Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla ollut masennusta, uupumusta, stressiä ym? Romahdin. Mikä avuksi?

Painajaisista ym eroon?
11.09.2016 |

Olen 36-vuotias työssä käyvä nainen ja terveyteni romahti lähemmäs kuukausi sitten. En saanut syötyä, liikutettua raajojani kunnolla, nukuttua enkä muutakaan joten päädyin ensiapuun. Kipuja oli päästä varpaisiin. Nyt monien tutkimusten ja kokeiden jälkeen on selvinnyt pari pienempää fyysistä ongelmaa jotka tullaan hoitamaan kuntoon eli mitään pahalaatuista tai kriittistä ei ole ollut.
Nyt ongelmana tämä henkinen puoli joka on varmasti kärsinyt enemmän kuin ruumiini viime aikoina.

Sain ensin viikon ja nyt kahden viikon sairaslomat töistä ja lisää tulossa reilun viikon päästä ensimmäisen toimenpiteen takia mutta nyt haluaisin vaan nukkua ja makoilla pedissä, sydän hakkaa, yläkroppaa tärisyttää, hengitys epätasaista, huimaa, ajottain on kuvottava olo niin ettei tee mieli syödä, en halua mennä ihmisten ilmoille esimerkiksi kauppaan, ja kun nukun niin näen todellisen tuntuisia painajaisia 10 vuoden takaa joka yö että esim asun muka vielä ex-avomiehen kanssa tai että olen vanhalla opiskelupaikkakunnalla. Tai olen teini ja asun kotona ja hätäännyt unessa että missä nykyinen avomieheni on, miten jouduin tänne muinaiseen loukkuun.
En pysty enää katsoa telkkarista mitään kovin vastenmielistä tai dramaattista koska ahdistun.
Sain lääkäriltä rauhoittavia mutten ole uskaltanut ottaa niitä kuin muutamana iltana eivätkä ne ole aiheuttaneet sen enempää tai vähempää painajaisunia.

Minulla on hyvä työ, ihana ja kannustava avomies ja perhe joka tukee.
Kaikki ovat aina nähneet ja näkevät minut vahvana, positiivisena ihmisenä joka ei masentuisi tai uupuisi mutta mielestäni tämä on stressin aiheuttamaa jotain ihmeellistä joka on "kaapannut" kehoni. Tuntuu siis että tämä väsynyt uupunut vartalo jossa olen nyt, ei ole minun.

Asiallisia vinkkejä kellään?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kävin ulkona ja tuntui siltä että olin jotenkin tämän universumin ulkopuolinen, enkä omassa kehossani. Kun palasin kotiin niin nukuin tuntikausia eikä tee mieli ruokaa. Haluaisin niin herätä tästä painajaismaisesta puutuneesta ja uupuneesta olosta jotenkin tähän hetkeen niin että kaikki olisi ohi :(

-ap-

Vierailija
22/23 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkolepo. Puutarhahommia, metsäkävelyitä, lemmikkieläin, syö hyvää kotiruokaa, kehoa huoltavaa liikuntaa ei liian repivää. Katse ylöspäin. Olet hyvä tyyppi, ongelman aiheutti ulkopuolinen, sinä toivut kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole puutarhaa, ei metsää lähellä, ei lemmikkieläintä (allergia) ja ruoka ei maistu kuten olen viesteissäni todennut :( Toki en kuluta paljoa energiaa täällä kotosalla, joten voiko ruokahalut olla vähäisiä senkin vuoksi?

Toivottavasti tuleva leikkaustoimenpide parantaisi elämäni laatua, se stressaa ehkä päällimmäisenä nyt.

-ap-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi