Ässän kassa vastaa hetken kysymyksiin, jos jollakulla on jotain kysyttävää.
Kommentit (12)
Se riippuu paikkakunnasta ja koulutuksesta. Kaupallisella koulutuksella pääkaupunkiseudulla 9,60e/h
äläpä ylenkatso kassan työtä! Joka työpaikalla on se ruohonjuuri, jota ilman koko homma kaatuisi!
siihen ei tarvita kaupallista tai mitään muutakaan koulutusta - tylsyyden sietokykyä vain.
Enkä halveksi kassan työtä, mutta onhan se naurettavaa jos tradenomit tai merkonomitkaa joutuvat tekemään noin yksinkertaista hommaa. Koulutus maksaa yhteiksunnalle maltaita.
en tosin aina, ehkä puolet vuoroista on kassavuoroja. Ja olen koulutukseltani merkonomi. Sen takia siellä olen töissä, kun lapsen ollessa pieni, meni tekemään pari vuoroo viikossa tienatakseni perheelle vähän extrarahaa ja saadakseni uusia kavereita (uusi paikkakunta). Lapsen kasvaessa myös tunnit töissä lisääntyi, sain paljon paljon kavereita sieltä ja tykkään tosi paljon olla töissä. Nyt on vaan on pomon kanssa vähän sukset ristissä, joten loman jälkeen alan etsiä muita töitä. Toivottavasti löytyy, niin läheltä että julkisilla sinne pääsen kulkemaan. Yksi ihminen saa aikaan sen että joudun jättämään työn josta pidän paljon ja työkaverit joista pidän vielä enemmän.
-ap
myös olemassa jonkinlaisella piilossa olevalla luottotoiminnolla?
Tarkoitan siis että mulla on OP:n pelkkä pankkikortti (se kullanvärinen) ja OP:n pankki-Visa, joista jälkimmäisessä on Visan tunnus näkyvästi kulmassa. Jostain syystä nimenomaan S-ryhmän kaupoissa, ei muiden keskusliikkeiden, kysytään aina siitä pelkästä pankkikortistakin että "pankki vai luotto".
Mitä tapahtuisi jos vastaisin joku kerta että "luotto"? Päästäisikö se kone kassatapahtuman eteenpäin, vaikka kortissa ei olekaan luottotoimintoa?
kääntelen hihnalle viivakoodit valmiiksi kassaa kohti, vai kuinka tavarat tulisi latoa, että ne olisivat helpoimmin käsiteltävissä ja nopeuttaisi jonon etenemistä
Tiedän tuon kortin :D Varmaksi en tiedä mistä se luotottoman kortin luotto kassakoneeseen tulee, mutta sellanen käsitys mulla on että op myöntää (tai on ainakin joskus myöntänyt) pankin omaa luottoa, joka ei siis ole visa, master tms. Periaatteessa niinkuin kulutusluotto, jota voi käyttää kortilla. Ja op:n kortteihin on tehty tuo ominaisuus, vaikkei sitä luottoa olekaan. Vielä viime vuoden puolella kassajärjestelmä kysyi Visallisella pankkikortilla maksettaessa pankkikorttia, pankkiluottoa ja visaa. Nyt niissä korteissa on vaan pankki tai luotto, joka tarkottaa sitä visaa.
Luulen, en siis tiedä, että jos sanot maksavasi luotolla, jota sulla ei ole, järjestelmä päästää tapahtuman läpi, mutta sitä pitää sitten pankin kanssa selvittää. Sekä kaupan että sinun.
Toivottavasti oli jotain apua tästä :)
-ap
Riippuu kassahenkilöstä. Kokenut kassa muistaa missä missäkin tuotteessa on viivakoodi, eikä sitä oikein voi nopeuttaa vaikka ne tuotteet laittais miten päin tahansa. Kokemattomalle on helpointa jos sen koodin näkee heti. Eli kääntää tuotteen niin että koodi on päällä.
Se nopeuttaa kaikista eniten, kun muistaa punnita punnittavat tuotteet.
-ap
älä laita tuotteita päällekäin, ainakaan kovin montaa kerrosta. Ja jos haluat pakata tavaroita samalla kun kassa niitä piippailee, niin älä laita kasseja hihnalle tavararöykkiön alle. Niitä ei nimittäin saa sieltä pois kaatamatta koko kasaa.
-ap
Olen kassalla työssä ja joskus kassaohjelma antaa vaihtoehdoksi myös pankkiluoton, vaikka on kyseessä vain pankkikortti. Tiedän tämän, mutta joskus vahingossa kysyn asiakkaalta kummalla hän haluaa maksaa. En ole laittanut merkille minkä pankin kortti tekee näin.
Ilman mitään ikä-/kokemuslisiä?