EU:n uusin: mummojen virkkaamia patalappuja ei saa enää kutsua patalapuiksi, ne ovat "koriste-esineitä"
Kommentit (40)
Mitenhän mun virkkaamia ku en oo lapsi, enkä mummo ( jotka artikkelissa on mainittu lappujen virkkaajiksi).
Mut hei, ilouutinen: käyrät kurkut ovat päässeet pannasta!
Vierailija kirjoitti:
Mitenhän mun virkkaamia ku en oo lapsi, enkä mummo ( jotka artikkelissa on mainittu lappujen virkkaajiksi).
Olet kuitenkin edelleen vanhempiesi lapsi, joten kyllä se menee samaan kategoriaan.
Kyllä tuolla ihan hyvä tarkoitus on ihan siinä mielessä, ettei mitä tahansa kangasrättiä voi kutsua suojavarusteeksi
Patalappu patalappu patalappu. Mun itseni virkkaamia. saanko sakot? EU_n virastoissa on liian paljon ihmisiä, joilla ei ole mitään tekemistä.
EU alkaa mennä jenkkilän suuntaan näissä turvamääräyksissään: ihmisten oletetaan olevan tolloja jotka eivät ymmärrä vastakeitetyn kahvin olevan kuumaa jos ei mukissa lue niin jne.
Vierailija kirjoitti:
En ole silti ikinä nähnyt niitä missään, en kiellettynä enkä sallittuna. Missä niitä oikein myydään?
On ne virkamiehet nyt kyllä palkkansa ansainneet.
Oon polttanut joskus sormeni virkatun "patalapun" takia. Yllättävän mielissäni olen siis tästä eu-uutisesta.
Vierailija kirjoitti:
Se asetus kumottiin jo 2008. Jotkut maat tosin hylkivät vapaaehtoisesti käyriä vielä nykyäänkin.
Vierailija kirjoitti:
Oon polttanut joskus sormeni virkatun "patalapun" takia. Yllättävän mielissäni olen siis tästä eu-uutisesta.
Maalaisjärki mitään? On mullakin noita heppoisia virkattuja mutta laitan niitä kaksi päällekkäin jos suoraan uunista otan. Mikrolämmitetyille riittää yksikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole silti ikinä nähnyt niitä missään, en kiellettynä enkä sallittuna. Missä niitä oikein myydään?
Naulan kantaan. Nehän "kiellettiin" viljelijöiden pyynnöstä koska viljelijät kokivat ettei kukaan halua ostaa niitä, ei siinä muusta ollut kyse. Sekin "kielto" on sittemmin purettu (mikä olikin oikein).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maalaisjärki mitään? On mullakin noita heppoisia virkattuja mutta laitan niitä kaksi päällekkäin jos suoraan uunista otan. Mikrolämmitetyille riittää yksikin.
No onko se susta "suojaväline"?
Todella hyvä juttu.
Helsingissä on joku hörhöjen pitämä liike josta ostettiin patakinnas.Kintaaseen oli painettu joku kuvio (majakka?) joka sitten suli kahteen uunipannuuni ja sulanutta muovia ei millään saatu irti enää pannuista :(
Miksi ei jo ennemmin ole tehty tätä määräystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Torilta ja suoraan tiloilta niitä saa. Suomessakin kaupat myy edelleen vain suoria koska EU:n jälkeen niitä on pidetty kakkosluokan kurkkuina.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti on monia muitakin, joille maalaiajärki ei kerro asioita ja siksi tällaisia asetuksia säädellään.
Vierailija kirjoitti:
Todella hyvä juttu.
Helsingissä on joku hörhöjen pitämä liike josta ostettiin patakinnas.Kintaaseen oli painettu joku kuvio (majakka?) joka sitten suli kahteen uunipannuuni ja sulanutta muovia ei millään saatu irti enää pannuista :(
Miksi ei jo ennemmin ole tehty tätä määräystä.
Eihän se määräys tuollaiseen mitään vaikuta, kyse on vain siitä palaako näpit vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuolla ihan hyvä tarkoitus on ihan siinä mielessä, ettei mitä tahansa kangasrättiä voi kutsua suojavarusteeksi
Näin juuri. Olisiko teistä kiva ostaa esim. Vaahtosammutin ja todeta että se sisältää kermavaahtoa tosipaikan tullen? Kyllä suojavälineille on jotain standardeja oltava.
No hyvä, nyt tämäkin huutava vääryys on korjattu.