Tosi väsynyt sisarusten juttuihin
Ollaan jo keski-ikäisiä, mutta tässä kuviossa ei mikään ole muuttunut. Minulla on isompia sisaruksia, jotka jaksavat kyykyttää.
Esim olen FM joten veljeni täytyy aina nähdessään korostaa kuinka heillä ne FM:t sihteerejä ja että juuri FM-työttömyys on suurta. Etsii myös suurieleisesti minulle töitä (olen koko aikuisikäni ollut töissä).
Isosiskoni jaksaa paasata kuinka epäkäytännöllinen olen. En ole. Kuinka rahanahne olen. Niin, en ole ulosotossa kuten hän, vaan aina myös lainaillut myös hänelle. Takaisin ei tietenkään maksa.
Viimeksi tuli kuittailua lasteni tidistuksista. Ne olivat liian hyvät. Lapseni kuulemma kärsivät. Ja minä olen huono suorituskeskeinen äiti.
Aina huomauttelevat mikä kaikki on hoitamatta. Siis se pieninkin sotku jossain osuu aina vain se silmiin.
Koko ajan tätä samaa.
Kommentit (27)
Itse olen minimoinut yhteydenpidon veljeeni, jonka tekemisiä ja toimintaa en hyväksy. Näemme erittäin harvoin, lähinnä niissä sukujuhlissa, joihin hän vaivautuu paikalle. Tällaisina annoksina häntä siedän. Miksi pitää olla tekemisissä? Vain siksi,että on verisukulainen? Ei se sukulaisuus mikään pyhä asia ole. En katsoisi vastaavanlaista toimintaa kaveriltakaan.
Suosittelen toimimaan samoin.
Sinä olet varmaan kuitenkin sanonut, että sinusta tuollainen käytös on ikävää?
En ole paljon tekemisissä. Viimeksi näin veljeni koulujen päättäjäispäivänä, kun lainasin hänelle autoani. Siksi ne todistuksetkin sattuivat siinä pöydällä olemaan, kun ne oli juuri saatu.
Autoni oli kuulemma likainen ja se piti pesettää.
Ap
Olet jo keski-ikäinen, joten olisiko jo aika kasvattaa se selkäranka?
Vierailija kirjoitti:
No mitä ehdotat? Että alan kahvipöydässä äyskiä ja vittuilla takaisin? Ei tuolle ylivoimalle lapsenakaan mitään voinut. Paahtavat kahta kauheammin jos saavat minusta reaktion.
Huh ihan kuin mieheni perhe miestäni kohtaan. Mies sisaruksistaan ainoa, jolla ns ulkoiset asiat (FM, taloudellinen tilanne, koti, perhe) kunnossa, ja siltu koko perhe kyykyttää ja kohtelee kuin teini-ikäistä. Ei siis sillä että niillä ulkoisilla asioilla merkitystä on esim. onnellisuuden kannalta, mutta kai ne nyt ainakin aikuisuuden, oman kyvyn huolehtia asioistaan todistavat..
Otat vaan reilusti pesäeroa.. Ei ne muuten ikinä lopeta tuota käytöstään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä ehdotat? Että alan kahvipöydässä äyskiä ja vittuilla takaisin? Ei tuolle ylivoimalle lapsenakaan mitään voinut. Paahtavat kahta kauheammin jos saavat minusta reaktion.
Ei tarvitsekaan olla kovaäänisempi kuin he.
Sanot miten asiat ovat ja sillä hyvä. Rauhallisesti ääntä korottamatta. Vittuiluun vastaat faktoilla -se jos mikä tehoaa.
Itsellä on rahaa lainailemaan pyrkiviä sukulaisia mutta ikinä en ole lainannut koska tiedän ettei niitä rahoja enää takaisin saisi. Välit ovat menneet sen takia mutta so what? Ei minua käytetä hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanot miten asiat ovat ja sillä hyvä. Rauhallisesti ääntä korottamatta. Vittuiluun vastaat faktoilla -se jos mikä tehoaa.Itsellä on rahaa lainailemaan pyrkiviä sukulaisia mutta ikinä en ole lainannut koska tiedän ettei niitä rahoja enää takaisin saisi. Välit ovat menneet sen takia mutta so what? Ei minua käytetä hyväksi.
No siinähän ne faktat oli melkein kympin todistuksissa. Sitä en tajua miten siitä saatiin väännettyä niin että lapseni voivat huonosti ja että minä olen huono äiti. Nää jutut oikeasti yllättää korniudessaan. Siskoni on mm väittänyt meitä talousrikollisiksi koska muuten muka ei voi saada työssäkäyvä tällaista taloa.
Ap
En tajua miksi meidän täytyisi kilpailla koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi lainailet tällaiselle kyykyttäjälle esim. sitä autoasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanot miten asiat ovat ja sillä hyvä. Rauhallisesti ääntä korottamatta. Vittuiluun vastaat faktoilla -se jos mikä tehoaa.Itsellä on rahaa lainailemaan pyrkiviä sukulaisia mutta ikinä en ole lainannut koska tiedän ettei niitä rahoja enää takaisin saisi. Välit ovat menneet sen takia mutta so what? Ei minua käytetä hyväksi.
No siinähän ne faktat oli melkein kympin todistuksissa. Sitä en tajua miten siitä saatiin väännettyä niin että lapseni voivat huonosti ja että minä olen huono äiti. Nää jutut oikeasti yllättää korniudessaan. Siskoni on mm väittänyt meitä talousrikollisiksi koska muuten muka ei voi saada työssäkäyvä tällaista taloa.
