Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä ovat kaikki työttömät?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien työttömienkö sinne olisi pitänyt rynnätä? Nyt on kyllä yrityksen nimi tiedossa, että laitelkaapa hakemuksia menemään, ei niitä vaatimuksia kannata sokeasti tuijottaa, voi laittaa hakemuksen vähemmälläkin työkokemuksella silti.

Vierailija
2/10 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se nyt menikään?

http://www.iltalehti.fi/tyoelama/2016091122294869_tb.shtml

"Yritykseen haluttiin yli viiden vuoden kokemuksen omaava kokoaikainen, yritteliäs ja joustava kirvesmies."

Jos tuota lausetta analysoi hieman, siinä halutaan esimerkiksi "yritteliästä" ja "joustavaa" kivesmiestä. Hämärän peittoon jää, mitä sanat tarkoittavat. Tarkoittavatko ne, että pitää esim. tehdä ylitöitä ilman palkkaa, tinkiä peruspalkasta, lomakorvauksista vai mistä? Lisäksi vaaditaan viiden vuoden työkekemusta, joka jo sinällään rajaa pois suuren joukon hakijoita. Miten työkokemusta on voinut kertyä noin monta vuotta. Myöhemmin jutussa kuitenkin sanotaan, että voi olla nuori tai kokenut. Miten voi olla samaan aikaan nuori ja vielä viiden vuoden työkokemus? Varsinkin, kun rakentaminen on ollut vähäistä viime vuosina. Miksi ilmoitus on laadittu jo valmiiksi niin, että se karsii suuren joukon hakoijoista pois? Olisi ollut kohtuullista jättää pois rajaavat sanat, kuten pitkähkö työkokemus ja lisäksi tulkinnanvaraiset "yritteliäs" ja etenkin "joustava", jotka eivät kuulosta kovin houkuttelevista termeiltä.

Jotenkin herää kysymys, onko koko juttu pelkkä trolli, jolla taas syyllistetään työttömiä. Itse olen hakenut jo viittäkymmentä paikkaa, joihin kaikkiin on ollut kymmeniä hakijoita. Olen akateemisesti koulutettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se meni siten, että yrittäjä tekee kovaa vauhtia kuntavaalikampanjaa.

Vierailija
4/10 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen työttömyysetuudella, minulla ei ole minkäänlaista kokemusta rakennusalasta, olisinko voinut hakea kirvesmiehen paikkaa? Mitä kirvesmiehet tekevät ja paljonko saavat palkkaa?

Vierailija
5/10 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutun kommenteista: Kyllä tässä jutussa jotain hyvin kummallista on. Mutta toimittajathan harvoin antavat totuuden pilata hyviä tarinoita.

Vierailija
6/10 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelen työttömyysetuudella, minulla ei ole minkäänlaista kokemusta rakennusalasta, olisinko voinut hakea kirvesmiehen paikkaa? Mitä kirvesmiehet tekevät ja paljonko saavat palkkaa?

Aloitusviestistä saa sellaisen kuvan, että suunnilleen jokaisella työttömällä on kirvesmiehen pätevyys eli kaipa ne hakkaavat halkoja tai jotain vastaavaa.

Vierailija
7/10 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen työttömyysetuudella, minulla ei ole minkäänlaista kokemusta rakennusalasta,

Samoin. Eiköhän laiteta kasa hakemuksia Markukselle.

Vierailija
8/10 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien työttömienkö sinne olisi pitänyt rynnätä? Nyt on kyllä yrityksen nimi tiedossa, että laitelkaapa hakemuksia menemään, ei niitä vaatimuksia kannata sokeasti tuijottaa, voi laittaa hakemuksen vähemmälläkin työkokemuksella silti.

Sehän se on, et suomalaiset yleensä kattoo nuo kovat vaatimukset työntekijästä ja jättää sen takia hakematta. Yli viis vuotta alan töitä, jos vaan sellasia hakijoita ei nyt ollu työttömänä sillä paikkakunnalla tuon enempää.

Vierailija
9/10 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelen työttömyysetuudella, minulla ei ole minkäänlaista kokemusta rakennusalasta,

Samoin. Eiköhän laiteta kasa hakemuksia Markukselle.

Sit alkaa työnantajajalla valitus, kun tulee niin paljon turhia hakemuksia :)

Vierailija
10/10 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi viikkoa on kyllä aika lyhyt aika rekrytoinnille.

Kahden viikon sisällä siis on  jo haastateltu valitut ja työtkin olisi pitänyt jo alkaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä