Mikä työ epäsosiaaliselle?
Vuosien työpaikkakiusaamisen jälkeen en oikein enää osaa enkä haluakaan sosiaalista kanssakäymistä ihmisten kanssa. Haluaisin itsenäistä työtä jossa ei olisi työkavereita mielellään lainkaan. Yrittäjäksi en halua, en osaa mitään erityistä. Olen miettinyt kuljetusalaa esimerkiksi, tosin minulla on vain b-ajokortti. Tällä hetkellä olen hoitoalalla, ollut jo pitkään ja ikääkin on joten koulutus saisi olla mielellään aika lyhyt. Ehdottakaapa jotain?
Kommentit (7)
Eläintenhoito on monesti yksinäistä hommaa.
Freelanceriksi voi ryhtyä. Taidetta, tekstiä, musiikkia, koodia, mitä vaan. Pitää vaan tehdä todella paljon töitä, että pääsee sille tasolle, että saa tarpeeksi tuloja järkevään elämään. Vai olisiko se liian yritystoimintamaista?
Et kerro mikä koulutus sinulla on, joten vaikea ehdottaa mitään. Kirjailijan ja kuvataiteilijan työt ovat todella yksinäisiä. Mutta ne vaativat lahjakkuutta, sitkeyttä, harjaantumista ja koulutusta. Epäsosiaalisuus on aika huono kannustin romaanin kirjoittamiselle.
Mikä estää arkea helpottavien sosiaalisten taitojen opettelun? OK, sinua on takavuosina kiusattu työpaikalla, mutta kiusataanko enää? Onko erityistä syytä pitää noita muistoja elossa ja antaa niiden haitata elämänlaatuasi?
Ei työkavereiden kanssa tarvitse ystäväksi ruveta, riittää kun tervehtii töihin tullessaan ja hyvästelee lähtiessään, hymyilee joskus. Vastaa jos joku jotain kysyy, kysyy kun kaipaa vastausta johonkin asiaan.
Joku miesvaltainen ala. Koodariksi?
Harvassa on paikat, jossa ei koskaan tarvitsisi ottaa kontakteja. Helpointa olisi hakeutua psykologin juttusille ja katsoa, voitko päästä traumoista eroon.