Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensi kesänä aion kasvattaa nyhtökauraa, couscousia, kvinoaa ja nuudeleita

Vierailija
10.09.2016 |

tilasin jo siemenet ja nuudelintaimet kasvihuonetta varten.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitoin jo linssejä likoomaan ammeeseen ja istutan niitä sitten ensi kesänä parvekelaatikkoon. Sitten saan syyä linsssssikeitttoa koko ens kesän :) :) :) Soijarouhe hiukkaset pistin pikkusiin jukurttipurkkeihin hautumaan. Toivottavasti ne alkaa sieltä kasvaa ettei tuu näläkä :) :) :)

Vierailija
2/14 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aion kasvattaa spirulinaa, pakuria, MSM.ää, tofua ja soijarouhetta. Kunnon evästä omasta maasta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on spagetit jo istutettu.

Vierailija
4/14 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puutarhasi on aurinkoinen, voisit ehkä kokeilla myös spagettipuuta. Sitten vaan murskattua kotona kasvatettua ketsuppia päälle, ja lapsetkin tykkäävät!

Itse harkitsin nyhtöpossujen kasvattamista, mutta en oikein pääse tuosta nyhtämisvaiheesta yli... tuntuu niin raadolliselta  :(

Vierailija
5/14 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen niin laiska, että tälläsin multiin pari makaroonilaatikkoa ja muutaamaa sorttia roiskeläppiä, siitä vaan heittää suoraan maasta pariksi minsaksi mikroon.

Vierailija
6/14 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä huomaa, miten nykyihmiset on vieraantuneet maaseudusta, kun ei ole perusasiatkaan hallussa!!!! 

Nyhtökaurassa on kauraa JA härkäpapua. Sun kannattaa aloittaa niin, että ensi keväänä kylvät yhteen lohkoon kauraa ja toiseen härkäpapua. Seuraavana vuonna ne risteytyy keskenään, niin sit syksyllä 2018 voit korjata (siis nyhtää) nyhtökauraa. 

Vierailija
7/14 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos puutarhasi on aurinkoinen, voisit ehkä kokeilla myös spagettipuuta. Sitten vaan murskattua kotona kasvatettua ketsuppia päälle, ja lapsetkin tykkäävät!

Itse harkitsin nyhtöpossujen kasvattamista, mutta en oikein pääse tuosta nyhtämisvaiheesta yli... tuntuu niin raadolliselta  :(

Kasvata nyhtökauraa! Ei kai kukaan nyt eläintä syö, se on niin last season...

Vierailija
8/14 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäpä laitoinki parit sipsit ja vegaaniset karkit itämään vuos sitten. Hassu juttu ku niissä ei tapahdu mitään. Onkohan niitten elinvoima huvennu? Kai ne silti on tällaselle vegaanille ihan hyvää ravintoa? Kaikki ravintoarvot kohillaan ja sillee.

Vierailija
9/14 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäpä laitoinki parit sipsit ja vegaaniset karkit itämään vuos sitten. Hassu juttu ku niissä ei tapahdu mitään. Onkohan niitten elinvoima huvennu? Kai ne silti on tällaselle vegaanille ihan hyvää ravintoa? Kaikki ravintoarvot kohillaan ja sillee.

Jos oot unohtanut lannoittaa?

Vierailija
10/14 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvata nyhtökauraa! Ei kai kukaan nyt eläintä syö, se on niin last season...

Nyt olen vähän sekaisin... nyhtöpossujen siemenpussissa luki että sopivat kasvissyöjille. Voisiko joku selvittää, sopivatko nyhtöpossut laktoosi- intoleranteille vegaaneille?

Suurkiitos!!!

Vierailija
11/14 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuse ja pasko niiden päälle, niin saavat lannoitetta.

Vierailija
12/14 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen niin laiska, että tälläsin multiin pari makaroonilaatikkoa ja muutaamaa sorttia roiskeläppiä, siitä vaan heittää suoraan maasta pariksi minsaksi mikroon.

NIIN WT:tä, etten paremmin tule & sano.

t. ap

Vierailija
13/14 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä huomaa, miten nykyihmiset on vieraantuneet maaseudusta, kun ei ole perusasiatkaan hallussa!!!! 

Nyhtökaurassa on kauraa JA härkäpapua. Sun kannattaa aloittaa niin, että ensi keväänä kylvät yhteen lohkoon kauraa ja toiseen härkäpapua. Seuraavana vuonna ne risteytyy keskenään, niin sit syksyllä 2018 voit korjata (siis nyhtää) nyhtökauraa. 

Toi on geenimanipulaatiota. Hyi! Sehän ei käy.

t. ap

Vierailija
14/14 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä heitän kaikki taimet, juuret ja siemenet suoraan mahaan, niin koskaan ei tarvitse syödä mitään, kun ruoka kasvaa sisälläni.