Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskaltaisitko jättää ehkäisyn pois 44 v?

Vierailija
12.09.2016 |

Ei kai enää ole mahdollisuutta tulla raskaaksi?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 51-vuotias ja edelleen on käytetyävä ehkäisyä.

Vierailija
22/30 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaisin, koska minulle kelpaisi vielä iltatähti...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pitäkää vaikka kuinka tyhmänä, mutta rohkenen väittää, että 44-vuotiaana raskaaksi tulemisen mahdollisuudet ovat jo pienentyneet.

Vierailija
24/30 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä puhutaan ikään kuin olisi jotenkin todennäköistä tulla raskaaksi 44-vuotiaana. Se on mahdollista, mutta ei ole todennäköistä. Tämänhän nyt jokaiset tutkimukset ja tilastotkin kertovat. Riski tulla tuossa iässä luomusti raskaaksi on 5-10 % luokkaa vaikka joka päivä ottaisi melaa mekkoon. Omasta tuttavapiiristä ehkäisyä käyttää säännöllisesti ( kierukka) vain muutama ( 43-48 vee) eikä kukaan ole luomusti raskaaksi tullut yli 44-vuotiaana, kaikilla lapsia tullut nuorempina.

Vierailija
25/30 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienentyyhän mahdollisuus raskauteen iän myötä, mutta ei lakkaa yhtäkkiä. Ei voi olettaa, että eihän se nyt minun kohdalleni osu. Jos ei halua lapsia täytyy käyttää ehkäisyä siihen asti, kun varmuudella tietää hedelmällisyyden olevan ohi.

Vierailija
26/30 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otin uuden hormonikierukan 40-vuotiaana ja kysyin gyneltä oliko tämä sitten viimeinen. Se kestää viisi vuotta täysillä, ja pidempäänkin. Gyne totesi, että ehei.

Kun otin seuraavan 45 v, niin nyt gyne sanoi, että riittää.

Vierailija
27/30 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 51v. ja uskon että voisin tulla raskaaksi vielä koska mulla on edelleen säännölliset kuukautiset. Mun kaksi tuttua sai lapsen, toinen 44 ja toinen 45v.

Että siitä vaan kokeilemaan.

Vierailija
28/30 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä otin uuden hormonikierukan 40-vuotiaana ja kysyin gyneltä oliko tämä sitten viimeinen. Se kestää viisi vuotta täysillä, ja pidempäänkin. Gyne totesi, että ehei.

Kun otin seuraavan 45 v, niin nyt gyne sanoi, että riittää.

Ei välttämättä riitä.

Vierailija
29/30 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä puhutaan ikään kuin olisi jotenkin todennäköistä tulla raskaaksi 44-vuotiaana. Se on mahdollista, mutta ei ole todennäköistä. Tämänhän nyt jokaiset tutkimukset ja tilastotkin kertovat. Riski tulla tuossa iässä luomusti raskaaksi on 5-10 % luokkaa vaikka joka päivä ottaisi melaa mekkoon. Omasta tuttavapiiristä ehkäisyä käyttää säännöllisesti ( kierukka) vain muutama ( 43-48 vee) eikä kukaan ole luomusti raskaaksi tullut yli 44-vuotiaana, kaikilla lapsia tullut nuorempina.

Tilastot on tilastoja mutta moni raskautuu ihan helpolla 44-45v.

Ihan todisteena kaksi tuttua eikä yhtään tiukkaa tehnyt.

Vierailija
30/30 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun tuttavapiirissäni ehkäisyä käytetään ja ihan aiheesta, ne edellisten sukupolvien viimeiset lapset on tehty pitkästi yli 40 vuotiaina ja nykyään naisten kunto on parempi. Minusta pitäisi erottaaa kaksi asiaa: hedelmöittymisen mahdollisuus ja lapsen syntymän mahdollisuus. Hedelmöittyminen voi hyvinkin tapahtua jos munasolu ja siittiöt törmäävät oikeaan aikaan. Kuitenkin vanhemmiten munasoluissa on enemmän kromsomipoikkeamia jne, jonka vuoksi varmaan spontaanien abortoitumisten riski kasvaa. Uskon etten yli 50-v. varmastikaan kykenisi synnyttämään enää lasta, mutta joku onneton munasolu saattaisi hedelmöittyä ja yrittää kasvamista kunnes abortoituisi - joka tarkoittaisi rajumpia myöhästyneitä kuukautisia, pahimmillaan kaapimista jne. Tuota en halua kokea, siispä ehkäisen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä