kuin unissasi kuvittelet. Jos ylitöitä haluat mee maalle niin tiiät mitä ne on. Kaikki ruokasi on maanviljelijä sinulle tehnyt, meitä on ympäsi maailmaa ja me halutaan pitää sinut hengissä. Ole hyvä vaan, kyllä me huolehditaan, niin että jaksat kadehtia ja mollata meitä oikein olan takaa.

En minä kadehdi, ärsyttää vain se köyhyydestä uliseminen. Inhoan valehtelua. Jos omaisuuden arvo on esim 2-4 miljoonaa euroa tai enemmän on turha valittaa köyhyyttä. Tulkaa hyvät maanviljelijät katsomaan köyhiä leipäjonoihin. Siellä on aitoa köyhyyttä, ei löydy kalliita autoja, omakotitaloja, omia hevosia ym. Tämä oli se asia mikä ärsyttää. Minusta maanviljelijät ovat okoo porukkaa samoin kuin kaikki muut, mutta valehtelijoita ja kusettajia en hyväksy.

Vierailija
38/88 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos maatalous kiinnostaa, yhteys pankkiin, myytäviä tiloja katsastamaan ja onneen kiinni!  Ei ehdi kaljaa kotona sitten kittaamaan ja marketissa hedelmäpelejä pelaamaan.

Vierailija
39/88 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Berliinistä kirjoitti:

Kyllä hepojen kanssa leikkiminen on suht kevyttä puuhaa,mutta tyhjennäppä puolimetriä paksu lampaiden lantapatteri vaikka vaan muutaman neliön alueelta niin tiedät mitä on tosi raskas työ.

Vierailija
40/88 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Berliinistä kirjoitti:

Voi @!#! että oikein harrastellut hevostallilla. Sinähän sitten tiedätkin maanviljelystä kaiken. Not.

Ja äsken ei millään ikinä ollut varaa asua kuin vuokralla. Nyt kuitenkin kaikki ylimääräinen menee asuntosäästämiseen.

Mikä tarve sinulla on lyödä muita maahan ja besserwisseröidä tietäväsi meidän maanviljeöijöiden asiat meitä itseä paremmin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi