Rokottaminen samanhintaista yksityisellä kuin julkisella?
Ollaan perheen kanssa ottamassa hepatiittirokotuksia ja näyttäisi, että se on käytännössä samanhintaista julkisella kuin yksityisellä, koska julkisella pitää ostaa apteekista itse se lääkeaine ja poliklinikkamaksu on julkisella samaa luokkaa kuin yksityisen rokotuspalkkio. Onko tosiaan näin vai onko yksityisellä joku kulu, jota en ole huomannut? - Eli miksi jonottaa tässä julkiselle, kun yksityiselle pääsee melkein milloin vain..?
Kommentit (6)
Ei tuossa ole mitään erityistä kulua,yksityisellä toimistomaksu lisäksi. Todella moni ottaa nuo rokotukset yksityisellä. Soita ja kysy. En ole itse joutunut hakemaan apteekista, vaan yksityisellä on ollut rokote valmiina.
Luuri käteen.
Eikö julkisella terveydenhoitajakäynnit ole ilmaisia aikuisellekin? Vie lapset neuvolan terkalle rokotettaviksi ja pyydä iskemään sulle samalla. 0 euroa. Tai viet rokotteet kouluterkalle ja pyydä pistämään lapsille. Ja ite meet vaikka työterveyshoitajalle ja äijä omalleen, jos ette saa paikalliseen terkkaan aikaa terveydenhoitajan aikuisvastaanotolle.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen poliklinikkamaksu julkisilla? Itse käytiin terveysasemalla piikityttämässä twinrix-rokotesarjat ja maksettiin pelkästään rokotteesta. Ja ihan päästiin ilman jonottamisia ja varattiin rokotusajat etukäteen netin kautta.
Siis, sairaaloiden poliklinikalla maksat POLIKLINIKKAMAKSUN. Kai tk:ssakin jokin vuosimaksu on, ainakin osassa kuntia.
Ei Helsingissä ole täysin ilmaisia tk-käyntejä aikuisille.
Täällä pääsee aikuisneuvolaan vai mikä lie ilmaiseksi. Perusrokotteet ei maksa mitään. Jäykkäkouristuksen otin vuosi sitten. Ei pakollisissa rokotteissa sitten itse rokote maksaa, käyntimaksua ei ole.
Mutta nää on kaupunki kohtaisia. Oman kaupungin sivuilta selvinnee käytäntö.
Mikä ihmeen poliklinikkamaksu julkisilla? Itse käytiin terveysasemalla piikityttämässä twinrix-rokotesarjat ja maksettiin pelkästään rokotteesta. Ja ihan päästiin ilman jonottamisia ja varattiin rokotusajat etukäteen netin kautta.