Tyttöjen leikit menee aina tappeluksi, mitä voisin tehdä?
Kyseessä muutama 6-vuotias. Omani ja pari, kolme parasta kaveria. Ihan sama millä kokoonpanolla ovat, lähes poikkeuksetta leikit päättyy riitaan. Olen yrittänyt yhtä sun toista: keksinyt toisia leikkejä, ollaan alettu leipoa yhdessä, käyty pyöräilemässä jne. mutta mikään ei tunnu auttavan. Kun tytöt alkavat tapella, se tappelu jatkuu. Niin kauan kunnes sanon, että nyt on kaikkien aika lähteä kotiin. Omani kanssa olen asiasta paljon keskustellut, mutta ei hän osaa sanoa mitään varsinaista syytä, miksi näin. Toki hänen mielestään syy on yleensä aina muissa, mutta en ole koskaan sitä selitystä hyväksynyt. Toisaalta en vain omanikaan syyksi asiaa laittaisi, minusta kaikissa on vikaa. Onko tämä tyypillistä tämän ikäisille tytöille? Poikani on pari vuotta vanhempi, hänellä iso lössi kavereita, eikä niillä ole tällaista toimintaa ollut koskaan.
Kommentit (6)
Kuulostaa erikoiselta. Heikot sosiaaliset taidotko syynä?
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa erikoiselta. Heikot sosiaaliset taidotko syynä?
Ei ole mitään erikoista tuossa, terveitä tyttöjä.
Tytöt on aggressiivisia, fyysisiä ja energisia, se tukahdutetaan jo pienenä, ja suuntautuu sitten mm. syömishäiriöihin ja muuhun itsetuhoiseen idioottitoimintaan.
Vierailija kirjoitti:
On ihan tyypillistä, ole iloinen ettei ole mennyt nyrkkitappeluksi asti.
Sen tappelunhimon voisi purkaa johonkin urheiluun (rajumpaa kuin pyöräily, esim. potkunyrkkeily, itsepuolustuslajit opettaa myös itsehillintää, jalkapallo on hyvä), jossa kisataan, tai sitten pelaamiseen jollakin konsolilla yms.
Itse mm. jouduin purkamaan tyttömäistä tappelunhalua harrastamalla kilpauimista, kilpajuoksua, ratsastamista (joka päivä) ja hiihtämistä, siihen päälle pelaaminen vielä. Auttoi, tappelin silti välillä kavereiden ja siskojen kanssa niin, että oltiin mustelmilla.
Kiitos kommentista! Seuraavalla kerralla siis jalispeli pystyyn, pojasta kavereineen saa kyllä seuraa siihen. Menee ilman muuta kokeiluun!
Vierailija kirjoitti:
Oisko heillä nälkä?
Tätä olen itsekin joskus miettinyt ja tänään päätin kokeillakin sitä, että ruokin tyttöset kun riitely alkoi. Söivät kyllä, mutta ei sillä riitelyyn lopulta ollut vaikutusta. Ainakaan tänään. Mene ja tiedä.
On ihan tyypillistä, ole iloinen ettei ole mennyt nyrkkitappeluksi asti.
Sen tappelunhimon voisi purkaa johonkin urheiluun (rajumpaa kuin pyöräily, esim. potkunyrkkeily, itsepuolustuslajit opettaa myös itsehillintää, jalkapallo on hyvä), jossa kisataan, tai sitten pelaamiseen jollakin konsolilla yms.
Itse mm. jouduin purkamaan tyttömäistä tappelunhalua harrastamalla kilpauimista, kilpajuoksua, ratsastamista (joka päivä) ja hiihtämistä, siihen päälle pelaaminen vielä. Auttoi, tappelin silti välillä kavereiden ja siskojen kanssa niin, että oltiin mustelmilla.