Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vuokraisitko minulle asunnon?

Vierailija
11.09.2016 |

Sain juuri vakituisen työpaikan eli tulot ovat säännölliset. Entisiltä vuokranantajilta on suositukset. Luottotiedot ei kuitenkaan ole kunnossa, mutta nyt alan viimein saamaan asiani kuntoon kun saan enemmän rahaa. Onko tuo luottotietojen puuttuminen aina dealbreaker asunnon saannissa?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurimmalla osalla tuntuu olevan tilanne, että luottotiedot menneet.

Olen vuokrannut asunnon ko. tilanteessa, vaatinut 3 kk vakuuden rahana tililleni (muuten riittää 2 kk vakuustili) ja edellyttänyt, että vuokra maksetaan etukäteen eli lokakuun vuokra maksetaan 25.9. mennessä. Sopimuksessa on lisäksi pykälä, joka oikeuttaa minut käymään omilla avaimilla asunnossa, jos vuokraa ei ole maksettu eräpäivään mennessä. Vuokrarästi antaa aiheen käydä tarkistamassa, että asunto on kunnossa.

Jos tuohon on suostunut, ei ole ollut tarvetta käydä tarkistamassa, rahat on tulleet ajallaan. Jos ilmoittaa, että tuo on laitonta, niin minä puolestani toivotan hyvää päivänjatkoa enkä anna avaimia.

Vuokralainen voi tehdä sinusta rikosilmoituksen, ja sakkoja on tiedossa. Tuollainen asuuntoontunkeutumispykälä on mitätön, joten et voi siihen vedota.

Vierailija
22/27 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina saanut haluamani vuokra-asunnon kertomalla itse luottohäiriöstä ja ehdottanut maksavani 6kk vuokrat etukäteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos maksaisit kahden kuukauden vuokran etukäteen luonnossa.

Sopii! 

Terveisin,

Pertti

Upeaa!

Terveisin

Anneli

Olen jo tulossa!

Perttisi

Vierailija
24/27 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurimmalla osalla tuntuu olevan tilanne, että luottotiedot menneet.

Olen vuokrannut asunnon ko. tilanteessa, vaatinut 3 kk vakuuden rahana tililleni (muuten riittää 2 kk vakuustili) ja edellyttänyt, että vuokra maksetaan etukäteen eli lokakuun vuokra maksetaan 25.9. mennessä. Sopimuksessa on lisäksi pykälä, joka oikeuttaa minut käymään omilla avaimilla asunnossa, jos vuokraa ei ole maksettu eräpäivään mennessä. Vuokrarästi antaa aiheen käydä tarkistamassa, että asunto on kunnossa.

Jos tuohon on suostunut, ei ole ollut tarvetta käydä tarkistamassa, rahat on tulleet ajallaan. Jos ilmoittaa, että tuo on laitonta, niin minä puolestani toivotan hyvää päivänjatkoa enkä anna avaimia.

Vuokralainen voi tehdä sinusta rikosilmoituksen, ja sakkoja on tiedossa. Tuollainen asuuntoontunkeutumispykälä on mitätön, joten et voi siihen vedota.

Vuokranantajalla on oikeus päästä asuntoon sovitusti.

Vierailija
25/27 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokranantajien tulisi aina ottaa hakijan luottotiedot, ennekuin antaa asuntonsa vuokralle koska naamasta ei koskaan näe, tuleeko ao maksamaan vuokransa tai onko hänestä muuta harmia kuten elää ns. pahantapaista elämää ja naapurit tulevat valittamaan.

Hienosti pukeutunut (velaksi?) voi olla aivan holtiton raha-asioissaan kun taas vaatimattomasti pukeutunut hyvin säntillinen. - Vuokranantaja voi myös käydä paikallisessa ulosottovirastossa, jossa hän saa ko henkilön velkatietoja. 

Voi pyytää myös yhteystiedot edelliseen vuokrananatajaan, jolle voi soittaa ja kysyä minkälainen vuokralainen on ollut.  Jos ehdokas ei anna niitä......

Tarkista vielä kuka ao vuokranantaja on ollut, että ei kaverinsa numeroa anna....Näitä on joka lähtöön.

Vierailija
26/27 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vuokraisi, koska löydän samalla vaivalla sellaisen, jolla on luottotiedot kunnossa. Minua ei mitkään sosiaaliset syyt kiinnosta, vaan haluan vuokralaisen minimaalisilla riskeillä ja luottotiedot on mittari siihen.

Vierailija
27/27 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä vuokrataan taloyhtiöiden omistamia asuntoja. Kerran oli noin 20v hakija, jolla maksuhäiriömerkintä 2X 20e terveyskeskusmaksu. Tämän vuoksi ei vuokrattu. Sitten soitti hakijan äiti, joka ilmoitti takaavansa poikansa vuokranmaksun. Samaan hengenvetoon kertoi, että nuo pojan maksuhäiriömerkinnät ovat hänen syytään, koska hänen piti maksaa ne. - Ja hän siis takaisi vuokranmaksun? Jep jep.

Olen ihmetellyt miksi alaikäisen sairaala/terveyskeskusmaksut ovat joskus tulleet lapsen omalal nimellä, eli huonolla tuurilla lapsella on luottotiedot menneet ennen aikuisikää.

Meillä pyydetään vanhempien lisätakaus opiskelijan vanhemmilta, vaikka opiskelijan luottotiedot olisivatkin kunnossa.

Jos alaikäisen nimellä tulee lasku, vanhemmat tietysti maksavat sen.  Mistä koululainen maksaa laskuja.