Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

EU:n uusin: mummojen virkkaamia patalappuja ei saa enää kutsua patalapuiksi, ne ovat "koriste-esineitä"

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuolla ihan hyvä tarkoitus on ihan siinä mielessä, ettei mitä tahansa kangasrättiä voi kutsua suojavarusteeksi

No eihän niitä ennenkään ole myyty nimellä "suojavaruste", hassu. Kyse on siitä ettei saa käyttää nimeä patalappu vaikkei se sana sinällään väitä että tuollanen suojaisi kaikelta mahdolliselta. Niitähän voi tosiaan käyttää useampaa päällekkäin tarpeen mukaan. Patalappua voi käyttää vaikka kattilan kannen nostamiseen, jolloin suojauksen ei tarvitse olla iso (onnistuu usein paljainkin sormin).

Vierailija
22/40 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella hyvä juttu.

Helsingissä on joku hörhöjen pitämä liike josta ostettiin patakinnas.Kintaaseen oli painettu joku kuvio (majakka?) joka sitten suli kahteen uunipannuuni ja sulanutta muovia ei millään saatu irti enää pannuista :(

Miksi ei jo ennemmin ole tehty tätä määräystä.

Eihän se määräys tuollaiseen mitään vaikuta, kyse on vain siitä palaako näpit vai ei.

Tietysti vaikuttaa.

Tottakai tulee kielletyksi myös se että patakinnas ei ala sulaa sitä käytettäessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat tulleet entistä typetimmiksi etteivät itse tajua paljonko virkattu patalappu suojaa ja paljonko ei (ei, se ei vastaa asbestihitsaushanskaa) joten byrokraattien on yritettävä suojella ihmisiä omalta typeryydeltään.

Toisaalta yksi näppien poltto opettaisi paljon tehokkaammin.

Vierailija
24/40 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuolla ihan hyvä tarkoitus on ihan siinä mielessä, ettei mitä tahansa kangasrättiä voi kutsua suojavarusteeksi

Näin juuri. Olisiko teistä kiva ostaa esim. Vaahtosammutin ja todeta että se sisältää kermavaahtoa tosipaikan tullen? Kyllä suojavälineille on jotain standardeja oltava.

Nyt oli vain kyse sanasta patalappu, joka ei ennenkään ole ollut mikään palontorjuntaväline tai muu oikea suojaväline. Muistatteko esim. ne 70-luvun nukenpäiset patalaput, ei niitäkään kukaan ikinä suojavälineenä käyttänyt.

Vierailija
25/40 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella hyvä juttu.

Helsingissä on joku hörhöjen pitämä liike josta ostettiin patakinnas.Kintaaseen oli painettu joku kuvio (majakka?) joka sitten suli kahteen uunipannuuni ja sulanutta muovia ei millään saatu irti enää pannuista :(

Eihän se määräys tuollaiseen mitään vaikuta, kyse on vain siitä palaako näpit vai ei.

Tietysti vaikuttaa.

Tottakai tulee kielletyksi myös se että patakinnas ei ala sulaa sitä käytettäessä.

Sinähän puhuit vain painetusta kuvasta, ei itse kintaan sulamisesta

Vierailija
26/40 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mut hei, ilouutinen: käyrät kurkut ovat päässeet pannasta!

En ole silti ikinä nähnyt niitä missään, en kiellettynä enkä sallittuna. Missä niitä oikein myydään?

Torilta ja suoraan tiloilta niitä saa. Suomessakin kaupat myy edelleen vain suoria koska EU:n jälkeen niitä on pidetty kakkosluokan kurkkuina.

Kyllä on ihan K supermsrketissakin ollut myynnissä. Hintaa en nyt muista suoriin verrattuna.

Vierailija
27/40 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin juuri. Olisiko teistä kiva ostaa esim. Vaahtosammutin ja todeta että se sisältää kermavaahtoa tosipaikan tullen? Kyllä suojavälineille on jotain standardeja oltava.

Nyt oli vain kyse sanasta patalappu, joka ei ennenkään ole ollut mikään palontorjuntaväline tai muu oikea suojaväline. Muistatteko esim. ne 70-luvun nukenpäiset patalaput, ei niitäkään kukaan ikinä suojavälineenä käyttänyt.

No henk koht itse tykkäisin kyllä että jos ostan esim patakintaan, tietäisin etukäteen etten varmasti polta näppejäni. Nimittäin huonoista patakintaista paljon kokemusta, eikä se näy päällepäin.

Vierailija
28/40 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ostan virkatun patalapun en kuvittele että sillä voi kannatella 250 asteista uuninpeltiä kuten en myöskään kuvittele että vaahtosammuttimella saisi täydessä palossa olevan teollisuushallin sammumaan.

Vierailija
29/40 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon polttanut joskus sormeni virkatun "patalapun" takia. Yllättävän mielissäni olen siis tästä eu-uutisesta.

Maalaisjärki mitään? On mullakin noita heppoisia virkattuja mutta laitan niitä kaksi päällekkäin jos suoraan uunista otan. Mikrolämmitetyille riittää yksikin.

No onko se susta "suojaväline"?

No nyt ei ole kyse sanasta suojaväline vaan edelleen patalapusta, sana patalappu halutaa kieltään, suojavälineeksi en ole niitä ikinä nähnyt kutsuttavan vanhainkotien  joulumyyjäisissä tms.

Vierailija
30/40 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mut hei, ilouutinen: käyrät kurkut ovat päässeet pannasta!

käyrä kurkku = 5/5

Vierailija
31/40 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No henk koht itse tykkäisin kyllä että jos ostan esim patakintaan, tietäisin etukäteen etten varmasti polta näppejäni. Nimittäin huonoista patakintaista paljon kokemusta, eikä se näy päällepäin.

Mitä tekemistä patakintaalla on näiden perinteisen virkattujen patalappujen kanssa? Miksi kukaan edes  olettaisi että ohut virkattu suojaisi jos käsittelet jotain yli 200-asteista?

Vierailija
32/40 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella hyvä juttu.

Tietysti vaikuttaa.

Juuri sinunlaistesi änkuröiden  takia näitä määräyksiä pitää tehdä.

Vierailija
33/40 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon polttanut joskus sormeni virkatun "patalapun" takia. Yllättävän mielissäni olen siis tästä eu-uutisesta.

Maalaisjärki mitään? On mullakin noita heppoisia virkattuja mutta laitan niitä kaksi päällekkäin jos suoraan uunista otan. Mikrolämmitetyille riittää yksikin.

No nyt ei ole kyse sanasta suojaväline vaan edelleen patalapusta, sana patalappu halutaa kieltään, suojavälineeksi en ole niitä ikinä nähnyt kutsuttavan vanhainkotien  joulumyyjäisissä tms.

Jaa. Ootko lukenut lakitekstin? Minä en, enkä suomalaisen halpamedian raportoinnin perusteella oikein jaksa uskoa että "sana patalappu halutaan kieltää". EU:sta on vaan niin kiva vääntää vitsiä.

Vierailija
34/40 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako itse virkatta pipoa enää sanoa pipoksi?

Onhan sekin suojaväline. Joku saattaa jäädyttää aivonsa jos lähtee Antarktikselle liian ohuella mummon virkkaamalla pipolla. Huolestuttaa!

Vierailija
35/40 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten ihan parhaita sellaiset pienet tummat käyrät kurkut, niitä ostan aina pussillisen kun torilla käyn. Maistakaa ihmeessä niin huomaatte että ne isot suorat on tosi mauttomia!

Vierailija
36/40 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako itse virkatta pipoa enää sanoa pipoksi?

Onhan sekin suojaväline. Joku saattaa jäädyttää aivonsa jos lähtee Antarktikselle liian ohuella mummon virkkaamalla pipolla. Huolestuttaa!

Naulan kantaan :D Sama koskee toki villasukkia, tumppuja jne. Kaikkia näitä pitää jatkossa myydä nimellä koriste-esine, jos suojausvaikutusta ei ole todistettu.

Vierailija
37/40 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa ei sitten varmaan saa kutoa, virkata tai ommella patalappuja jatkossa.

Vierailija
38/40 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Ootko lukenut lakitekstin? Minä en, enkä suomalaisen halpamedian raportoinnin perusteella oikein jaksa uskoa että "sana patalappu halutaan kieltää". EU:sta on vaan niin kiva vääntää vitsiä.

Jos yle on "halpamedia", mikä mielestäsi ei ole? MV?

Vierailija
39/40 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella hyvä juttu.

Tietysti vaikuttaa.

Juuri sinunlaistesi änkuröiden  takia näitä määräyksiä pitää tehdä.

Mistä nyt noin hikeennyit, poltitko sittenkin näppisi ;)

Vierailija
40/40 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tätä pitäisi ryydittää lailla joka kieltää koriste-esineillä suojautumisen. Jos näpit palaa muulla kuin direktiivin mukaisilla suojavälineillä niin vakuutus ei korvaa ja tukeva sakko muistuttamaan virheestä.

Polin henkilökuntaa ohjeistettava mulkoilemaan ja tuhahtelemaan vihaisesti koriste-esineasiakkaille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi