Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka etuoikeutettu sinä olet? Luetellaan etuoikeutemme

Vierailija
09.09.2016 |

Itse olen valkoihoinen biseksuaali cis-nainen eli etuoikeutetumpi kuin tummaihoinen cis- tai transmies, cis- tai transnainen tai valkoihoinen transmies tai -nainen, mutta heikommassa asemassa valkoihoiseen heteroseksuaaliin cis-naiseen nähden valkoihoisesta heteroseksuaalista cis-miehestä puhumattakaan.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haha. Googlasin. Cis viittaa siis siihen, että sukupuoli-identiteettisi on sama kuin mihin sukupuolielimesi viittaavat.

Tarviiko se nyt sitten mainita erikseen, kun se on kuitenkin oletusarvo edelleen, että naiset kokee itsensä naisiksi jne. En minäkään mainitse, että koen myös itseni vaaleahiuksiseksi, kun ihastelet vaaleaa tukkaani, enkä erikseen kerro hiekkalaatikolla, että olen tuon Villen äiti, ja koen itseni myös Villen äidiksi (enkä Vesan tai Martan äidiksi, vaikka voisin toki kokea näin, mutta se olisi kuitenkin aika epätavallista).

Olet ihan tavallinen ämpäri, onnea poteroon :)

Juu tajusin aloituksen vitsiksi, mutta jäin ihmettelemään tuota määrettä cis. Kerro nyt ihmeessä, mitä en ole ymmärtänyt, mitä sinä ymmärrät. Haluan oppia lisää.

Vierailija
22/25 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääh, mä olen niin kyllästynyt tähän cis-hokemaan, että en viitsi vastata vaikka aihe sisänsä on mielenkiintoinen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisko tuon rotlan ihan selkosuomeksi, please? Tajusin että jotain nuottijuttuja  ylennysmerkkeineen siinä oli mutta muuten meni yli hilseen.

Vierailija
24/25 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valkoihoinen lihansyövä heteromies. Silti en pärjää työelämässä ongelmani ja persoonani takia enkä ole oikeutettu työkyvyttömyyseläkkeelle. Normaali lesbonainen taas saisi helpommin töitä kuin minä ja pystyisi pitämään työpaikan. 

Siinä mielessä en ole kovin etuoikeutettu.

Vierailija
25/25 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hiukset päässä, eli olen etuoikeutetumpi kuin kaikki kaljupäät. Hölmö aloitus. Etuoikeus on aina suhteellista.