Ap
Sanot että hän on naurettava, lapsesi eivät voi huonosti -päinvastoin.
Sanot että olet hyvä äiti.
Tuo talousrikolliseksi väittäminen alkaa mennä jo kunnianloukkauksen puolelle. Sanot että hänen kateutensa teitä kohtaan on jo sairasta. Mitä se toki onkin.
Rauhallisena pysyen, ääntä korottamatta. Mukava hymy siihen päälle jotta hän näkee että loukkaamisensa on turhaa: pystyt asettumaan sen ja hänen valheidensa yläpuolelle.
Samalla tavalla olemme kohdelleet rahanlainaajia: sanottu ettei käy koska niitö rahoja emme takaisin saisi. Jos ei aikuinen ihminen kestä kuulla totuutta niin sille ei voi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Onpa sinulla ikävät sisarukset! Sen sijaan, että kehuisivat ja ottaisivat oppia, niin heidän tyylinsä on painaa sinua kateuksissaan alas. Valitsemalla tuon asenteen, he ovat valinneet myös olla kehittymättä ja menestymättä itse. Se on tietenkin raskasta, mutta heidän valintoihinsa et voi vaikuttaa. Varmaan parasta pitää etäisyyttä niin paljon kuin mahdollista.
Turhaan länkytykseen ei kannata edes reagoida mitenkään. Silloin harvoin kun on PAKKO tavata niin anna niiden paasata. Ja jos kehtaavat alkaa jankkaamaan niin poistu tyynesti tilanteesta. Ole itse mahdolliseimman neutraali ja asiallinen ja älä ikinä kerro mitään henkilökohtaista. Puhu vaikka kuinka kiva kun aurinko paistaa tai muuta ympäripyöreää.
Älä IKINÄ enää lainaa rahaa kun ei edes entisiä ole maksettu takaisin...älä anna syyllistää tai manipuloida.
Tosiaan kasva oikeasti aikuiseksi, pidä puolesi ja lakkaa ottamasta kaikkea niin todesta. Toisia et voi muuttaa mutta itseäsi voit.
Jos olet oikeasti onnellinen ja tyytyväinen itseesi ja elämääsi niin ihan sama mitä mieltä sisarukset ovat...siis suoraan sanottuna yks paskan hailee!
Hyvin sanottu tuo, että jos koko sisarusparvi hyökkää kimppuun, niin ei siinä yhden ääni ja voimat riitä puolustautumaan. Ja nuo roolithan on jaettu jo lapsuudessa.
Täällä yksi nelikymppinen, joka tajusi muutama vuosi sitten roolinsa muiden haukkumisen kohteena. Ikävintä oli huomata, että isä kuuluu siihen haukkujien joukkoon. Mutta sitten käsittelin asiaa ja totesin, että nämä roolit on jaettu jo silloin lapsuudessa eikä niitä enää saa muutettua. Joten turha taistella.
Nyt olen sitten opetellut asennoitumaan huumorilla. Sukukokoontumisissa olen ottanut viihteeksi sen, että lasken kuinka monta moitetta tällä kertaa saan. Aina kun sellaisen saan, niin se on kuin sulka hattuun, että jees! taas saatiin tilastoihin merkintä. Tätä päänsisäistä huumoria pitämällä kestän ne vähät sukulaisten tapaamiset. Ja sitten olen valinnut lähimmäisikseni muita ihmisiä. Sellaisia, joihin koen voivani luottaa ja turvata, jotka ovat minun puolellani ja suhtautuvat minuun hyvin.
Mun pikkusiskonikin meni sitten mukaan tuohon kuinka meidän lapset kärsii koulussa. Jauhoi koko kesäm että "Liisa"-rassu kun se koulu on niin kamalaa jne. Silloin minä sanoi ettei paljon tarvitse tulla käymään jos tuo naurettava virsi vielä jatkuu. Olin itse huippuoppilas, samoin mieheni ja yllättäen nyt meidän lapset on hyviä koulussa. Ilman sen kummempia ponnisteluja. Ja he oikeasti rakastavat kouluaan. Siellä on hyvä kannustava ja avoin rento ilmapiiri. Että se sitten olisi "kärsimys" ja minun syytäni. Pah.
Ap
Ja tosiaan nuo roolit sisarusparvessa on jaettu suunnilleen silloin kun minä synnyin. Ap
Sun pitää puolustautua ja tehdä se fiksusti.
Vierailija kirjoitti:
Sun pitää puolustautua ja tehdä se fiksusti.
Sitten olen "hankala" ja siskot juoksee helmat paukkuen kylillä selittämässä tätä.
Tätä tämä on ollut oikeasti aina. Ihan kaikessa. Kun minä olin taitava ja hyvä neulomaan, isosiskoni selitti, että minä olen kuin neulekone joka vain tikkaa muiden malleista (ei pitänyt paikkaansa, tein itse mallitkin), mutta pikkusiskoni on oikea neuletaiteilija, koska hän niin luova.
Aina minä vaan perselihakseni ansiosta pelkkää ahkeruuttani osannut jotain, mitään oikeita lahjoja ei missään. Olen kuulemma "merkonomisielu".
Ap
Ja olet heidän kanssaan tekemisissä syystä että?