Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähimaksu ei toimi vaan pyytää aina syöttämään kortin?

Vierailija
10.09.2016 |

Korttini on aika uusi, ollut noin kuukauden käytössä. Ensimmäiset viikon lähimaksaminen toimi hyvin, mutta nyt viimeisen viikon aikana kaikki lähimaksuyritykset ovat päättyneet siihen, että kortti on pitänyt syöttää ja näppäillä pin, ihan normaalin maksun tapaan. Tämä siitä huolimatta, että maksut ovat olleet pieniä (kaikki alle 25 euroa) ja tilillä on rahaa.

Sen tiedän, että välillä lähimaksamisessa kortti pyytää pin:iä, mutta ei kai nyt viikon ajan joka päivä? Onko kenelläkään mitään ideaa mistä tämä voisi johtua? Pankinkin sivuilta tämä ei ainakaan selvinnyt...

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua taas huolestuttaa, että mulla on OP:n kortti, eikä se ole koskaan pyytänyt PIN-koodia. Maksan lähinaksulla päivittäin.

Vierailija
22/28 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla Nordean kortti ja lähes aina hylkää lähimaksun K-ryhmän kaupoissa. S-ryhmän ja ihan minkä tahansa muun kaupoissa/ym toimii ihan normaalisti vaikka kortinlukijatkin ihan samanlaisia. Oma Sp:n lähimaksussa taas ei ikinä ollut mitään ongelmaa.

Nordeasta kysyin että miksi näin niin vastaus oli että kortinlukijassa aina vika...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain uuden kortin ja en ole kovinkaan mielissäni nyt tästä uuden kortin mukana tulevasta lähimaksu systeemistä. Millähän aikavälillä näitten alle 25 euron ostoksia voi tehdä uudestaan? Vai onko se niin että kun 25 euron raja on tullut vastaan. Niin sen jälkeen ei ole mitään aikarajaa, että esim seuraavalla viikolla kun menet maksamaan ostoksia. Ni onko vielä 25 euron turvaraja tallessa vai nollaantuuko se päivittäin. Itse haluaisin pois tän lähimaksun ja vahvistaa itse omat maksuni niin että ei tarvitse pelätä näitä luikureita kun on j kerran sellaisen uhriksi joutunut ja nyt taas uusi helppo tapa hankkia rahaa, vaikka se ei olekkaan kuin alle 25 euroa ni rahaa kumminkin.

Vierailija
24/28 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kysyy enemmän sitä pin-koodia kuin lähimaksua. Kortti on pankin mukaan kunnossa. Ota tästä nyt selvää. Ärsyttää käyttää koko korttia kun hyvä juttu vesittyy tällä syötä kortti kumminkin-jutulla. 

Parempi sekin kun...

Vieläkö oot yhtä innoissasi lähimaksusta? Tän takia ja sen turvarajan takia en itse kauheasti pidä siitä lähimaksu systeemistä, koska nyt realimaailman luikurikin kerkeää anastaa rahaa alle 25 euron edestä ennenku pin koodia kysellään.

Vierailija
25/28 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä numeroita on neljä eikä pari senkin pöljä.

Vierailija
26/28 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei näköjään vauvat osanneet selittää miksi kortti tekee noin kuin tekee - eli kysyy pinniä joka kerta...

Vierailija
27/28 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dansken kortti alkanut Lidlissä tekemään tätä joka kerta. Ens kerralla laitan suoraan koodilla.

Vierailija
28/28 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos maksat creditiltä niin seuraavalla kerralla kysyy aina pin koodia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi