Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurustosi "taso"

Sony2012
12.09.2016 |

Eli asutko ns. "hyvällä" ja asiallisella alueella, vai onko kotiseutusi muuttunut huonompaan/parempaan suuntaan sinä aikana kun olet siellä asunut?
Itse asun Itä-Vantaalla lähiössä, jossa OKT:ja,rivareita ja paritaloja. Asustellut alueella +10v, asunut kahdessa eri kämpässä. Nyt okt ja saanut nauttia mm. seuraavista:

- Tägi maalattu kiinteistöön kun viikon reissussa
- Rikottu 2-3 kertaa kiinteistöön kuuluvaa kalustoa
- Auto pommitettu munilla (skeittaavia nuoria)
- Auto pommitettu kirsikoilla (naapurin pikkupoika)
- Pihalle heitelty syötyjä omenoita (edelleen naapurin pikkupoika)
- Jatkuvia ovikellon pimputteluja - ja karkuun ofc..

Mitenkäs muilla?

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ihmettelen lähinnä sitä, että ihmisillä on valtavat, hienosti hoidetut pihat, eikä koskaan näy ketään missään. Kaikkialla on haudan hiljaista, kuin neutronipommin jäljiltä. Välillä ihan pelottaa, että mitä ihmisille on tapahtunut. Eteläsuomalainen alue.

Väittäisin että eivät halua olla pihalla, jotta eivät tule nähdyksi ja joudu keskustelemaan naapurin kanssa :)

Vierailija
22/66 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonompaan suuntaan on mennyt. Kun muutin tähän asuntoon niin asukkaat oli siistejä ja hiljaisia, normaaleja työssäkäyvän näköisiä ihmisiä. Nyt alakertaan on muuttanut joku vaimonhakkaajatyyppiä paneva hamppupää, sen naapurissa on jotain valkoroska-einareita, ja parkkipaikalta on hienot autot ja moottoripyörät kadonneet. Kyseessä suomen top-5 kaupungin keskusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wonderwalls kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ihmettelen lähinnä sitä, että ihmisillä on valtavat, hienosti hoidetut pihat, eikä koskaan näy ketään missään. Kaikkialla on haudan hiljaista, kuin neutronipommin jäljiltä. Välillä ihan pelottaa, että mitä ihmisille on tapahtunut. Eteläsuomalainen alue.

Väittäisin että eivät halua olla pihalla, jotta eivät tule nähdyksi ja joudu keskustelemaan naapurin kanssa :)

Heh.  Niitä introverttejä suomalaisia.

Vierailija
24/66 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopion keskustassa asun ja olen kyllä tuntenut oloni turvalliseksi, vaikka vuoden sisään kotikadullani on tapettu kaksi ihmistä. Naapurit ovat rauhallisia: opiskelijoita ja eläkeläisiä sekaisin.

Vierailija
25/66 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun vuokrarivitalossa, joissa ei asu paljon lapsiperheitä, enimmäkseen nuoria pareja, sinkkuja, eläkeläisiä ja muutama työtön. Ilkivallantekijät tulevat lähistön omakotitaloista, varkaat ehkä muualta, parkkipaikka on hämärä ja ei autokatoksia, kai se houkuttelee puoleensa.

Vierailija
26/66 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovikellon pimputtelulla ja naapuruston tasokkuudella ei juuri liene tekemistä keskenään. Kaikenlaiset esiteinipojat sitä tekee. Todennäköisyys pienille häiriöille kasvaa mitä lähempänä koulua ja koulumatkoja asutaan.

Vierailija
27/66 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun pientaloalueella jossa ei vuokrataloja, joitakin ASOja. 2-krs rivarit suurimpia taloja, kerrostaloihin yli 2km. Rauhallista, esim. mun ympäristön talot 80-90-luvuilla rakennettuja, paljon jo aikuisia talouksia, lapset lentäneet kotoaan. Alikulkutunneleissa joitakin tägejä, ilkivaltaa ei ole juuri tapahtunut. Mukavaa.

Vierailija
28/66 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvällä ja halutulla alueella Etelä-Suomalaisessa pikkukaupungissa, keskustan tuntumassa. Ainoat "ongelmat" ovat olleet:

- koiran kusetus portin pylvääseen, joka on 2 metrin päässä meidän keittiön ikkunasta (ei kovin kiva kesäkuumalla). Loppui kun kävin pesemässä pylvään muutaman kerran.

- kerran on postilaatikko räjäytetty. Postilaatikon räjäytys tapahtui uutena eduskuntavaalien aikaan ja mieheni oli silloin eduskuntavaaliehdokkaana, liittyi ehdokkuuteen tai sitten ei. Mene ja tiedä.

- roskakatos kaadettiin yhtenä elokuisena yönä naapurin puolelle. 

Meidän katu juuri puolen kilometrin päässä olevan kaupungin vuokra-alueen asukkaiden kulkuväylänä. Jotenkin sitä mölyävää humalaista yms. joukkoa aina välillä eksyy tähän ja aina tämä sakki on tulossa tai menossa tuolle alueelle. Ollaan asuttu tässä 15 vuotta joten ei kovin suuret "ongelmat". Ja asuu siellä kaupungin asunnoissa mukavaakin porukkaa, varmasti suurin osa. 

Vierailija
29/66 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalokompleksi, jossa asukkaat lääkäristä mt-kuntoutujiin. Kyseessä siis sairaalan työntekijöille ja vähän muillekin tarkoitettu "asuinalue". Rauhallista eikä täällä koskaan tapahdu mitään. Koiranhaukuntaa toisinaan, koska saa pitää koiria näissä taloissa. Monelle nämä ovat varmaan kakkosasuntoja, käydään töissä ja viikonlopuks kotiin. Monet ikkunat ovat nimittäin pimeinä viikonloppuisin.

Laajemmassa mittakaavassa alueella vuokrataloja, omistusasuntoja, rivitaloja ja omakotitaloja. Alueella myös murhattiin viime vuonna joku, IP-lehdistä tämän luin. Itse en kuitenkaan ole havainnut mitään "huonoa".

Vaikka on tullut asuttua halvoissa mm. VVO:n taloissa niin aina on ollut hyvät ja hiljaiset naapurit. Ainoastaan kerran sattui naapuriksi eräs pariskunta ja rouvan äänekäs orgasmi, eikä sekään elämään vaikuttanut. Ainakin tiesti milloin naapurissa pantiin.

Vierailija
30/66 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointi on kamalaa, mutta luusereille itselleen tärkeä tapa rytmittää päivän kulkua. Jonkinlainen tappiomieliala joillakin, vaikka ei olisi työtä, voisi sitten lähteä harrastuksiin ym.

Eli ulkoinen status ei aina määritä kaikkea. Köyhäkin voi harrastaa lenkkeilyä, lukemista ym. ja osallistua. Erilaisia ihmisiä ja luonteita on kaikissa kaupunginosissa. Pahinta jos tyypillä ei ole muuta kuin kytätä muiden menoja, lähtemättä itse mihinkään.

Silloin ei auta enää mikään.

Vierailija
31/66 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun aidatulla asuinalueella etelaisessa Afrikassa. Kaikki pihapiirin asunnot ovat saman firman tyosuhdeasuntoja. Valtaosa asukkaista on intialaisia. En ole onnistunut luomaan minkaanlaisia suhteita intialaisiin naisiin. He keskustelevat lapsista ja ruuanlaitosta, minulla ei ole noista aiheista mitaan sanomista. Pihan lapset koputtelevat usein ovella. En ole kovin yhteisollinen ja mielestani tuo on aika rasittavaa. Pihalla toki mielellani heille juttelen, mutta kotona haluaisin olla rauhassa.

Sahkokatkoja on koko ajan, viimeisin viikonloppuna. Katkos kesti melkein kaksi vuorokautta. Asunnot on paikallisella mittapuulla luksusta, suomalaisittain kasa paskaa. Aluetta vartioi muutama vartija, jotka yleensa nukkuvat tuoleissaan. Kuusi vahtikoiraa kuitenkin luo riittavasti turvallisuutta.

Vierailija
32/66 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikein, konjakkia juodaan kahvikupista, eikö kuulu olla aromilasi?

