Vieläkö päästätte teininne prometheusleirille?
Kommentit (19)
Kyllä päästän. Tytär haluaa mennä ensi kesänä.
Kyllä vain.
Voi noita erityisherkkiä teinejä olla riparillakin.
No onpas kamalaa. 14-vuotias nähnyt aikuisen naisen alasti. Saa varmaan sielullisia vammoja.
Päästäisin. Minä menetin neitsyyteni evankelisluterilaisen kirkon järjestämällä rippileirillä isoselle. Tuossa nyt vaan oltiin saunassa.
Mikä tuossa jutussa on että ei voida kertoa tuon 14-vuotiaan sukupuolta? Olisiko lukijoiden suhtautuminen erilaista jos hän olisi tyttö/poika?
Aivan pöyristyttävää. Järkytyin niin että kukkahattuni tipahti päästäni.
Mä kävin riparin v. -80, ja meillä oli siellä erikseen tyttö- ja poikasaunat. Mutta miespappi otti ja tulikin tyttöjen kanssa saunaan. Tietysti kelteisillään.
Vierailija kirjoitti:
No onpas kamalaa. 14-vuotias nähnyt aikuisen naisen alasti. Saa varmaan sielullisia vammoja.
Mun mielestä tässä oli kyse siitä, että nuoret olivat valinneet menevänsä sekasaunaan uikkari päällä. Kaikki muut olivatkin uikkarit päällä.
Mutta ohjaajat päättivät tulla sitten perseet paljaana. Mielestäni pitäisi kunnioittaa teinien valintaa.
He ovat kuitenkin herkässä iässä. Onhan osa naisista ihan hirveen näkösiä alasti. Posliini alapäät varsinkin, kun kaikki roikkuu.
Tuossahan on nyt tapahtunut väärinkäsitys. Artikkelista saa kuvan, että leirillä on päätetty että jokainen leiriläinen käy sekasaunassa uimapuku päällä, vaikka tosiasiassa mitään tälläistä ei päätetä. Protu-leirillä on joka päivä saunavuoro kummallekkin sukupuolelle, ja halutessaan leiriläinen saa käydä myös yksin saunassa.
Sopii varmasti vihervassareille, joista aikuisina tulee bongorumpua soittelevia kannabiksenimijöitä.
Ja kokoajan kasvavana ongelmana on sukupuolinen häirintä. Ei teinit saa olla rauhassa.
Kun ei tarvitse kenenkään yksityisyyttä kunnioittaa. Heti haukutaan kukkahattutädiksi.
Vierailija kirjoitti:
Päästäisin. Minä menetin neitsyyteni evankelisluterilaisen kirkon järjestämällä rippileirillä isoselle. Tuossa nyt vaan oltiin saunassa.
Muista laittaa teinillesi kortsut mukaan! Voitte sitten yhdessä jakaa näitä "riparimuistoja"
Meillä oli kyllä sekasauna ihan riparillakin. Isosetkin siellä olivat saunomassa. Itse en saunaan mennyt, joten en tiedä kuinka monella oli uimapuku päällä ja kuinka monella ei ollut. Miksi leirillä on muuten noin nuoria? Eikö riparille yleensä päästä noin 16-vuotiaana? Eli silloinhan saa jo harrastaa seksiä täysi-ikäisen kanssa.
Tuskin suomalainen järkyttyy alastoman ihmisen nähdessään ja itse saa vaatteet pitää päällään jos haluaa.
Ei aikuisillekkaan ole enää seka nudesaunoja kylpylöissä, miksi sen pitäisi hyväksyä alaikäisille? Eiköhän se sekasaunominen ollut ennemminkin vanhempien sukupolvien juttu. Alastomuus on kuitenkin nykyään suurempi juttu kuin aikaisemmin ja sen mukaan on hyvä elää.
Saunaan ei ollut päätetty mitään pukeutumiskoodia, vaan että jokainen saa mennä tavallaan. Ilmeisesti tuossa oli käynyt pieni väärinkäsitys - mutta saunassa on käsittääkseni silti aivan normaalia olla alasti. Ja niin, tuo 14-vuotias oli tyttö. Mummo siis kauhisteli, että tyttö oli ollut samassa saunassa alastoman, itseään vanhemman naisen kanssa. Minä en näe tuossa asetelmassa mitään uutta tai omituista.
Mun riparilla pappi lähenteli tyttöjä ja puhui kaksimielisiä. Sanoi mm. että yksi tyttö on niin nätti, että papilla alkoi seisomaan. Ihan tosi juttu, mutta tästä on sen verran aikaa, että siihen aikaan tuollaiselle lähinnä naureskeltiin, siis me teinit naurettiin, eikä siitä kotona hiiskuttu mitään. Tytöt ja leirin naispuolinen nuoriso-ohjaaja saunoi keskenään alasti, sinne oli suunnilleen pakko mennä, ei ainakaan tullut mieleen, että ei olisi pakko mennä. Uikkareita ei kenelläkään ollut edes mukana. Pojat saunoivat papin kanssa.
Kyllä perinteinen ripari vaan on hyvä ja turvallinen valinta.