Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka etuoikeutettu sinä olet? Luetellaan etuoikeutemme

Vierailija
09.09.2016 |

Itse olen valkoihoinen biseksuaali cis-nainen eli etuoikeutetumpi kuin tummaihoinen cis- tai transmies, cis- tai transnainen tai valkoihoinen transmies tai -nainen, mutta heikommassa asemassa valkoihoiseen heteroseksuaaliin cis-naiseen nähden valkoihoisesta heteroseksuaalista cis-miehestä puhumattakaan.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisinko kuulla perustelut?

Vierailija
2/25 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa vaikeita sanoja, sori.

t. persu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikaa vaikeita sanoja, sori.

t. persu

Sanat oli aivan persusta.

Vierailija
4/25 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Csi pyörii vissiin telkkarissa. Muuten siitä tierä.

Vierailija
5/25 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää oli hauska.

Vierailija
6/25 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko Cisse paras suomalainen basisti ikinä?

Vierailija
7/25 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä, on perhe ja ystäviä, on materiaakin sen minkä tarvitsen, olen terve, asun turvallisessa maassa jossa saan sanoa mitä huvittaa, olen äärimmäisen etuoikeutettu.

8/25 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä on liian monta listattavaksi. Olen kiitollinen jokaisesta.

Vierailija
9/25 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen etuoikeutettu, kun minulla on aivan älyttömän ihania ystäviä joidenka kanssa elää elämämme parasta aikaa!

Vierailija
10/25 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuulu Tumblr/Buzzfeed sukupolveen, olen pahoillani.

Vierailija
11/25 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen bteskple-ihminen jolla kaikenlisäksi fhaglfhd. Minä saan myös vafoifsjd ja ffkww.

Vierailija
12/25 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha. Googlasin. Cis viittaa siis siihen, että sukupuoli-identiteettisi on sama kuin mihin sukupuolielimesi viittaavat.

Tarviiko se nyt sitten mainita erikseen, kun se on kuitenkin oletusarvo edelleen, että naiset kokee itsensä naisiksi jne. En minäkään mainitse, että koen myös itseni vaaleahiuksiseksi, kun ihastelet vaaleaa tukkaani, enkä erikseen kerro hiekkalaatikolla, että olen tuon Villen äiti, ja koen itseni myös Villen äidiksi (enkä Vesan tai Martan äidiksi, vaikka voisin toki kokea näin, mutta se olisi kuitenkin aika epätavallista).

Vierailija
13/25 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama kuin useimmat ns. ensimmäisen  maailman asukkaat: tarpeeksi etuoikeutettu että on aikaa vatvoa tämmöistä uhriutumispaskaa jos jaksaa.

Vierailija
14/25 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt hyvään maahan ja olen geneettisesti terve. Siinä etuoikeuteni.

Vierailija
15/25 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haha. Googlasin. Cis viittaa siis siihen, että sukupuoli-identiteettisi on sama kuin mihin sukupuolielimesi viittaavat.

Tarviiko se nyt sitten mainita erikseen, kun se on kuitenkin oletusarvo edelleen, että naiset kokee itsensä naisiksi jne. En minäkään mainitse, että koen myös itseni vaaleahiuksiseksi, kun ihastelet vaaleaa tukkaani, enkä erikseen kerro hiekkalaatikolla, että olen tuon Villen äiti, ja koen itseni myös Villen äidiksi (enkä Vesan tai Martan äidiksi, vaikka voisin toki kokea näin, mutta se olisi kuitenkin aika epätavallista).

Epätavallinen = harvinainen, en toki halua pahoittaa kenenkään sellaisen mieltä, joka kokee itsensä naapurin lasten äidiksi.

Vierailija
16/25 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen valkoihoinen biseksuaali cis-nainen eli etuoikeutetumpi kuin tummaihoinen cis- tai transmies, cis- tai transnainen tai valkoihoinen transmies tai -nainen, mutta heikommassa asemassa valkoihoiseen heteroseksuaaliin cis-naiseen nähden valkoihoisesta heteroseksuaalista cis-miehestä puhumattakaan.

Mielipiteesi cis-trans isomeereista?

Vierailija
17/25 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä, on perhe ja ystäviä, on materiaakin sen minkä tarvitsen, olen terve, asun turvallisessa maassa jossa saan sanoa mitä huvittaa, olen äärimmäisen etuoikeutettu.

Missä maassa asut? Minä haluan muuttaa sinne täältä Suomesta.

Vierailija
18/25 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ihan tavallinen ämpäri, onnea poteroon :)

Vierailija
19/25 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Olen saanut solmia avioliiton ihmisen kanssa, jota rakastan

- Olen saanut lähes ilmaisen korkeakoulutuksen

- Olen saanut toivomani määrän lapsia suunnitellusti

- Olen terve sekä fyysisesti että psyykkisesti

- Olen biseksuaali cis-nainen, mutta biseksuaalisuus on samaan aikaan sekä etuoikeus että taakka

- Olen normaalipainoinen

- Olen tutkitusti keskivertoa älykkäämpi

- Olen saanut syntyä ihan tavalliseen perheeseen

Ja niin edelleen. En vertaile muihin, mutta ymmärrän olevani etuoikeutettu ja onnekas monissa tilanteissa (ystäväpiiriini kuuluu transhenkilöitä ja liikuntarajoitteisia ihmisiä)

Vierailija
20/25 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen valkoinen heteroseksuaalinen uskonnollinen cis-mies, eli edustan tämän yhteiskunnan kaikken halveksituinta ja riistetyintä ryhmää, joka asetetaan esimerkiksi erilaisissa kiintiöissä laillisesti syrjittäessä aina viimeiseksi.