Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen Somero on asua/elää?

Vierailija
16.05.2024 |

Badding ja M.A ovat tuttuja, mutta miten itse Somero? Onko syytä muuttaa tai lomailla? Nähtävyyksiä?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se olisi yhtään vähemmän ankea kuin mikään muukaan tuppukylä?

Vierailija
2/16 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni hyvin pieni paikka. Maaseutu on ihanaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitetaan sinut komeroon ettet karkaa Someroon.

Vierailija
4/16 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös siellä joskus opetettu esperantoa? Eli varmaan keskivertoa sivistyneempi kylä.

Vierailija
5/16 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten monet suomalaiset pikkupaikkakunnat, kesällä aika ihana, muuten ankea. Kesällä se varsinais-suomalainen maaseutu ja luonto on mielettömän kaunista, vehreää ja vihreää, vesistöjä siellä täällä. Torilla ja keskustan terasseilla on elämää, kun on mökkiläisiä myös paljon paikkakunnalla. 

Itse voisin kuvitella asuvani tuolla, jos nimenomaan haluaisin asua varsinaisesti maalla, siellä on kyllä kauniita paikkoja siihen. Ja onhan siinä Someron lisäksi Salo varsin lähellä, missä on isompia kauppoja, ravintoloita ja palveluita. Sen sijaan jos pitäisi siinä kaupunkialueella jossain kerrostalossa asua, kokisin äärimmäisen ankeaksi paikaksi muuten kuin kesällä. Ihan kuollutta, ja siellä sitten istuisit siellä betonikuutiossa masentumassa.

Vierailija
6/16 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannatta apysyä somerolla ja vetää juhannus kännit?

Vierailija
7/16 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mökki siellä, Hirsjärven rannalla. Kesällä on kaunista, paljon mökkiläisiä. Maataloutta alueella paljon on, ja joskus olen haaveillut että jos joku pieni tila sieltä ja voisi vaikka pari hevosta ottaa ja jotain muita eläimiä... Mutta mies on syntyperäisenä stadilaisena enemmän urbaani, eikä innostu ajatuksesta asua jossain hornassa enempää kuin mökkeilyn verran. Hänelle esteeksi tulisi miten vähän palveluja siellä keskustassa on, hän kun ei ole niin koti-ihminen kuin minä vaan tykkää mennä paljon. Itse kyllä varmasti viihtyisinkin, kun ei mulle tarvi muuta kuin hyvä ruokakauppa niin olen tyytyväinen.

Vierailija
8/16 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se olisi yhtään vähemmän ankea kuin mikään muukaan tuppukylä?

Ei se olekaan, mutta on "tuppukylissäkin" eroa. Jotkut niistä tosiaan on vähemmän ankeita. Esim. ruotsinkielisillä alueilla on tosi viehättäviä, yhteisöllisiä tuppukyliä paljonkin. On niitä joitain suomenkielisiäkin. Mutta Somero on kyllä semmoinen ihan perusankea tuppukylä, ei mitään erityistä siellä.

Vierailija
9/16 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin n. 10 v. En päässyt sälle siihen heidän elämään. En tiedä miten pitkään pitäisi siellä olla että hyväksyttääisin  somerolaiseksi. 

Vierailija
10/16 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junttila.

Vierailija
11/16 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuin n. 10 v. En päässyt sälle siihen heidän elämään. En tiedä miten pitkään pitäisi siellä olla että hyväksyttääisin  somerolaiseksi. 

Tuo on joka paikassa Varsinais-Suomessa tuo sama. Ulkopuolinen ei pääse sisälle millään, ellei nai johonkin paikalliseen sukuun ja sitä kautta tutustu ihmisiin. Muuten ihmiset täällä "jättävät rauhaan", eivät häiritse mitenkään, mutteivät halua tutustua tai juttelekaan. 

Vierailija
12/16 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan perseestä.

Vierailija
13/16 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen parhaillaan viettämässä viikonloppua Somerolla. Baarista just lähdin veks, koska paikalla ei ollut kuin muutama veteraani ja pari nuorempaa junttia. Yhtään hemaisevaa naista ei silmiini osunut. En voi kehua siis paikallista tarjontaa. 

Vierailija
14/16 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuoleva kylä. Ihmiset ylimielisiä juntteja juoruilijoita. Paljon alkoholisteja. Pysy kaukana!

Vierailija
15/16 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksäni oli Somerolta kotoisin. Kyllähän se paikallisten nuorten touhu oli omaan silmään ns. perinteistä vielä 15 vuotta sitten. Sukupuoliroolit olivat voimissaan ja paikallisesta juottolasta puhuttiin hyvin ylistävään sävyyn. Lavatanssit olivat suosiossa. Hädässä turvattiin ensisijaisesti uskontoon. Voi olla, että kulttuuri on sielläkin muuttumassa, mutta itse en siellä viihtynyt, vaikka asun nykyään maaseudulla itsekin.

Vierailija
16/16 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä kiva, Somerniemi etenkin, missä kesätori, hiidenlinna ja baddingkioski. Keskustassa ei paljoa mitään. Hyvä uimahalli ja muutama ravintola. Jonkin verran luontokohteita ja myös Tammelan puolella sekä Salossa kansallispuistot. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme