Oletteko jo aloittaneet jouluvalmistelut?
Meillä on umpijäinen kinkku sulattamatta ja lahjat paketoimatta. Mitenkäs teillä?
Nyt tarvitaan neuvoja, jotta saadaan kaikki ajoissa tehtyä.
Laittakaa tähän parhaat jouluvalmistelu ohjeenne!
Vinkkejä kiitos. :D
Kommentit (19)
Aloitan jouluvalmistelut ensimmäisenä adventtina. En hetkeäkään aikaisemmin.
Mies lähti viime joulun alla varastamaan joulukuusta valtion metsästä. Vielä sitä ei ole näkynyt. Eiköhän se ajoissa ehdi?
Olen jo leiponut kaksi piparitaikinaa pakkaseen. Nyt sunnuntaina meinasin leipoa voitaikinan pakkaseen myös. Ihanaa tehdä joulujuttuja ja kuunnella Raskasta joulua -levyjä! Ja jos ehdin, niin keittelen glögipohjan kasaan. Laatikot teen yleensä vasta marraskuussa, näitä pienempiä juttuja teen aiemmin. Pikku hiljaa, pikku hiljaa.
Terästän glögiä ja otan iisisti. Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty.
Joulukortit tehty. Lahjat suunniteltu ja osa ostettu. Helppoa kuin heinänteko ;)
En todellakaan, sitä varten on jouluaatto. Kun aattoaamuna nousee ajoissa, hyvin ehtii kaiken joulurauhanjulistukseen mennessä.
Laitoin joulupukki-ilmoituksen lehteen, eiköhän kalenteri nyt ehdi täyttyä.
Osan lahjoista ostanu. Lista on jo kuiten valmiina, että mitä kullekin tulee. Oottelen vaan sopivia alennusmyyntejä, jos niitä ei tule. Veronpalautusten jälkeen ostan vielä puuttuvat.
Minun jouluvalmisteluniksi onkin se, että kirjoitan jo tammikuussa kalenterin viimeiselle sivulle niiden henkilöiden nimet kenelle ostan lahjoja. Sitten pitkin vuotta kirjoitan nimen perään ideoita ja vaihtoehtoja mikä se lahja voisi olla. Joskus keskutellessa esim. maaliskuussa ko henkilön kanssa saattaa nousta esille jokin asia, mitä tämä henkilö tarvii tai toivoo. Ilman ylöskirjaamista jouluna se asia on jo kauan sitte unohtunu. Tänä vuonna mieleen jäi erityisesti karkauspäivänä juoksemani luova juoksulenkki. Keksin sillä kertaa lahjat kuudelle henkilölle!
Tässä ajankuluksi näppäilen pukkipalvelun pikanumeroa. Tarttis seuraa viikonlopuksi, hyvää kuivaharjottelua joulua varten. Olen sinkku.
Aattelin huomenna mennä vielä anttilan konkurssimyyntiin joululahjoja kattelemaan. Tämä siis vaikka alotus oli provo.
Ite ainakin teen pipareita läpi vuoden enkä vaan jouluna samoin (joulu)torttuja tein viimeksi heinäkuussa koska teki mieli.
Muuten on valmista, mutta kynttilät on vielä sytyttämättä.