Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toisenlaiset äidit-liveseuranta

Vierailija
12.09.2016 |

Vai onko tää ainoa tosi-tv mistä ei saa keskustella?

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Jenna ehtii elämänsä aikana käydä kouluja ja olla työelämässä vaikka nyt muutaman vuoden keskittyisikin kotona oloon. Ei kaiken tarvitse olla aina niin kaavamaista ja mustavalkoista.

Vierailija
62/73 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta Wäinö on ihana nimi :) siinä on sellaista wanhan-ajan tuntua .

jos joskus vielä saan lapsen, tästä voisi tulla  Wäinö myös.. Wäinö Matinpoika! tai Weera Matintytär,  jos on tyttö. pitääkin lähteä tästä miestä suostuttelemaan....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vaan kuvitella mitä Jennan psyykelle olisi tapahtunut jos olisi pakotettu aborttiin. Onneksi tuntuu olevan topakka oman päänsä pitäjä.

Vierailija
64/73 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihdoin vasta hetki sitten kanavalle, ja tuo vauvan isä näyttää ihan 14-vuotiaalle!! 8(

Minkä ikäisiä nuo oikein olivat?

Poika oli 14 v ja tyttö 16v, kun raskaaksi tuli.

Ei vaan 16 ja 18. Faktat kuntoon!!!

Vierailija
65/73 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä vittu teitä mammoja vaivaa, miksi pitää puhua ilkeästi ja haukkua? Oletteko itse niin helvetin täydellisiä ihmisiä ja täydellisiä äitejä? Mulla jäi näistä teinivanhemmista hyvä fiilis, selvästi odottivat innolla lapsen syntymää ja huomasi kyllä kuinka välittäviä ja rakastavia vanhempia ovat pikkuiselle. Tämä Vili vaikutti erittäin empaattiselta, kohteli kauniisti vauvaa ja Jennaa. Harmi jos heidän parisuhde ei kestänyt (?) mutta varmasti ovat molemmat hyviä vanhempia lapselleen. Toivon heille kaikkea hyvää<3

No onko siinä oikeasti järkeä, että alaikäiset, oman lapsuutensa rikkonaisessa kodissa eläneet alkavat pukkaamaan maailmaan lisää lapsia. Missä vaiheessa se äitiys on opittu jos itse on lastenkodissa lapsuutensa elänyt? Vauva on parasta mitä on tapahtunut, sanoo äiti. Mitähän lapsi ajattelee äidistään myöhemmin? Vauva on 4 kk ja äidillä jo uusi poikaystävä - niitä isäpuolia taitaa elämässä piisata jatkossakin. Ja vaikka suomalainen yhteiskunta tarvitsee veronmaksajia tulevaisuuteen niin näistä lapsista sellaisia ei taida tulla, kotona jo useamman sukupolven malli sossun asiakkuudesta. Tosissaan nuo lapset olivat lasta odottamassa, mutta eikö tuo ole enemmän lasten nukkeleikkiä kuin kypsää aikuisuutta? Voi kun tuo äiti laittaisi ensin oman päänsä kuntoon eikä hakisi turvaa lapsista.

Vierailija
66/73 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Jenna ehtii elämänsä aikana käydä kouluja ja olla työelämässä vaikka nyt muutaman vuoden keskittyisikin kotona oloon. Ei kaiken tarvitse olla aina niin kaavamaista ja mustavalkoista.

Niinpä tietenkin, voi katsoa lapsuudenkodistaan mallia kuinka asiat tehdään? Mustavalkoinen ei tarvitse olla muttei myöskään naivi, aika harva näistä vastaavista tapauksista jaloilleen pääsee, kysypä sossulta kuinka moni jää jatkuvaksi asiakkaaksi, lisää lapsia uusien miesten kanssa, koulut jää käymättä.

Vierailija
67/73 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua sen isän suorittamaa vaipanvaihtoa ja pyllyn pesua. Eikö kukaan ole opettanut että pienen vauvan niskaa pitää tukea? Ihan kamalaa katsottavaa oli. Vauva raukka :(

