Hyväntekeväisyydestä
Asun Helsingissä ja kuljen päivittäin keskustan läpi. Joka päivä minua ahdistelevat eri järjestöjen kerjääjät ja kaikki kerjäävät rahaa ulkomaille. Rahaa kerätään eläimille, luonnolle ja ihmisille.
Kukaan kerjääjistä ei kerää rahaa kotimaassa oleville hädänalaisille. Suomessa kuolee joka päivä ihmisiä joiden kuolema voitaisiin välttää mikäli meillä olisi varaa pitää parempaa huolta kanssaihmisistämme. Leikkausjonoihin kuollaan, vanhukset tekevät itsemurhia kun eivät jaksa nälkää,hoidonpuutetta ja yksinäisyyttä. Nuoret tappavat itsensä kun ovat masentuneita.
Miksi kukaan ei kerää rahaa kotimaan hädänalaisille? Miksi ihmiset eivät lahjota ylimääräisiä romujaan tai pieneksi jääneitä vaatteitaan tarvitseville naapureilleen ja tutuilleen?
Voisimme auttaa toisiamme ilman että menetämme itse mitään.
Kommentit (8)
Kaverien auttaminen ei ole in. Sillä ei voi kehua kahvilassa. Kun tuet delfiinejä niin sinua ihaillaan ja saat huomiota. Se että annat naapurin Marjatalle vanhoja lasten vaatteita ei todellakaan aiheuta ihastumisen huokailuja.
Vierailija kirjoitti:
Asun Helsingissä ja kuljen päivittäin keskustan läpi. Joka päivä minua ahdistelevat eri järjestöjen kerjääjät ja kaikki kerjäävät rahaa ulkomaille. Rahaa kerätään eläimille, luonnolle ja ihmisille.
Kukaan kerjääjistä ei kerää rahaa kotimaassa oleville hädänalaisille. Suomessa kuolee joka päivä ihmisiä joiden kuolema voitaisiin välttää mikäli meillä olisi varaa pitää parempaa huolta kanssaihmisistämme. Leikkausjonoihin kuollaan, vanhukset tekevät itsemurhia kun eivät jaksa nälkää,hoidonpuutetta ja yksinäisyyttä. Nuoret tappavat itsensä kun ovat masentuneita.
Miksi kukaan ei kerää rahaa kotimaan hädänalaisille? Miksi ihmiset eivät lahjota ylimääräisiä romujaan tai pieneksi jääneitä vaatteitaan tarvitseville naapureilleen ja tutuilleen?
Voisimme auttaa toisiamme ilman että menetämme itse mitään.
Ensinnäkin: etkö koskaan ole törmännyt esimerkiksi Helsinki Mission feissariin? Toiseksi: Jos näet maailmassa virheen, voit aivan hyvin itse ryhtyä sitä korjaamaan etkä vain ihmetellä, että miksi nuo muut korjaavat muita virheitä eivätkä tätä jonka sinä olet fiksuudessasi huomannut.
En muista tuollaista missiokerääjää nähneeni. Harrastan hyväntekeväisyyttä niin paljon kuin pystyn suinkin pienipalkkaisena tekemään.
Kaikki kerjääminen pitäisi kieltää. Ottaa päähän kun ei saa rauhassa liikkua.
Miksi auttaisin muita? Olen hankkinut kaiken kovalla työllä ja muut saavat luvan toimia samoin.
Valtio kerää rahaa niihin. Moni järjestö auttaa paikoissa joissa ei ole tosiaankaan mitään muuta apua. Ja usein hätä todella suuri.
Niin totta.