12 % tatuoinnesta aiheuttaa kompikaatiota
TV 2, tanskalainen ohjelma: Tatuoinninvarjopuolet.
Katsokaa ennen kuin kuvitatte itsenne.
Kommentit (15)
Ja henkisiä komplikaatioita 99 prosentille.
Wt ottaa tatuointeja, saa kärsiäkin.
http://media-cache-ec0.pinimg.com/736x/04/c0/3c/04c03c04d6c935c4fefc2db…
Dokumentissä näytettiin kun tatuointi oli pakko poistaa allergian takia.
Italiassa joku kuoli tatuointiin...
Työkaverini otti tosi ison tatuoinn. Hän sanoi itsensä irti työstään kuukausi myöhemmin oltuaan ensin sen kuukauden sairaslomalla. Mulle tuli mieleen, onkohan valtavan isolla tatuoinnilla jotain tekemistä irtisanoutumisen kanssa. Ehkä sai jonkun reaktion siitä :(
Katsoin myös ohjelman. Ongelmia on 12% Tanskassa otetuissa tatuoinneissa. Siinä kävi selvästi esille, että kun alaa ei valvota mitenkään, halpoja muka tatuointivälineitä ja mustetta saa tilattua kuka vain Kiinasta niin jälki on tätä. Osa ihmisistä toki saa yliherkkyysreagtioita oli tatuointi tehty miten vain.
Muun muassa siitä syystä minulla ei ole nahkaan hakattuja kuvia. En uskalla ottaa koska allergoita on jo muista aineista. Minulla ei ole tietoa onko Suomessa luvut samoja, valvotaanko täällä tatuointialaa kuten Ruotsissa.
Tatuointi on haava ihossa. Piste. Mitä isompi, sen vaikeampi. Minulla on kaksi, toisen hakkasi ammattilainen, toisen itseään ammattilaisena pitävä ... no en sano enempää, ettei tule syytteitä. Mutta eka tatsu meni ihan ok. Toisen tämä "ammattilainen" takoi luuhun saakka ja kesti vuosia ennen kuin alue toipui.
Eli simppeli ohje: jos otat tatsun, katso firman referenssit. Mainoskuvat ikkunassa tai putiikin kansiossa voivat olla peräisin ihan mistä vaan.
Erilaisten allergioiden vuoksi minä en ole edes harkinnut tatuointeja. Punajäkälän ja atopian kanssa riittää välillä tekemistä, sen lisäksi allergioista seuraa iho-oireita. Pääsääntöisesti saan suurimman osan ihosta pidettyä loistavassa kunnossa. Kun on ongelmistakin kokemusta, en osaa kuvitellakaan, että riskeeraisin ihoani pysyville itseaiheutetuille ongelmille.
Kauniita tatuointeja onhyvin vähän. Rumia senkin edestä. En silti ikinä aio ottaa riskiä.
Moni puhuu siitä, miten tunnetuissa ja luotettavissa paikoissa käytetään turvallisia EU-hyväksyttyjä tatuointivärejä. Harva kuitenkaan on oikeasti selvittänyt omaan tatuointiinsa käytetyn musteen ainesosaluetteloa tai sitä, mitä ko. aineet oikeasti ovat. Lisäksi kannattaa muistaa, että monia karsinogeenisia paska-aineita ei ole kielletty, vaan EU-säädöksissä on määrätty vain suurimmat sallitut pitoisuudet niille. Eli EU:n hyväksymässä musteissa saa luvallisesti olla haitallisia aineita, kunhan eivät ylitä tiettyjä pitoisuuksia. Mitä enemmän ihoaan tatuoi, sitä suuremman annoksen noita aineita saa.
Minun on vaikea samaistua niiden ihmisten ajatusmaailmaan, jotka antavat laitattaa itseensä luonnottomia aineita pelkän ulkonäön takia. Samalla tavalla ihmettelen kaiken maailman botoxin pistäjiä, silikonin laittajia ja niitä, jotka eivät yhtään katso, mitä käyttämänsä kosmetiikka sisältää. Tatuointivärit vielä ikävästi kertyvät imusolmukkeisiin ja aiheuttavat aika pitkäaikaisen riskin.
Eiku karseen näköisiä. Hirveä tulehtumisriski.
Ja mitähän tässä yhteydessä tarkoitetaan kompikaatiolla?