Vierailija
68/73 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei herranjee!! Oliko ensinnäkään koko ohjelmassa siitä, että Jennan äiti olisi sossunluukulla??? Ei huostaanotto tarkoita automaattisesti että huostaanotetusta tulee huono vanhempi. Jennan äiti on hakenut apua uupumukseen ja vaikealle teinille apua, tämä jos mikä osoittaa kypsää vanhemmuutta. Onko se oikeasti väärin hakea apua jossei jaksa vai pitääkö hampaat irvessä itse hoitaa ja seota. Miettikää nyt vähän!! Olen itse myös nuori äiti, huostaanotettu ja minun huostaanoton taustalla on paljon enemmän kuin äidin uupumus. Meillä oli huumeet, minut hyljättiin ala-asteella huolehtimaan itsestäni, ei ollut rahaa eikä ruokaa. Olen todella rikkinäisestä lapsuudesta. Silti olen suunnitellusti yhden lapsen äiti ja tulin raskaaksi alle puolivuotta seurustelusta. Kukaan muu ei lastani hoida kuin minä ja mieheni. Satunnaisesti on hoidossa mummolassa tai joku tulee meille kotiin hoitamaan, jos käyn tekemässä työkeikan. Mies käy töissä ja itse olen pääsääntöisesti kotiäiti. Lapsi saa kaiken minkä tarvitsee. Että ei se huostaanotto tarkoita huonoa vanhemmuutta. Nyt järki käteen ihmiset. Ja Jenna oli raskaana VILILLE ja sai keskenmenon. Faktatkin voisitte laittaa kuntoon. Ja kyllä tunnen Jennan henkilökohtaisesti. Lastaan ei takuuvarmasti hylkäisi ja varmasti myös hoitaa ja kasvattaa itse. Miettikää Jennan elämää jos äiti ei olisi hakenut apua? Jenna itsekkin sanoi, että missä olisikaan jos ei olisi huostaanotetttu.

Vierailija
69/73 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän tuossa koko jakson ajan näkyy että eihän nuo mikään pari ole.. En yllättynyt yhtään että ovat jo eronneet.

Vierailija
70/73 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen isä oli aivan epäkypsä pikkupoika, oli ihanaa miten hän oli innoissaan vauvasta ja Jennan rinnalla kokoajan, siitä pisteet! Kuitenkin esim. sanonta ''synnytys näytti helpolta'' miehen suusta joka nukku keinutuolilla, huoh. Ja toiseksi se miten hän vaihtoi vauvan vaippaa ja oli ihan tyyliin ''hyyyi'' kun piti kakkavaipat vaihtaa, no ylläri se vauva kakkaa ja puklaa kokoajan kannattais tollanen tietää etukäteen!

En kuitenkaan halua olla liian nega, sinänsä parista välittyi ohjelmassa ihan lämmin kuva, eipä siinä mitään.. Jennan äiti vaikutti ihanalta, on ensinnäkin tehnyt Jennan kohdalla ihan oikein kun pisti huostaan, onneksi J oli itsekin ymmärtänyt sen.

Vierailija
71/73 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa hämmentävä jakso. Vaikutti siltä että tyttö ei välitä tästä poikaystävästään yhtään. Itse en olisi ainakaan viettänyt hetkeäkään erillään poikaystäväni kanssa 18-vuotiaana, mikäli se minusta olisi ollut kiinni. Tämä taas pakotti poikaystäväänsä äidilleen, eikä näyttänyt mitään kiintymystä. Tuli mieleen enemmän veli ja sisko. 

Selkeästi tyttö vain halunnut "kenet tahansa" kumppaniksi että on saanut lapsen maailmaan. 

Ottamatta itse pariin ja heidän kykyihinsä vanhempina kantaa; On niin vääryys että kuka tahansa voi tehdä lapsia (veronmaksajien elätettäviksi), kun toisaalla on pareja jotka eivät kykene saamaan omaa lasta vaikka lähtökohdat olisivat mitä parhaimmat. 

Vierailija
72/73 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti mietityttää, että miksi ihmisen on oltava lisääntymiskykyinen ollessaan vielä täys kakara. Sitten tulee näitä teinivanhempien laastarilapsia, jotka on syrjäytymisvaarassa. 

Vierailija
73/73 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua millä noi nuoret naiset elättävät itsensä ja lapsensa. Tänään 26.9. oli vuorossa nuori nainen, jolla oli yksi pieni lapsi ja vatsassa pullotti toinen. Nainen asui ok-talossa ja hänellä oli hevosenkokoinen koira. Millä = kenen rahoilla nämä tällaiset asuvat ja syöttävät lapsiaan ja lemmikkejään. Tuokin koira syö varmaan vadillisen ruokaa kerralla. Minä en hyväksy, että jotkut katsovat oikeudekseen tehdä mitä lystäävät ottamatta lainkaan huomioon kuka kustantaa heidän valitsemansa elämäntyylin. Nykyään lapsen "hankkiminen" on mielestäni pitkälle taloudellinen kysymys, eli lapsia hankitaan sitten kun heidät pystytään itse elättämään. Ei voida laskea sen varaan, että yhteiskunta (=veronmaksajat) kustantavat heidän ylöspitonsa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Toki noita siipeilijöitä on paljon muitakin kuin tarkoituksella lapsen hankkivat, joilla ei kuitenkaan itsellään ole varaa kustantaa lastensa ja omaa ylöspitoa. Eri juttu ovat sitten yh:t (naiset/miehet), joilla on itsellään varaa kustantaa oma ja lastensa eläminen. Jokainen saa ja voi omilla rahoillaan ja varoillaan tehdä mitä lystää, mutta siipeilijät ovat erikseen... Semmoisia en hyväksy!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme