Exän uusi on varannuut lapsille (ja toki myös itselle ja miehelle) matkan Pariisiin kysymättä minulta.
Lapset tietysti ihan innoissaan.
Mutta minusta olisi ollut asiallista keskustella kanssani. Lapset ovat kokeneita ulkomaankävijöitä ja en pelkää terrorismia.
Silti? Vähän hiertää toiminta. Olenko nipo ällötys nyt, k,un otin esiin tämän hänen kanssaan?
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2079 kirjoitti:
Et ole ällötys, mutta nipo kylläkin. Käyttäisit energiasi mielummin siihen, että iloitsisit lastenne puolesta. Pariisi on ihana kaupunki! Matka kai tässä on se ykkösasia, ei sinun ja exäsi välinen valtapeli? Vai miten itse ajattelet?
Koska ette enää elä lasten isän kanssa yhdessä, teidän on vain hyväksyttävä se, että jompikumpi vanhempi tekee silloin tällöin myös yksin ratkaisuja, jotka koskevat teidän yhteisiä lapsia.
Ei meillä mitään valtapeliä ole.
Olisi vain minusta ollut asiallista kysäistä asiaa minulta. Mutta olen ehkä nipo? Lapset ovat 10- ja 12 -vuotiaat. Eivät siis ihan valmiita minusta päättämään asioistaa ihan itse.
Ihan jo senkin takia olisi ollut kiva, että meillä olisi voinut olla suunnitelmia syyslomalle. Ei nyt kyllä ollut, ihan kotona olisi oltu. Mutta periaatteessa.
Kuka huolehtii lasten läksyt kun ovat kouluaikana pois koulusta?
Ei tuosta asiasta nyt kannata suuttumalla suuttua. Toki olen sitä mieltä että noin isosta reissusta pitää keskustella kummankin vanhemman kanssa. Ei ole mikään ilmoitusluontoinen asia. Itse suuttuisin järjettömästi, jos oma ala-ikäinen lapseni vietäisiin ulkomaille minun tietämättäni.
Vierailija kirjoitti:
Kummaltakin vanhemmalta pitää olla suostumus alaikäisten ulkomaan matkaan. Siltä vanhemmalta, joka ei ole matkassa lupa pitää olla kirjallisena. Kettuillaksesi voisit ilmoittaa poliisille että epäilet toisen vanhemman kidnappaavan lapset ulkomaille niin tietävät lähtötarkastuksessa keiltä estetään matka.
Miten ilkeitä ihmiset ovatkaan. Tuossakin se kaikkein suurin pettymys koituisi lapsille. Et saa lähteä, kun äitin mielestä isä ei kysynyt oikeilla sanoilla. Eikä ne lapsetkaan ihan tyhmiä ole. Onhan heiltä voitu kysyä onko teillä jo jotain syyslomalle. Sitten äiti tyssää koko kivan loman.
Vierailija kirjoitti:
Niin mitä sitten? Lapsesi on myös miehesi lapsia, ei sulta tarvi erikseen kysyä lupaa
Onpas nyt omituista kommentointia ja yläpoeukkujen kera?
Kyllä lomien ajat yhdessä sovitaan ja varsinkaan joku uutuus ei voi tehdä täysin itsenäisiä ratkaisuja lähihuoltajalta kysymättä. Oletan siis, että aloittaja on lähihuoltaja?
Exän uusi on varannut matkaliput mutta päätöksen lähdöstä pariskunta teki yhdessä, eikö vaan? Eikö silloin ole ihan sama kuka varaa? Ja mitä ihmettä ap. tekee tiedolla kuka liput on varannut? Olisi voinut olla kumpi vaan. Vai menikö niin että exäkään ei etukäteen tiennyt lähtevänsä matkalle?
Ap. anna uusperheen matkustaa. Kokevat jotakin ikimuistoista yhdessä, se on varma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2079 kirjoitti:
Et ole ällötys, mutta nipo kylläkin. Käyttäisit energiasi mielummin siihen, että iloitsisit lastenne puolesta. Pariisi on ihana kaupunki! Matka kai tässä on se ykkösasia, ei sinun ja exäsi välinen valtapeli? Vai miten itse ajattelet?
Koska ette enää elä lasten isän kanssa yhdessä, teidän on vain hyväksyttävä se, että jompikumpi vanhempi tekee silloin tällöin myös yksin ratkaisuja, jotka koskevat teidän yhteisiä lapsia.
Ei meillä mitään valtapeliä ole.
Olisi vain minusta ollut asiallista kysäistä asiaa minulta. Mutta olen ehkä nipo? Lapset ovat 10- ja 12 -vuotiaat. Eivät siis ihan valmiita minusta päättämään asioistaa ihan itse.
Ihan jo senkin takia olisi ollut kiva, että meillä olisi voinut olla suunnitelmia syyslomalle. Ei nyt kyllä ollut, ihan kotona olisi oltu. Mutta periaatteessa.
Kuka huolehtii lasten läksyt kun ovat kouluaikana pois koulusta?
Yksi tai kaksi päivää vain tulisi poissaoloa koulusta. Se ei ole olennaista nyt.
-ap
Jos on isän viikonloppu, niin sen pitäisi olla myös lähivanhemmalle ok. Eikä tarvitse erityistä lupaa, ellei ole syytä epäillä, ettei lasta palauteta.
Et kait itsekkään kysy etävanhemmalta, miten vietät aikaa, kun lapset ovat kanssasi.
Ja ihmettelen, miten asia koskee x-miehesi nykyistä vaimoa?
Ja varaus on vain varaus, ei vielä todellinen tapahtuma eli jotain suhteellisen tajua.
Varmaan lapsesi ovat turvassa terrorismilta jos ovat kerta "kokeneita ulkomaan kävijöitä". Bon Voyage!
Pariisissa juuri pidätettiin notre dameen ja lyonin metroasemalle viitta vaille iskun tehnyt naisryhmä.
Ei tuosta nyt kannata hikeentyä eikä mieltään pahoittaa. Riittää kun sanot, että jatkossa toivoisit että sinultakin tarkistetaan, ettei ole suunnitelmia. Nyt ovat mahdollisesti kysyneet lapsilta, onko suunnitelmia ja miehen hyväksyntä on riittänyt. Ehkä eivät edes ajatelleet, että sinulla olisi jotain matkaa vastaan ja siksi tämä ilmoitettiin suoraan iloisena asiana.
Saithan kuitenkin tietää jostain, että matka on varattu. Tuskin aikoivat lähteä salaa kuitenkaan, vai?
Olisi tietenkin pitänyt keskustella sinun kanssasi, oliko teillä jotain suunnitelmaa syyslomalle, jos lapset olisivat olleet loman sinun kanssasi. Olisi ollut ikävää, jos sinulla olisi ollut varattuna matka tai joku kylpyläloma lasten kanssa valmiiksi. Siinä olisi ollut paha ristiriitatilanne lapsille edessä. Ihana matka pariisiin äitiviikolla, mutta äidin kanssa vietetty matka olisi jouduttu peruuttamaan.
Aikuiset ihmiset keskustelevat asioista jopa keskenään.
Hyvä, ettei teillä ollut suunnitelmia. Mutta periaatteessa olisi pitänyt asiasta sinun kanssa keskustella, koska nähtävästi lasten piti alunperin olla sinun luona syysloma
No eihän toinen huoltaja voi viedä lasta kotimaan rajan ulkopuolelle jos toinen huoltaja ei anna suostumusta. Sitähän voisi teknisesti ottaen pitää lapsen kaappauksena, jos lapsi kuljetaan pois kotimaasta ja toinen huoltaja on ilmaissut kielteisen kantansa.
Siis kun ihmiset kommentoi että ei kuulu mitenkään sille toiselle huoltajalle. Järki käteen nyt.
Ap ei varmaan ole kieltämässä, mutta on ajattelematonta ja moukkamaista olettaa asian olevan automaattisesti ok. Tässä matkustetaan toiseen maahan. Vähän eri asia kuin reissu Linnanmäelle.
Komppaan kutosta ja kolmeatoista :)
Arvostaisin todella suuresti jos ex ilmoittaisi ennen matkan varaamista, että olisi tällainen mielessä.
Näin ainakin itse toimisin mikäli nyt olisi jotku matka mielessä.
Vaikka ollaankin erottu ja molemmilla vanhemmilla on uudet elämät ja kuviot niin kyllä näen että on erittäin tärkeää sopia yhdessä yhteisen lapsen asioista, olisi sitten kyseessä mikä tahansa normaalista poikkeava tekijä.
Vierailija kirjoitti:
Kummaltakin vanhemmalta pitää olla suostumus alaikäisten ulkomaan matkaan. Siltä vanhemmalta, joka ei ole matkassa lupa pitää olla kirjallisena. Kettuillaksesi voisit ilmoittaa poliisille että epäilet toisen vanhemman kidnappaavan lapset ulkomaille niin tietävät lähtötarkastuksessa keiltä estetään matka.
Voi elämän kevät, joidenkin naisten järjen käyttöä.
Ja veronmaksajat maksavat. Valehdella lasten asioilla ja pelotella lapset.
Etävanhemman suostumus tarvitaan. Eihän ne saa passiakaan ilman molempien suostumusta.
Tottakai pitäisi keskustella asiasta MOLEMPIEN vanhempien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vetäset hetken henkeä. Unohdat olevasi loukkaantunut, kun sinulta ei tajuttu kysyä lupaa. Sitten ajattelet kuinka hyvä on, että lapsillasi on sillä puolella niin välittäviä ihmisiä. Ovat tervetulleita reissuun mukaan.
Toisinkin voisi olla. On turha silloin alkaa riidellä asioista, joilla ei oikeasti ole merkitystä, vai etkö olisi antanut lupaa lähteä?
Ei kukaan tästä riidellyt, ainakaan ap:n mukaan. Aika moni eronnut on kuitenkin sitä mieltä, että ensin varmistetaan toiselta vanhemmalta, ettei matkan ajankohta osu minkään toisen asian kanssa päällekäin.
Vierailija kirjoitti:
Toki olisi ollut hyvä kertoa asiasta sinulle ennen, mutta ihana juttu jos uusi pitää lapsista noin paljon ja lähtee heidän kanssaan reissuun! Nyt vaan alat katsomaan, että lapsilla on sinne asianmukaiset vaatteet, ihan riepulaisen näköisinä en heitä sinne päästäisi. Opetelkaa yhdessä myös muutamia kohteliaita sanoja ja sanontoja, niin matkasta tulee oikein antoisa. Sinä voit nyt hyvillä mielin varata itsellesi ja mahdolliselle nykyiselle miehellesi jonkun mukavan lomamatkan.
Eiköhän se isukki itse katso riepulaisensa vaatteet jos kerta reissuun hänet mukaan haluaa.
2 viikkoa koulusta pois? Vai kesälomalla?