Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sinulla olemassa PLAN B elintasosi turvaamiseksi?

Vierailija
09.09.2016 |

Mulle tuli töissä tänään sellainen kutina että täytyisi kehitellä jotain, mutta mitä. Viimeksi 3 vuotta sitten jouduin ottaman silloisen PLAN B:n käyttöön, jota nyt siis toteutan, en jaksaisi näin äkkiä uudestaan esim. uudelleenkouluttautua (ja se olisi jo 4. ammattini)...

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole plän biitä. Luotan plän eihin. Voihan tässä tietysti yllätyksiäkin tulla.

Vierailija
22/26 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesken jääneet opinnot loppuun tän kuun aikana ja sitten ulkomaille röihin.

Tässä maassa ei ole tulevaisuutta kuin sossuille, mamuille ja poliitikoille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintöä odotellessa. Vaan kovin on sitkas tuo vanha äijä. Kossua vaan juo.

Vierailija
24/26 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plan B on jälkiehkäisypilleri USAssa. Monen elintaso senkun nousee jos sen unohtaa ottaa.

Vierailija
25/26 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plan A mulla oli ansiotulot joko osa- tai kokoaikaisena jo 16-kesäisestä lähtien. Plan B oli osakesalkku, jonka vanhemmat olivat laittaneet alulle pikkurahalla joskus kun olin kai vuoden ikäinen. Plan C oli asp-tili heti kun parikymppisenä sain vakiduunin. Plan D omistusasunto melko pian tuon jälkeen jatkaen edelleen plan A:ta sekä plan B:tä, lisäksi Plan E eli ylityöt ja satunnaiset keikkatyöt viikonloppuisin ja lomilla tuli mukaan samaan syssyyn ja viitisen vuotta meni asuntosäästöjä ja -lainaa maksellen sekä salkkua kasvattaen. Sitten jätin salkun omilleen kasvamaan ja jatkoin työtä tehden ja asuntolainaa maksellen. Jossain vaiheessa noina aikoina matkaan tarttui hyvätuloinen osakesäästäjä mies, jonka kassa kolmissakymmenissä perustettiin perhe, myytiin molempien asunnot ja ostettiin omakotitalo ottaen vähän lisää velkaa. Vietin lasten kanssa kotona 6 vuotta miehen ansiotuloilla ja molempien pääomatuloilla. Nyt olen taas takaisin työssä, säästäen taas plan B:tä mutta miehen ura vie ja teinit vaativat jonkin verran samoin vanhenevat vanhemmat joten jään varmaan piakkoin osa-aikaiseksi sen Plan B:n turvin silläkin riskillä etten enää kokoaikaista työtä saakaan, salkku on jo sen verran suuri että se korvaa tulevia pienempiä eläkkeitä, parisuhdekin sillä tolalla että uskon meidän pysyvän yhdessä loppuun asti eli puolisokin turvana onko hän sitten Plan X?

Vierailija
26/26 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun Plan B on Get rich or die tryin'

Käytännössä, mitä aiot käytännössä tehdä? Ja sitä paitsi mikä sitten on PLAN A:si jos B on jo tulla rikkaaksi tai kuolla?

Carpe Diem?

Täh! Ei ne mitään Karppasia olleet. Emmä tuntenut niitä...