Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi introvertti-keskustelu suljettiin? Tärkeitä huomioita!

Asperger (m37)
12.09.2016 |

Ketjussa oli todella tärkeitä vastauksia heille jotka kummastelevat muiden seurassa työpaikoilla viihtymättömiä ihmisiä. Ketju kuitenkin ilmeisesti suljettiin. Miksi?? En ainakaan itse havainnut mitään henkilöön käyvää herjaa mutta ei vain pääse lukemaan aiempia viestejä.

Konsultit väittävät että hississäkin tulee smalltalkata. Mikä siinä on että sosiaalisuutta arvostetaan täysin liikaa.

Minulla on asperger. Elämäni on siitä huolimatta hienoa. Käyn salilla. Perheessämme ei ole ongelmia. Hieno perhe. Minulla on kolme lasta. Työni on mielekästä mutta minua ei kiinnosta lörpötellä kahvihuoneessa.

Jos muiden jutut koskettelevat pääsääntöisesti aiheita viina, raha ja penkkiurheilu. Mikään näistä aihepiireistä ei kiinnosta hevonvittuakaan. Usein on tilanne että en käsitä alkuunkaan mille ne oikein nauravat. Mikä voi olla noin hauskaa? Olen tajunnut että tämä johtuu aspergerista. Diagnoosia minulla ei ole mutta lapsesta asti olen huomannut ettei mihinkään porukkaan tahdo päästä sisälle.

Tämä ei tarkoita että olisin ylivakava tai iloton luonne. Ilon lähteet ovat minulla ihan muualla.
Minä en näiden muiden kaltaiseksi edes halua muuttua. Viihdyn täysin mainiosti kokonaan ilman seuraakin tai sitten niiden ihmisten kanssa jotka voin valita. Sanokoot konsultit mitä hyvänsä.

Väitetään että small talk on liima joka saa aikaan uusia verkostoja ja ihmissuhteita. No, minun sieluni ei tarvitse tätä sielujen erikeeperiä.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään tärkeitä huomioita vaan turhaa vänkäämistä siitä miten kunkin pitäisi olla. Vaikka voisi olla ihan vänkäämättä jotakuinkin sovussa erilaisten ihmisten kanssa jos olisi henkisestikin aikuinen ihminen eikä vain isoksi kasvanut lapsi kuten monet on.

Kyllähän sen juttelun kautta varmasti tutustuu ihmisiin jne. Valitettavasti mäkään en osaa kovin paljon jutella, se ei vain tule luontevasti multa joten olen tullut siihen tulokseen että parempi olla yrittämättä väkisin.

Vierailija
2/4 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjussa oli hassua se, kuinka monet itseänsä introverttinä pitävät väittivät extroverttien olevan laiskoja paskanpuhujia, jotka vaan haukkuvat työkavereita päivät pitkät. Paradoksaalista, että tässähän he juuri itse parjasivat työtovereitaan (ilmeisesti vielä työajalla, jolleivät tee kaikki iltatöitä?). Kommenttien perusteella vaikutti, että introvertti on synonyymi kusipäisyydelle ja muiden ylenkatsomiselle. "Mulla on parempaakin tekemistä kuin jutella niille idiooteille".

En ylipäätään ymmärrä miksi pitää jaotella näin ja tämän perusteella muita vihata ja haukkua. Ihmiset tuntuu olevan niin vihaisia nykyään.

En koe itse olevani kumpaakaan ääripäätä, tykkään kyllä jutella töissä, mutta hommat on hoidettava. Päätän itse mitä kerron muille henk. koht. elämästäni, ja kuuntelen muiden kuulumiset yms. mielelläni. Ei kai sitä ole pakko kaikkea kertoa, mutten ymmärrä asennetta, ettei suunnilleen kerrota onko perhettä, tai kysyttäessä, miten viikonloppu meni. Voihan sitä vastata vaan "kivasti meni, lepäilin ja näin kavereita, entäs sulla?" tms. ympäripyöreää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vastausten ärhäkkyys poiki kyllä siitä tahallisen vittuilevasta otsikosta ja aloitusviestistä. Sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
4/4 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No vastausten ärhäkkyys poiki kyllä siitä tahallisen vittuilevasta otsikosta ja aloitusviestistä. Sitä saa mitä tilaa.

Tämä. Jos lähtöasenne on se että olet täyspaska kusipää niin mitäpä luulette ihmisten vastaavan? Monilla ujoilla on myös kiusaamiskokemuksia joiden perusteella kyllä oppii inhoamaan ihmisiä, varsinkin niitä suulaita sellaisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi