Kuinka etuoikeutettu sinä olet? Luetellaan etuoikeutemme
Itse olen valkoihoinen biseksuaali cis-nainen eli etuoikeutetumpi kuin tummaihoinen cis- tai transmies, cis- tai transnainen tai valkoihoinen transmies tai -nainen, mutta heikommassa asemassa valkoihoiseen heteroseksuaaliin cis-naiseen nähden valkoihoisesta heteroseksuaalista cis-miehestä puhumattakaan.
Kommentit (25)
Ääh, mä olen niin kyllästynyt tähän cis-hokemaan, että en viitsi vastata vaikka aihe sisänsä on mielenkiintoinen.
Saisko tuon rotlan ihan selkosuomeksi, please? Tajusin että jotain nuottijuttuja ylennysmerkkeineen siinä oli mutta muuten meni yli hilseen.
Olen valkoihoinen lihansyövä heteromies. Silti en pärjää työelämässä ongelmani ja persoonani takia enkä ole oikeutettu työkyvyttömyyseläkkeelle. Normaali lesbonainen taas saisi helpommin töitä kuin minä ja pystyisi pitämään työpaikan.
Siinä mielessä en ole kovin etuoikeutettu.
Mulla on hiukset päässä, eli olen etuoikeutetumpi kuin kaikki kaljupäät. Hölmö aloitus. Etuoikeus on aina suhteellista.
Juu tajusin aloituksen vitsiksi, mutta jäin ihmettelemään tuota määrettä cis. Kerro nyt ihmeessä, mitä en ole ymmärtänyt, mitä sinä ymmärrät. Haluan oppia lisää.