Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosiaalinen fobiani haittaa opiskelujani

Vierailija
11.09.2016 |

Kouluun meno pelottaa. Pelkään muihin tutustumista ja turhaa jutustelua. En keksi mitään sanottavaa. Pelkään tulevani koulukiusatuksi. Miten pääsen tästä tilanteesta? Vain kohtaamalla joka päivä saman kauhun uudestaan? Olen kuitenkin jo korkeakouluopiskelija.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

😥😓😭

Vierailija
2/5 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama. Muuten menis ihan ok mutta tällä mun alalla on nyt innostuttu että pitää lähes joka s**tanan kurssilla olla joku ryhmätyö. En valinnut yliopistoa siksi että saisin näitä ihania lastentarhakokemuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys. Minä en ole päässyt kuvaamasi kaltaisesta tilanteesta yli. Pakotin itseni välillä toisten opiskelijoiden joukkoon vaikka se aivan kamalaa olikin, mutta niin paljon en saanut itsestäni irti että olisin esimerkiksi kaverustunut kenenkään kanssa tai uskaltaisin pyytää ketään mihinkään. Lopputuloksena olen sairastunut masennukseen ja opinnotkin olleet hiljaiselolla monta vuotta.

Vierailija
4/5 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin juuri sosiaalisesta fobiasta eräällä ulkomaisella sivustolla. Itselläkin on siis (diagnosoimaton) sosiaalistentilanteiden pelko.  Itse voisin ehkä jopa rohjeta tapaamiseen, jos tietäisin, että muut ovat samassa tilanteessa. 

Vierailija
5/5 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä saat olla juuri sellainen kuin olet. Ei tarvitse pakottaa itseään tekemään kauheasti sellaista, mikä on vaikeaa. Voit kuitenkin viestiä, että olet ystävällinen ja mukava. Siihen riittää monesti kun vain moikkaat. Jos joku kysyy jotain, vastaat ystävällisesti. 

Olen itse aika ujo. Se sai aikaan nuorempana myös alemmuudentunteita. En hyväksynyt itseäni sellaisena kuin olin. Tästä kombinaatiosta seurasi sitten tilanteita, joita kaduin myöhemmin eli saatoin yrittää olla liiankin avoin joskus, jostain tuli vain sellainen painostava tunne, että pitää avautua sellaisistakin asioista, jotka olivat liian henkilökohtaisia jaettavaksi seurassa kuin seurassa. Onneksi olen päässyt tuollaisesta käyttäytymisestä eroon. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi