Marinalle toiset nimet..?
Entäs mitä mieltä nimestä Marina tuleeko mieleen: kitinä, mariseminen yms? minulle ei tule mieleen kun nimen kuulen mutta muista en tiedä joten mitä teille? ja tossa otsikossa tulikin jo se kiperin pulma ;)
Kommentit (8)
Vaikkakin se kieltämättä tuo mieleen marisemisen, vähän ehkä liikaakin, etten omalle lapselleni laittaisi nimeksi...
en laittaisi lapselleni koska mielleyhtymä on negatiivinen.
Miten olisi Malina, Maliina, Merina... Marina nimeä hiukan muutellen?
Minusta Marina on sekä kaunis että tuo mieleen marisemisen... vaikea sanoa, kumpi fiilis on voimakkaampi. Ehkä täysin suomenkielisen sukunimen kanssa olisi hassu. Ruotsinkielisillä tai muuten jotenkin kansainvälisellä perheellä nimi varmasti menee. Ruotsiksihan nimi ääntyy " mariina" - miten ajattelitte itse lausua sen? Kahdella i:llä äännettynä ei tule mariseminenkaan mieleen. Entäs kirjoitusasu Mariina?
Nuo toiset nimet vähän riippuvat siitä, haluatteko niitä yksi vai kaksi ja miten etunimi ääntyy. Kansainvälisellä linjalla pysyisin kumminkin (ei siis ainakaan suomenkielisiä merkitysnimiä, ettei tule etunimestäkin marina mieleen).
Esim. Marina Sofia
Marina Loviisa (jos etunimi ääntyy yhdellä i:llä)
Marina Amanda
Marina Elissa
Marina Emilia
Marina Olivia
Marina Amelia
Marina Juliska
Marina Eleonora
Marina Aurora
Marina Anna/Ada/Aura Sofia
Marina Eda/Ea/Ebba Amanda
Ja seuraavaksi sitten Marina-niminen hotelli (onkohan vielä olemassa?)
äitimiia
Näin se vaan on, että hyvä nimi muuten, mutta kun merkityksestä tulee negatiivisia mielleyhtymiä, niin en tykkää.
Ja vaikka itsestä tuntuu, että ajattelisikin tuota vain nimenä, niin aina löytyy niitä (varsinkin koulussa koulukavereita), jotka keksii noin ilmeisen väännöksen nimestä. Tämä on siis niitä nimiä, joissa kiusaamisen riski on korkea. Toinen väännös on Marina-arina...
Mutta, voisiko tuosta joku väännös olla parempi? Tyyliin Merina, Mirena (taitaa olla kyllä kierukka-merkki), Marena, Mirana...
mutta Marinasta tulee marina välittömästi mieleen ja se on kyllä negatiivistä.
... siis suomeksi lausuttuna. Muissa kielissähän se lausutaan ' Mariina' . Ettekö tykkäisi kirjoitusasusta pitkällä i:llä?
Mulla on kanssa tuo Marina-nimi listalla yhtenä vaihtoehtona, tosin ei top kympissä mutta kuitenkin :) Kyllähän se joidenkin mielestä tarkoittaa kitinää yms, mutta kun ei ajattele nimeä sillä tavalla niin se on kyllä mielestäni kaunis.
Tytölle on niin hirmuisesti nimiä, että vaikea ehdottaa mitään kun en tiedä millaisista pidät...Itse tykkään hieman erikoisemmista nimistä, mutta rajansa niilläkin.Mä tein esikoistakin odottaessa pitkän listan nimiä joita sitten karsin aina välillä kun ei enää miellyttänyt.Niitä yhdistelin ja kyllä niistä sitten löytyi mieluisat kolme nimeä :)