ONKO NORMAALIA?
1v 3kk lapsi ei keskity mihinkään. Jos hänelle lukee katselukirjaa, 2 aukeaman jälkeen hän kyllästyy. Onko tämä tavallista?
Kommentit (4)
liin ja siitä kirjasta hän haluaa katsella aina tytön ja pojan kuvia. Osoittelee niitä ja minä sanon " tyttö" , " poika" ja taapero nauraa. toinen kirja, mitä haluaa ja jaksaa lukea minun kanssa on kirja, jossa on eläinten kuvia. Muita kirjoja ei juurikaan jaksa eikä kiinnosta. Jos isosiskolle luen " oikeata" satukirjaa, taapero käy katsomassa sekunnin ja hakee sitten jommankumman noista kahdesta kirjasta ja katselee sitä tai tuo sitä minulle.
Meillä poika ei jaksanu kiinnostua pienistä satukirjoista muutama kuukausi sitten.. Osotteli vaan kuvia ja kyseli TÄ? (tarkottaa suomeksi mitä tai mikä)
Sitten se suuri ihmetys tapahtu: poika toi kirjan, kampes syliin ja luettiin koko tarina kun traktorilla oli synttärit! Samalla viikolla luettiin sitten monta kirjaa.. :))
Nyt oon lukenu parina iltana iltasadun! Semmosen lyhyen tarinan vuoden jokaselle päivälle.. Ekat 2 tarinaa poika huusi eikä tajunnu mitä mää teen ja sitten rauhottu kun piti ääntä tasasen tylsänä ja kuudennen tarinan jälkeen simahti.
En oo aikasemmin pitäny iltasatuja tärkeinä kun ei niitä jaksa kuunnella ja kuvat kiinnosti hirmusesti, mutta nyt ollaan kesällä menossa pph.lle niin totutellaan satujen kuuntelua.
Nykysin meillä luetaan ihan tottuneesti satuja. Kyllä noi lapset kerkiää niitä tarinoita kuunnella kun on siihen valmiita!
meillä alkoi satujen kuuntelu 1 v 9 kk
Meillä ei välillä kestetä yhtäkään aukeamaa.