Naapurustosi "taso"
Eli asutko ns. "hyvällä" ja asiallisella alueella, vai onko kotiseutusi muuttunut huonompaan/parempaan suuntaan sinä aikana kun olet siellä asunut?
Itse asun Itä-Vantaalla lähiössä, jossa OKT:ja,rivareita ja paritaloja. Asustellut alueella +10v, asunut kahdessa eri kämpässä. Nyt okt ja saanut nauttia mm. seuraavista:
- Tägi maalattu kiinteistöön kun viikon reissussa
- Rikottu 2-3 kertaa kiinteistöön kuuluvaa kalustoa
- Auto pommitettu munilla (skeittaavia nuoria)
- Auto pommitettu kirsikoilla (naapurin pikkupoika)
- Pihalle heitelty syötyjä omenoita (edelleen naapurin pikkupoika)
- Jatkuvia ovikellon pimputteluja - ja karkuun ofc..
Mitenkäs muilla?
Kommentit (66)
Asun ihan ok paikassa toistaiseksi mutta nyt puolen kilometrin päähän on alkanut muuttamaan somaleita joten saa nähdä kuinka kauan täällä on kiva enää asua.
Ei mitään listalla olevista. Ainoat kerrat, kun vieraita lapsia on tullut ovikelloa soittamaan on virpomisvitsojen kanssa käyneet pikkulapset ja vähän isommat karkki ja kepponen -kierroksella olleet pojat.
Sijainti: Espoossa pientalovaltainen alue, jossa on sekaisin aso-rivareita ja omistusasuntoja. Omistusasunnot kalliita, mutta asojen kautta normaalituloiset perheetkin voivat kotiutua tänne.
Olen asunut alueella pian 20 vuotta, ei ole paljon muuttunut, palvelut ovat vain heikentyneet omalla alueella.
Hyvin rauhallinen alue.
OKT-alue, jossa asuu lähinnä eläkeläisiä tai keski-ikäisiä työssäkäyviä. Meidän lisäksemme kaksi pikkulapsiperhettä koko alueella, joillakin keski-ikäisillä perheillä on kotona teini-ikäisiä. Suuri osa töissä läheisellä tehtaalla, jokunen keski-ikäinen kotirouva ja muutama eläkeikää lähestyvä työtön joukossa. Insinöörejä, työnjohtajia ja myös perusduunareita asukkaiden joukossa.
Jonkin matkan päässä pari kaupungin vuokrakerrostaloa, mutta ne ovat sen verran sivussa, ettei haittaa. Talojen joukossa on muutama paritalo, joista toinen puolisko vuokrattu pois, mutta muuten ei juuri vuokra-asukkaita alueella. Ei ilkivaltaa eikä häiriökäyttäytymistä, lukuun ottamatta teini-ikäisten mopoilua. Naapuruston mummomafia pitää huolta, että valvonta pelaa.
Omakotitalo maalla alle puoli tuntia tampereesta.
Naapureina keski-ikäisiä pariskuntia ja lapsiperheitä.
Olemme asuneet muutaman vuoden, huonoja puolia naapurin vapaana kulkeva kissa ja toisen kovaääninen koira
Vierailija kirjoitti:
Asun ihan ok paikassa toistaiseksi mutta nyt puolen kilometrin päähän on alkanut muuttamaan somaleita joten saa nähdä kuinka kauan täällä on kiva enää asua.
Täällä hieman sama ongelma.Tuntuvat olevat toimettomia myös, eli parveutumista julkisilla alueilla tjms..
Saimaan rannalla, pientaloalueella kilometrin päässä kaupungin pahimmasta lähiöstä. Lähiön meno alkaa valitettavasti näkyä meidänkin nurkilla vaikka tähän saakka on saatu elää kohtuullisen rauhassa. Pientä ohikulkijoiden aiheuttamaa ilkivaltaa ja kaksi pihalta varastettua lyhtyä. Ohikulkijat aiheuttavat häiriöt, naapurusto on oikein mukavaa.
Suomen parhaassa kunnassa hyvinkin rauhallisella "paremman väen" OKT-alueella.
Suurin ongelma alueen rouvilla oli muutama vuosi sitten että joku firma kehtasi rakentaa pari kovan rahan vuokrarivaria alueelle...kertoo myös tämän alueen rouvasväen ajatusmaailmasta.
Asutaan hyvällä omakotitalo alueella, jossa ei yhtään mamuja tai vuokra-asuntoja. Alueen laitamille on kyllä rakennettu sosiaalitoimistojen väen vuokrakerrostaloja, joista kouluumme tulee mamuja ja wt osastoa. Mutta mitään apn kaltaista ei ole tullut.
Naapurusto koostuu huutavista romaneista, juopottelevista ukkeleista ja nuorisosta, sekä joistakin eläkeläisistä/sairaseläkeläisistä. Elellään kuitenkin suht sovussa, kun ollaan pienellä paikkakunnalla, jossa kaikki tuntevat toisensa.
Eurooppalaisen miljoonakaupungin vanha keskusta. Asujaimisto on moninaista, monikulttuurista, monen ikäistä. Viihdytään ja tullaan toimeen kaikkien kanssa.
Oon asunut tässä 20 vuotta.
-ei yhtään tägiä missään
-nuorisokin tervehtii kättä nostamalla jos ajaa autolla ohi ja moikkaa jos kävellen/pyörällä
-viimeks täällä on ollut ambulanssi vuonna 2008, kun naapuri sai sydänkohtauksen
-poliisia en ole nähnyt ikinä
-naapuriin rakennettiin talo koko naapuriston voimin
Että ihan hyvä alue, 20min oulusta kuusamontietä pohjoiseen.
Rivitalo erittäin rauhallisella OK- /rivitaloalueella reilu 3 km Turun keskustasta. Naapureina lähinnä iäkkämpiä pariskuntia ja yksi lapsiperhe. Viihdytään loistavasti.
Naapuristoni on huonontunut. Heti kun rakennettiin uusia taloja, on ilmennyt rikollisuutta (ennen naapurustossa oli vain muutama talo, ympärillä metsää) Monesti poliisi on käynyt täällä, sillä varkaita on liikkunut tosi paljon ja jopa jotkut ovat yrittäneet tulla sisälle. Ennen noita taloja ei ilmennyt mitään tälläistä.
Asun vuokralla kerrostalossa keskellä erään eteläsuomalaisen kunnan keskustaa. Naapurusto koostuu lähinnä eläkeläisistä ja lapsiperheistä. Mitään ilkitekoja ei ole korvaan kantautunut. Teinien pöristely talon ohi häiritsee varsinkin kesäviikonloppuisin ja viimeisen vuoden aikana naapuritaloon on muuttanut pari äänekkäämpää tapausta, mutta ihan tyytyväinen olen toistaiseksi.
Rivitalossa kahden huonomaineisen alueen (paljon rusketusta iholla) vieressä. Meillä on iso aidattu oma tontti ja rauha maassa. Takapiha rajoittuu kaupungin maihin, mistä alkaa metsä. Kun ostimme tämän, kysyin onko metsässä ylimääräistä touhua ja häiritsevää liikkumista tai yleensäkin mitään ilkivaltaa tapahtunut. Ei kuulemma ole.
Viime kesänä alkoivat sitten viereisen alueen somput ym. tulla tuijottelemaan metsästä käsin pihallemme ja yhdet tulivat jo meidän tontille. Katsotaan. Ja mulle on turha sanoa, että etkö voi ystävystyä heidän kanssaan yms? No en! Ja kyllä, voi sanoa vaikka räziztiksi, en hyväksy elintasosurffareita (pakolaiset erikseen).
Kun tonttiamme ympäröivässä korkeassa pensasaidassa istutusten uusimisen vuoksi oli aukko, alkoivat mutikit oikaista pihamme läpi, siis kadun puolelta. Ja nyt näitä näkyy ( iltaisin ja miehiä joskus jopa öisin) tuijottamassa etupihan portista sisään. Päivällä etenkin naisia huivit päässään. Kerran hall. puh.joht ajeli yhden lauman kakaroineen pois leikkialueeltamme takaisin kadulle. Huokaus :/
Eikö näitä saa kukaan aisoihin, vakka niin paljon on unelmoijia? Voin jo arvata, miten jatkossa homma etenee...
Hei ap. Asun samanlaisella alueella itä-Vantaalla enkä ole vastaavaan törmännyt. Oliko siis omakotitalosi tägätty? Omakotitalosi kalusto rikottu? Pihallasi oleva auto pommitettu munilla? Uskomattomalta kuulostaa. Et sitten ole kuitenkaan nähnyt vandaaleja pihallasi?
Ainiin. Minä heittelin ihan itse syötyjä omenoita pihalleni.
Aikoinaan ja nykyäänkin suositulla lapsiperhe alueella. Koulu, puisto ihan vieressä tyyriitä omakotitaloja ja rivitaloja, jotkut vuokrattu toiset omistusasuntoja. Mutta kyllä on alkanut muuttua tämäkin alue. Lähiöihmisiä alkanut asuttautumaan alueelle ja muutama maahanmuuttajakin. Asuntojenhinnat laskussa ja 20 vuotta täällä asuneena huomaa että alaspäin ollaan menossa. Kuitenkin paljon uusia lapsiperheitä ja hyvätuloisia pariskuntia muuttaa tänne alueen suosion ja entisen maineen perusteella. Tekis mieli sanoo että juoskaa kun vielä voitte.
Mä ihmettelen lähinnä sitä, että ihmisillä on valtavat, hienosti hoidetut pihat, eikä koskaan näy ketään missään. Kaikkialla on haudan hiljaista, kuin neutronipommin jäljiltä. Välillä ihan pelottaa, että mitä ihmisille on tapahtunut. Eteläsuomalainen alue.
Vierailija kirjoitti:
Hei ap. Asun samanlaisella alueella itä-Vantaalla enkä ole vastaavaan törmännyt. Oliko siis omakotitalosi tägätty? Omakotitalosi kalusto rikottu? Pihallasi oleva auto pommitettu munilla? Uskomattomalta kuulostaa. Et sitten ole kuitenkaan nähnyt vandaaleja pihallasi?
Ainiin. Minä heittelin ihan itse syötyjä omenoita pihalleni.
AP tässä.
Kyllä, taloa tägätty valkoisella "nimikirjoituksella". Sama nimmari oli niihin aikoihin vedetty muuallekin alueella oleviin näkyviin kohteisiin, mm. baarin ikkunat ja bussipysäkit. Kaluston rikkominen on ollut säännöllisen epäsäännöllistä, eli sama kohde rikki kaksi kertaa parissa vuodessa. Munaiskun näin osittain; olin nukkumassa huoneessani kun kuulin mekkalaa, nostin verhot ylös ja näin kolme-neljä skeittaria jotka munittivat autoni ja sitten lähtivät kiireellä karkuun. Olivat siis suunnitelleet koko homman tarkoituksella. Oli hämärähkö syysilta, joten kasvoja en nähnyt, saati lähtenyt perään kun yövaatteisillani olin.
Omenat lentävät läheisestä puistosta, tai naapurin pihalta jossa omenapuita pari kappaletta + huonosti käyttäytyvä pikkupoika.
Asun hyvällä alueella, tai sanotaanko "normialuen hyvällä puolella". Naapurustossa muutama kerrostalo sekä ~30 okt:a. Jonkin verran lapsiperheitä, suurin osa on pariskuntia nuorista vanhoihin. Ammateiltaan tiedän tässä asuvan sekä ns. duunareita että yrittäjiä, lääkäreitä, juristeja ym. Kaikenkaikkiaan rauhassa saa asua, viihdyn.