Voiko 1-vuotias menna paivakodissa paivaunille maitopullon kanssa? Kotona homma toimii nain. Tiedan, etta on huono tapa. Mut voiko niin tehda Paivakodissa??
Kommentit (11)
sun lapselle tulee avopurenta ja hän joutuu pitkään oikomisputkeen ala-asteikäisenä. Todennäköisesti haitat näkyy jo suussa.
Vierailija:
Itse työskentelen pvkodissa ja en kyllä ole nähnyt pulloja lapsilla enää tuossa iässä.
1-vuotiaalla???meillä menee vielä 2-vuotiaskin nukkumaan maitopullon kanssa...
Toki ymmärrän, että monella vielä on.
Omalla lapsella pullo jätettiin pois noin 1vuotiaana.
3
ns huonoista tavoista eli miksi kannattaisi nukuttaa pullolla päiväkodissa kun se varmaan sujuu siellä muutenkin ja sitä myöden voisit pikkuhiljaa jättää pullon muutenkin pois.
ja meidän päiväkodissa kysyttiin että eikö Mirco Petteri juo enää unimaitoa pullosta.
ajassa tule. Mutta käytön pitää jäädä niihin kertoihin. Jatkuva tutin imeminen tai pulloruokinta on hankala juttu. Ja jos tutti/peukalo on koko yön suussa.
Ei pullon kanssa eikä varmasti ilman.
Hiljalleen siirtymässä pois omassa tahdissaan.
Tuttia tarttee imeskellä pitkin päivää, että se vaikuttaisi purentaan ja silloinkaan ei välttämättä käy niin. Pullon poisjättö tuntuu olevan enemmän tapa, päivähoidossa halutaan tehdä rutiinit mahd. helpoiksi mikä on aika ymmärrettävää jos iso ryhmä. Paikasta riippuu miten asioista voi sopia. Fiksussa paikassa annetaan mahdollisuus ' pehmeään laskuun' , joissain paikoissa pullo on ok.
Jotain hyvää tässä kotihoidossa, ei tarte stressata sopiiko pullon poisjättö jollekin vai ei. Ja legotkin on suorassa.
Meidän päiväkodissa on monta pientä 1v taapertajaa,nuorin täyttää 10 kk..vaikka itse en kyllä veisi noin pientä päikkäriin ellei olisi todella pakottava tarve.
lisia te, joilla on mahdollisuus pitään lapset kotona riittävän isoiksi.
Itse työskentelen pvkodissa ja en kyllä ole nähnyt pulloja lapsilla enää tuossa iässä.