Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten hoitaa 3kk ikäistä vauvaa yhdellä kädellä..?

Vierailija
11.09.2016 |

Onnistuin eilen telomaan ranteeni tuusan nuuskaksi, lensin rappusissa ja kuinkas muutenkaan kuin kädellä vastaan. Nyt ranne turvonnut ja aivan jäätävän kipeä! Mies joutuu olemaan päivät töissä ja minä olen kotona hoitamassa vauvaa. Hoitajaa ei ole varaavpalkata ja isovanhemmat ei pysty auttamaan.. Eli mitäs nyt.... Voi vit*u tätä elämää.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävitkö lääkärissä? Voi tulla pidempi "yksikätisyys", jos et hoidata mahdollisesti murtunutta rannettasi kuntoon.

Toivottavasti saat vauvan hoitoon apua, yhdellä kädellä on melkoisen vaikeaa, en taitaisi osata edes vaippaa vaihtaa yksikätisenä, pesuista ja kantamisista puhumattakaan.

Vierailija
2/10 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyt lääkärissä ja kipsi jos on murtuma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankalaahan se on mutta esim. kakkapyllyn väliaikaisesti putsata puhdistuslapuilla. Mies sitten pesee/kylvettää vauvan kun on kotona.

Vierailija
4/10 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että onnistuu. Joskus kun olin itse sairas vauvan kanssa, niin terveydenhuollosta sanoivat, että miehen on mahdollista saada vapaata töistä puolison sairauden vuoksi. Emme tuota mahista silloin käyttäneet, koska korvaus oli tietysti melko pieni (olisiko ollut sairauspäivärahan suuruinen). Tästä kyllä jo useampi vuosi, en tiedä onko käytäntö muuttunut.

Vierailija
5/10 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, että onnistuu. Joskus kun olin itse sairas vauvan kanssa, niin terveydenhuollosta sanoivat, että miehen on mahdollista saada vapaata töistä puolison sairauden vuoksi. Emme tuota mahista silloin käyttäneet, koska korvaus oli tietysti melko pieni (olisiko ollut sairauspäivärahan suuruinen). Tästä kyllä jo useampi vuosi, en tiedä onko käytäntö muuttunut.

Riippuu tes:sta, mies voi saada palkatonta tai pitää lomapäiviä mutta palkalliselle vapaalle ei voi jäädä...

Vierailija
6/10 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt lääkärissä. Olen paikantanut kivun puolikuuluuhun ranteessa. Ja kyllä, todennäköisesti on murtunut. Tuon puolikuuluun murtuma näkyy röntgenissä yleensä vasta noin viikon kuluttua onnettomuudesta luin. Sitä miksi niin, en tiedä. Mietittiin miehen kanssa että sinnittelisin sen viikon ja sitten menisin. Mies ei saa töistä palkallista vapaata eikä tiukka päiväpudjetti salli palkattomia vapaapäiviä. Nostin äsken vauvaa (mies nukkumassa kun vauva oli häntä koko yön valvottanut) niin aivan saatanallinen särky ranteessa. Ap

Vierailija
7/10 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi kiroilu. Vituttaa vaan niin rankasti. Ap

Vierailija
8/10 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin täytyy käydä siellä lääkärissä kuitenkin. Sen jälkeen huomenna voit kysyä kunnasta tilapäistä kotiapua. Tosin sitä ei välttämättä myönnetä jos mies on töissä. Saatat kuitenkin saada jonkun esim. Käymään kerran päivällä auttamassa miehen työpäivinä.

Tekisin niin että mies jättää aamulla vauvan lattialle puuha-alustalle. Näin sinun ei tarvitse nostaa vauvaa päivän aikana. Noin pienelle saa vaihdettua vaipan yhdelläkin kädellä kun kierittelee vauvaa lattialla. Syöttämään pystyt oikaisemalla vauvan viereen jos imetät. Jos et, tuttipullot valmiiksi kertaerinä, korkin kiertäminen kiinni ei tahdo sujua yhdellä kädellä kun vauva huutaa vieressä. Sitten vaan valmiita annoksia mikroon, tarkista että kipeän ranteen lämpötunto on normaali.

Vauva voi hyvin olla muutamana päivänä sen 9 h lattialla ja voit hoitaa hänet siihen. Erilaisia alustoja vain eri tarpeisiin ja tarpeeksi helppopukuisia vaatteita jotta saat pidettyä lämmön sopivana. Pukemiseen menee aikaa, mutta sitähän sinulla on. Ja jos pukeminen on mahdotonta, voit kääriä vauvan peittoon kainaloita myöten.

Vierailija
9/10 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 jatkaa:

Jos vauva kannattaa jo päätään, saatat pystyä pukemaan hänet manducaan yksinkin. Mikäli kätesi kestää kiinnittää soljet. Silloin pääset myös ulos yksin.

Menee jotakuinkin niin että vyötärönauha kiinni, polvilleen lattialle jalat harallaan ja vetää vauvan manducan päälle, kumartuu ja laittaa toisen olkapään paikalleen. Sitten tukee vauvaa kipeän käden kyynärpäällä ja laittaa terveen olkapään kiinni. Nyt voi nousta pystyyn ja kiinnittää niskasoljen. Riisuminen samaan tapaan lattialle.

Vierailija
10/10 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastoita se käsi jotenkin, tai pyydä miestä tekemään se. Näin se luu ei heilu siellä kun teet jotain liikkeitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan