Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ERosin miehestäni, miten saisin hänet muuttamaan pois yhteisestä kodistamme?

Vierailija
10.09.2016 |

Jätin miesystäväni joidenkin vuosien suhteen jälkeen noin pari viikkoa sitten. Haluaisin, että hän muuttaa pois yhteisestä kodistamme, koska en jaksaisi katsella hänen naamaansa enää ja jotta voisin tuoda uuden ihastukseni käymään kotiini ilman, että eksä on tiellämme. Itse en halua muuttaa, sillä en viitsisi luopua tästä upeasta kodista. Asun vielä eksäni kanssa yhdessä, mutta hän ei vain suostu muuttamaan vaikka mitä tekisin.
Mitä voin tehdä tässä tilanteessa, voinko minä yksinkertaisesti heittää miehen ja hänen kamansa pihalle täältä? Asunto on meidän molempien nimissä.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi

Vierailija
2/37 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätin miesystäväni joidenkin vuosien suhteen jälkeen noin pari viikkoa sitten. Haluaisin, että hän muuttaa pois yhteisestä kodistamme, koska en jaksaisi katsella hänen naamaansa enää ja jotta voisin tuoda uuden ihastukseni käymään kotiini ilman, että eksä on tiellämme. Itse en halua muuttaa, sillä en viitsisi luopua tästä upeasta kodista. Asun vielä eksäni kanssa yhdessä, mutta hän ei vain suostu muuttamaan vaikka mitä tekisin.

Mitä voin tehdä tässä tilanteessa, voinko minä yksinkertaisesti heittää miehen ja hänen kamansa pihalle täältä? Asunto on meidän molempien nimissä.

Voit hakea tuomioistuimelta yhteisomistuksen purkua. Tarkoittaa käytännössä sitä, että asunto myydään ja rahat puolitetaan. Jos sinulle on tärkeää jäädä itse asumaan kotiinne, varmempi keino on ostaa ex-puolisosi ulos tai vuokrata häneltä hänen puolikkaansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muutin eron tullessa pois juurikin noista syistä. Mä halusin erota, mies ei. Joten en ois saanu miestä ulos talosta

Vierailija
4/37 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
5/37 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostamalla hänet ulos.

Vierailija
6/37 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo.

Jos olisin sun mies, en lähtisi kirveelläkään. Se on sun homma lähteä ku oot eron halunnut ja uuden hoidon jo ottanut. Sääliksi käy miestäsi

t. nainen

Vierailija
7/37 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit hakea tuomioistuimelta yhteisomistuksen purkua. Tarkoittaa käytännössä sitä, että asunto myydään ja rahat puolitetaan. Jos sinulle on tärkeää jäädä itse asumaan kotiinne, varmempi keino on ostaa ex-puolisosi ulos tai vuokrata häneltä hänen puolikkaansa.

Asunto on siis vuokra-asunto, ja sopimuksessa meidän molempien nimet. Ja vaikka se olisi omistus asunto ei minulla edes olisi varaa ostaa häntä ulos täältä, ja miksi ihmeessä minä muka rupeaisin vuokraamaan hänen puolikastaan edes, eihän siinä nyt olisi järkeä...

Vierailija
8/37 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siinähän asutte yhdessä. Ukkosi tulee kuuntelemaan, kun kairaat uuttasi. Hän tekee taktiset. Tajuaa, että lähdet jossain vaiheessa kun uus ukkosi ei kestä exää samoissa nurkissa. Viisas mies tuo sinun exäsi :DD

Vierailija
9/37 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollanen nainen on mielestäni vain h***a. On jo uusi mies ja yrittää tuoda sitä "omaan kotiinsa" joka on myös miehen. Ensinnäkään se ei on jonkun toisen oma, ootte vain vuokralaisia ja sä oot tehnyt tässä sen päätöksen.

Uusi mies on ok jos tulee kuvioihin, ehkä puolen vuoden päästä erosta. Näin normaalin naisen näkökulmasta. Taidat torttuasi jaella herkästikin?!

t. mies

Vierailija
10/37 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provo.

Jos olisin sun mies, en lähtisi kirveelläkään. Se on sun homma lähteä ku oot eron halunnut ja uuden hoidon jo ottanut. Sääliksi käy miestäsi

t. nainen

Mies on varakkaampi kuin minä. Ei hänelle tuottaisi ongelmaa löytää uutta kämppää nopeasti, onhan hänellä mm. enemmän kavereitakin kuin minulla jne..

Vierailija
11/37 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankit uuden kämpän ja muutat siihen. Että voi olla vaikeaa.

Vierailija
12/37 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse erosin avovaimoni kanssa ja molemmat etsivät uutta kämppää, koska kumpikaan ei voinut jäädä yksin noin kalliiseen asuntoon. Exälläni oli kämpän suhteen paljon matalammat vaatimukset, koska hänen työpaikkansa oli kaukana keskustasta ja siten hänen oli helppo löytää itselleen hyvä asunto. Minä taas tarvitsin asunnon läheltä keskustaa ja mieluiten paljon lähempää, kuin aiempi asuntomme. Yritimme päästä kämpästä järkevästi eroon, että kummallekaan ei tulisi päällekkäisiä vuokria tai, että toisen pitäisi jäädä yksin tuohon kalliiseen asuntoon. Kämppää ei meinannut heti alkuun löytyä, niin avovaimo alkoi painostamaan minua kämpän hakemisessa ja kun ehdotin, että veisin tavarani hetkeksi hänen uuteen kämppäänsä JOS en saa uutta asuntoa välittömästi kun vanha kämppä pitää luovuttaa. Kauheat raivarit, että yritän vain pysyä yhdessä. Halusin kuitenkin todellisuudessa erota ihan yhtä paljon kuin hänkin, mutta pidin vain kiinni siitä aiemmasta sopimuksestamme, että yritetään päästä mahdollisimman vähillä kuluilla.

Onneksi kämppä sitten löytyi ja päästiin molemmat jouhevasti muuttamaan ilman lisäkuluja. Tosin minulle kyllä jäi oikeastaan vanhan kämpän siivoaminen, koska lähdin sieltä viimeisenä, mutta eipä tuosta nyt mahdottomasti vaivaa ollut.

Vierailija
13/37 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoja naisia. Polkevat hyviä miehiä. Mulla on hyvä mies, rakastanhäntä, enkä kohtelisi ikinä  häntä niinkuin 12:n akka on kohdellut.

Vierailija
14/37 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asunto on siis vuokra-asunto, ja sopimuksessa meidän molempien nimet. Ja vaikka se olisi omistus asunto ei minulla edes olisi varaa ostaa häntä ulos täältä, ja miksi ihmeessä minä muka rupeaisin vuokraamaan hänen puolikastaan edes, eihän siinä nyt olisi järkeä...

Eipä tuossa tilanteessa paljon muuta voi kuin lähteä, jos yhdessä asuminen ei enää kiinnosta.

Vierailija
15/37 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tollanen nainen on mielestäni vain h***a. On jo uusi mies ja yrittää tuoda sitä "omaan kotiinsa" joka on myös miehen. Ensinnäkään se ei on jonkun toisen oma, ootte vain vuokralaisia ja sä oot tehnyt tässä sen päätöksen.

Uusi mies on ok jos tulee kuvioihin, ehkä puolen vuoden päästä erosta. Näin normaalin naisen näkökulmasta. Taidat torttuasi jaella herkästikin?!

t. mies

En jaa ihan kenelle tahansa tuosta noin vain torttuani. Mutten myöskään näe, miksi pitäisi hidastella mikäli heti eron jälkeen tapaa uuden miehen, kuka vie jalat alta ja on kiinnostava.

Vierailija
16/37 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankit uuden kämpän ja muutat siihen. Että voi olla vaikeaa.

No kun minä nimenomaan en halua uutta kämppää, vaan jäädä tänne.

Vierailija
17/37 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankitko saman tien uuden vuokranmaksajan. Luultavasti et nimittäin kykene yksin maksamaan asunnon vuokraa, jos mies päättäisikin lähteä. Hanki halvempi ja pienempi asunto, niin taloutesi ei kaadu ensimmäiseen pikkukiveen.

Vierailija
18/37 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. mies

En jaa ihan kenelle tahansa tuosta noin vain torttuani. Mutten myöskään näe, miksi pitäisi hidastella mikäli heti eron jälkeen tapaa uuden miehen, kuka vie jalat alta ja on kiinnostava.

Niin, sitä sanotaan laastarisuhteeksi.

Vierailija
19/37 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. mies

Niin, sitä sanotaan laastarisuhteeksi.

Ei tämä uusi mies tunnu minusta laastarilta yhtään. Minulla on aika vahva tunne, että tästä tulisi jotain todella kestävää.

ap

Vierailija
20/37 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö ihastus, että asut vielä exäsi kanssa saman katon alla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän