Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähimaksu ei toimi vaan pyytää aina syöttämään kortin?

Vierailija
10.09.2016 |

Korttini on aika uusi, ollut noin kuukauden käytössä. Ensimmäiset viikon lähimaksaminen toimi hyvin, mutta nyt viimeisen viikon aikana kaikki lähimaksuyritykset ovat päättyneet siihen, että kortti on pitänyt syöttää ja näppäillä pin, ihan normaalin maksun tapaan. Tämä siitä huolimatta, että maksut ovat olleet pieniä (kaikki alle 25 euroa) ja tilillä on rahaa.

Sen tiedän, että välillä lähimaksamisessa kortti pyytää pin:iä, mutta ei kai nyt viikon ajan joka päivä? Onko kenelläkään mitään ideaa mistä tämä voisi johtua? Pankinkin sivuilta tämä ei ainakaan selvinnyt...

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/28 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kysyy enemmän sitä pin-koodia kuin lähimaksua. Kortti on pankin mukaan kunnossa. Ota tästä nyt selvää. Ärsyttää käyttää koko korttia kun hyvä juttu vesittyy tällä syötä kortti kumminkin-jutulla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kiva" kuulla, että jollain muullakin on ollut vastaavaa. Olen tosiaan ollut siinä uskossa, että lähimaksussa korkeintaan yhden kerran kymmenestä täytyisi syöttää pin-koodi.

ap

Vierailija
4/28 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko et osaa sitä käyttää tai sitten kortissa on jotain vikaa.

Vierailija
5/28 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuleeko lähimaksaessa koneeseen teksti, joka pyytää syöttämään pinin vai onko siinä se sama teksti koko ajan?

Oletko liian hätäinen?

Vierailija
6/28 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei vuodessa ole kysynyt pin kuin muutaman kerran. Nordea kortti.

Vierailija
7/28 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kysyy enemmän sitä pin-koodia kuin lähimaksua. Kortti on pankin mukaan kunnossa. Ota tästä nyt selvää. Ärsyttää käyttää koko korttia kun hyvä juttu vesittyy tällä syötä kortti kumminkin-jutulla. 

Mulla ollut kortti 6kk ja paljon käytössä, kolme kertaa on kysynyt pin-koodin. Tiedä sitten minkä mukaan se keltäkin kysyy?

Vierailija
8/28 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tuleeko lähimaksaessa koneeseen teksti, joka pyytää syöttämään pinin vai onko siinä se sama teksti koko ajan?

Oletko liian hätäinen?

Ensin sanoo, että poista kortti ja sen jälkeen pyytää syöttämään kortin. Tällöin toimii ihan normaalisti. En tiedä olenko liian hätäinen, tuo teksti "poista kortti" tulee heti, kun kortti ehtii koskettaa laitetta.

ap

Vierailija
9/28 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko liian hätäinen?

Ensin sanoo, että poista kortti ja sen jälkeen pyytää syöttämään kortin. Tällöin toimii ihan normaalisti. En tiedä olenko liian hätäinen, tuo teksti "poista kortti" tulee heti, kun kortti ehtii koskettaa laitetta.

ap

Ok, sun kortissa siis on vikaa, mene pankkiin ja pyydä uusi.

Vierailija
10/28 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-kaupassa sekä K-kaupassa lukija aina ensin luulee, että se on bonuskortti. No sitten kun se tajuaa ettei ole, niin se pyytää poistamaan kortin, korttia ei siinä vaiheessa pidä poistaa vaan pitää vaan laitteessa kiinni. Tämä nyt ei varmaan liity ap.n ongelmaan, mutta noin tuo aina tekee.

Vierailija
11/28 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähimaksu on ihan joutavaa paskaa. Joku välivaiheteku. Ei voi olla niin kiire, ettei ehtis sujauttamaan sitä korttia ränniin ja naputella pari numeroa.

Vierailija
12/28 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi pari kk sitten kortti temppuilemaan ja maksaessa tuli teksti "tapahtuma hylätty" vaikka tilillä oli rahaa ja ostokset oli muutaman euron. 15min siitä kun olin edellisessä kaupassa näppäillyt koodin niin heti seuraavassa kaupassa taas piti se laittaa.   Vähintään joka 2. kerta tapahtuma hylätty, mutta pin koodin laittamalla maksu onnistuu aina. 

Vierailija
13/28 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni puolestaan huolettaa se, ettei kortti ole pyytänyt koskaan piniä sen jälkeen, kun otin lähimaksamisen käyttöön. Siitä on kuitenkin jo aikaa, olisiko lähemmäs vuosi. Mielestäni tyyliin joka 10. kerta voisi kysyä, ettei väärinkäytöksiä syntyisi.

Vierailija
14/28 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut pitkään käytössä S-pankin lähimaksukortti. Toimii ihan hyvin, joka viides kertaa pyytää pin-luvun.

Mutta vähän kaupoista riippuu miten toimii, ainakin S-kaupoissa kun korttia pitää ensin vilauttaa bonuksen takia, sitten uudestaan maksun takia, niin kone menee välillä sekaisin eikä pysty ottamaan lähimaksua ja pyytää sitten maksun pin-luvulla.

Vierailija
15/28 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-kaupoissa tuo on ryssitty vituralleen, nopeampaa kirjoittaa koodi kuin odottaa, että laite tajuaa etten halua syöttää bonuskorttia.

Vierailija
16/28 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla alkoi pari kk sitten kortti temppuilemaan ja maksaessa tuli teksti "tapahtuma hylätty" vaikka tilillä oli rahaa ja ostokset oli muutaman euron. 15min siitä kun olin edellisessä kaupassa näppäillyt koodin niin heti seuraavassa kaupassa taas piti se laittaa.   Vähintään joka 2. kerta tapahtuma hylätty, mutta pin koodin laittamalla maksu onnistuu aina. 

Joo, mulla sama!

Vierailija
17/28 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on S-pankin maksukortti ja jatkuvasti pitää laittaa PIN! Kävin äsken ostoksilla, saldo tämmöinen:

Kävin ensin syömässä, reilun kympin lounas ei mennyt lähimaksulla läpi, PIN.

Ekassa kaupassa parin euron ostokset läpi lähimaksulla ok.

Tokassa, kahvila, lähimaksu näytti menneen läpi, mutta myyjä huomasi ettei mennytkään- uusi yritys, lähimaksu hylätty, PIN-koodi.

Kolmas kauppa, noin 16€ ostokset, taas PIN-koodi.

Tätä se on ollut siitä asti kun kortin sain pari vuotta sitten. :( Ihan turha juttu koko lähimaksu, kun ei näytä toimivan! Pankin mukaan kortti on kunnossa. Maksuhistoriani moitteeton, ei koskaan tilinylityksiä tms.

Vierailija
18/28 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee lähimaksulla lähes aina, jopa niin usein, että meinaa se pin-koodi unohtua. Jossain vaiheessa huomasin, että se kysyy sitä pin-koodia useammin silloin kun tilipäivä on lähestymässä eli kun rahaa alkaa olla vähän siellä tilillä. Hikikarpaloita menee selkää pitkin, ainakin kuvainnollisesti. 

Vierailija
19/28 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kortissa on kredit- ja debet-puoli, niin lähimaksun pyytäessä korttia täytyy valita se debet. Kreditin pini ei saa sitä lähimaksua aktivoitumaan,

Vierailija
20/28 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tekee Nordean kortti tätä samaa, alkoi just pari kk sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä