Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jättäisitkö 11kk lapsen isänsä hoitoon viikonlopuksi?

Vierailija
11.09.2016 |

Siis pe-iltapäivästä sunnuntai-iltaan?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin, edellyttäen että isä on ollut läsnä lapsensa elämässä aiemmat 11kk. Jos olisi sellainen lapsestaan välittämätön henkinen etä-isä, en jättäisi.

Biologia ei tee hyvää hoivaajaa vaan se, miten paljon on läsnä. Meillä onneksi mieheni on kunnollinen eli on kiinnostunut hyvästä lapsisuhteesta siinä missä minäkin.

Vierailija
22/50 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko että pystyisin olemaan koko viikonloppua erossa. Yhdeksi yöksi voisin varmaan jättää.

Miksi tää on saanu noin paljon alapeukkuja? Onko nykyään siis oletus että äiti pystyy jättämään vauvan koko viikonlopuksi isän kanssa? :D En meinaa pystyisi itsekään olemaan vauvasta koko vkl erossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en olis jättänyt mun tuon ikäistä, koska hän ei suostunut juomaan mitään muuta maitoa kuin rintamaitoa. Imetysaikana olin poissa aina korkeintaan päivän, ja tuona aikana lapsi ei siis juonut maitoa ollenkaan. En ois raaskinu pitää kolmea päivää ilman maitoa vielä tuon ikäistä. Jos maito olis kelvannut pullosta/mukista, olisin ilman muuta voinut jättää.

Vierailija
24/50 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koska imetys. Enkä tiedä olisinko muutenkaan "huvin vuoksi", kun olisi kuitenkin ikävä ja toiselle lapsista niin pitkä poissaolo yllättäen olisi ollut stressaavaa (toinen on "normijoustava", toinen ei), olisi se kuitenkin ollut niin selvä poikkeama normaalista. Mutta jos olisi ollut pakko / tarve jättää niin en minä miehen kykyjä, imetystä lukuun ottamatta, olisi epäillyt pätkääkään.

Vierailija
25/50 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis en missään nimessä!!! :o eihän se isä ole lapselle mikään vanhempi!

Vierailija
26/50 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isälle hoitoon? Siis mihin hoitoon? Vai asuuko isä muualla?

Siis kysytkö, että voitko jättää lapsen kotiin sen toisen vanhemman ja huoltajan kanssa?

Vierailija
27/50 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap., miltä susta tuntuisi, jos isä kyselisi muilta, että voiko hän jättää lapsen viikonlopuksi äitinsä kanssa? Eikö tuntuisi aliarvioivalta ja vähättelevältä?

Vierailija
28/50 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse toki jättäisin oman lapseni isälle. Mutta mikä ap:n lapsen isässä on vikana, kun tulee mieleen kysyä muilta mielipidettä? Mikä mietityttää, ap? Miksi ei voisi? Hoitaako lasta (vapaaehtoisesti) muuten? Leikkiikö? Helliikö? Onko elämänhallintaongelmaa?

Vierailija
29/50 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen taisi olla 4kk kun olin yhden yön poissa, kuopus varmaan jotain 5kk tietämillä, kun olin perjantaista sunnuntaiaamuun asti poissa.

Vierailija
30/50 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko joku parempi vaihtoehto hoitajaksi kuin oma isä omassa kodissa - ja mikä mahtaisi olla syynä, että isä ei kelpaa?

Vierailija
31/50 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm... Miettiiköhän isät koskaan, että voivatko jättää lapsensa viikonlopuksi äidin kanssa? Mutta siis vastaus kysymykseen, että totta kai lapsen voi jättää isän kanssa.

Vierailija
32/50 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koska imetys. Enkä tiedä olisinko muutenkaan "huvin vuoksi", kun olisi kuitenkin ikävä ja toiselle lapsista niin pitkä poissaolo yllättäen olisi ollut stressaavaa (toinen on "normijoustava", toinen ei), olisi se kuitenkin ollut niin selvä poikkeama normaalista. Mutta jos olisi ollut pakko / tarve jättää niin en minä miehen kykyjä, imetystä lukuun ottamatta, olisi epäillyt pätkääkään.

Et tainnut lukea aloitusta. Lapsihan on jo melkein vuoden ikäinen!

Vai oletko sinä se mamma, joka imettää lastaan ainakin eskari-ikään?

Vierailija
33/50 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin aloituksen, ja kyse oli 11kk ikäisestä vauvasta. Molempia omiani olen tuossa iässä imettänyt, minkä ei pitäisi olla kovin outoa.

Vierailija
34/50 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä, jos edellytykset täyttyvät. Asuvatko isä ja lapsi samassa osoitteessa? Onko heillä hyvä suhde? Viettävätkö paljon aikaa keskenään muutenkin? Onko isä tottunut hoitamaan lasta? Jos isä ei asu perheensä kanssa, niin en ehkä jättäisi lasta vielä tuon ikäisenä viikonlopuksi isänsä hoteisiin, paitsi jos heillä kaikesta huolimatta on tiivis ja läheinen suhde ja isä vastuuntuntoinen ja huolehtiva aikuinen, joka ymmärtää pienen lapsen tarpeita.

Vierailija
35/50 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä imetin vielä 11 kk ikäistä, koska lapsi ei suostunut juomaan tavallista maitoa. Jos olisin ollut 3 päivää pois, olisi lapsi ollut sitten ilman maitoa koko tuon ajan. Alle 1-vuotiaan pääasiallista ravintoa on maito ja yli 1-vuotiaallekin se on vielä tärkeää, siksi jatkoin imetystä pidempään kun olin ajatellut. Lopetin, kun lapsi oli 1 v 3 kk. Sen jälkeen lapsi ei juonut 9 kuukauteen maitoa ja hänen painonsa laski vaarallisen alas. En olisi lopettanut, jos olisin tiennyt tämän, mutta kaikki neuvolan terkkaa myöten vakuutteli, että ihan varmasti maito alkaa maistua sitten, kun imetys on lopetettu. No, 2-vuotiaana vihdoin alkoi maito maistua. Että ihan hyvä kun en lopettanut imetystä alle 1-vuotiaalta!

Vierailija
36/50 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä imetin vielä 11 kk ikäistä, koska lapsi ei suostunut juomaan tavallista maitoa. Jos olisin ollut 3 päivää pois, olisi lapsi ollut sitten ilman maitoa koko tuon ajan. Alle 1-vuotiaan pääasiallista ravintoa on maito ja yli 1-vuotiaallekin se on vielä tärkeää, siksi jatkoin imetystä pidempään kun olin ajatellut. Lopetin, kun lapsi oli 1 v 3 kk. Sen jälkeen lapsi ei juonut 9 kuukauteen maitoa ja hänen painonsa laski vaarallisen alas. En olisi lopettanut, jos olisin tiennyt tämän, mutta kaikki neuvolan terkkaa myöten vakuutteli, että ihan varmasti maito alkaa maistua sitten, kun imetys on lopetettu. No, 2-vuotiaana vihdoin alkoi maito maistua. Että ihan hyvä kun en lopettanut imetystä alle 1-vuotiaalta!

Vierailija
37/50 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lapsi voi jäädä isälleen hoitoon? Isä on lapsen vanhempi, ei mikään hoitaja. Vai puhutko, että kun mies on töissä ja sinä äitiyslomalla kotona, että lapsi on sulla hoidossa miehen työpäivät.

Vierailija
38/50 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm... Miettiiköhän isät koskaan, että voivatko jättää lapsensa viikonlopuksi äidin kanssa? Mutta siis vastaus kysymykseen, että totta kai lapsen voi jättää isän kanssa.

On tullut vastaan miehiä jotka on tuota joutuneet miettimään koska lapsen äiti tykkää ottaa kuppia iltaisin tai äiti saattaa olla väkivaltainen.

Vierailija
39/50 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko että pystyisin olemaan koko viikonloppua erossa. Yhdeksi yöksi voisin varmaan jättää.

Kyllä on pers**stä kun äiti omii lapselta oikeuden molempiin vanhempiinsa. Vaikka se sun lapsi ei osaa vielä kertoa että isäKIN on tärkeä, niin sinun pitäisi se käsittää. Miten ihmeessä sä kehtaat tehdä lapsen ja ottaa sen pois isältään? 

Vierailija
40/50 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuoden ikäistä vauvaa on ihan normaalia ja erittäin hyvä imettää.