33/66 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun sisäänpäin lämpiävän junttikylän persereiässä keskellä nistejä, juoppoja ja mustalaisia. Aika riehakasta menoa on juu ja mieluusti muuttaisin pois, mutta kestän tätä siihen saakka kunnes saan töitä, asuntolainaa ja rakennetuttua omakotitalon hyvältä alueelta.

Vierailija
34/66 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjois-Pohjanmaalla ok-talossa, pienessä kaupungissa mutta sivukylällä (maalla). Rauhallista, mutta jonkin verran rällääviä mopopoikia.

Liikaa lestadiolaisia, ei siinä muuten mitään, mutta semmosia kyttääjiähän nuo tuntuu olevan. Kaippa täälläki juoruillaan kaikenlaista, sellasta se näissä pienissä paikoissa on. Mut rauhassa saanu ainakin täällä olla muuten. Ja puhukoot muut mitä haluaa ja kenestä haluaa, ei se mua hetkauta suuntaan tai toiseen. 

Vierailija
35/66 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvällä ja halutulla alueella Etelä-Suomalaisessa pikkukaupungissa, keskustan tuntumassa. Ainoat "ongelmat" ovat olleet:

- koiran kusetus portin pylvääseen, joka on 2 metrin päässä meidän keittiön ikkunasta (ei kovin kiva kesäkuumalla). Loppui kun kävin pesemässä pylvään muutaman kerran.

- kerran on postilaatikko räjäytetty. Postilaatikon räjäytys tapahtui uutena eduskuntavaalien aikaan ja mieheni oli silloin eduskuntavaaliehdokkaana, liittyi ehdokkuuteen tai sitten ei. Mene ja tiedä.

- roskakatos kaadettiin yhtenä elokuisena yönä naapurin puolelle. 

Meidän katu juuri puolen kilometrin päässä olevan kaupungin vuokra-alueen asukkaiden kulkuväylänä. Jotenkin sitä mölyävää humalaista yms. joukkoa aina välillä eksyy tähän ja aina tämä sakki on tulossa tai menossa tuolle alueelle. Ollaan asuttu tässä 15 vuotta joten ei kovin suuret "ongelmat". Ja asuu siellä kaupungin asunnoissa mukavaakin porukkaa, varmasti suurin osa. 

Heh, tuo koirankusetus voisi olla suoraan mun naapurustosta. Suoraan porttien pylväisiin niin että värit lähtenyt. Samoin istutuksille annetaan koirien ulostaa ja jätöksiä keräämättä, taakseen katsomatta, pois koiran kanssa tilanteesta. Usein muuten sellaista hieman epäterveellisesti elävän näköistä sakkia nämä jotka eivät koiransa tekemisistä välitä.

Vierailija
36/66 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme "hyvällä" alueella. Todellisuudessa naapurustossa on ihmisiä hyvin monenlaisista taustoista, ja se kyllä näkyy lähinnä kommunikaatiotasolla.

Vierailija
37/66 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Helsingin Itäkeskuksessa, mutta kerrostalo jossa itse asun on aika hiljainen. Asuu täällä mamuja, mutta myös ihanan hiljaisia mummoja. Joskus on hississä sotkua ja kerran oli punatuilla huulilla painettu suukko hissinoveen. Yläkerran naapurini on k.pää kun ei säännöistä välitä ja häiriköi metelillään tahallaan. 

Aamuyöstä saattaa kuulla kun riitelevä känninen pariskunta menee ikkunan alta ohi tai jonnet pistää päristelemään mopoillaan. Muuten olen ihan tyytyväinen.

Vierailija
38/66 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itä-Vantaalla pientaloalueella olen asunut jo pitkään. Vaikka alueelle on näiden vuosien aikana rakennettu valtavasti uusia pientaloja, en ole kohdannut häiriötä tai ilkivaltaa. Hyvin rauhallista ja miellyttävää kaikin puolin.

Vierailija
39/66 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun alueella, jossa ei ole naapurustoa ollenkaan, enkä voisi olla tyytyväisempi.

Vierailija
40/66 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustassa, pääkadulla. Arvokiinteistö, ei valittamista. Pidän keskustaelämästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi