Aion viedä poikani balettitunneille.
Herättääkö tämä asia sinussa jotain ajatuksia tai primitiivireaktioita?
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Balettia harrastavia poikia kiusataan usein koulussa. Ikävä totuus.
Ovat sen verran lihaksikkaita jo alakoulussa, että siinä ei bensalenkkari-miron kiusaamiset tunnu miltään kun tyttöä pyörtyy ympärillä. Mun kaveri on harrastanut balettia ahkerasti alakoulusta asti, eikä sitä ole kiusattu sen takia. on siis mies. Ihan hullun hyvä, lihaksikas kroppa, upea ryhti. Tanssijoissa on muutenkin usein charmia.
Niillä reisilihaksilla on aikamoinen vaikutus naisiin ;)
Ehkä jossain maalaisjunttipitäjissä kiusataan tanssijapoikia. Tai joissain wt-piireissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Balettia harrastavia poikia kiusataan usein koulussa. Ikävä totuus.
Joo, köyhät ja lihavat lapset kiusaavat.
Minunkin poikani käy baletissa. Ei tosin tähtää tanssijaksi vaan treenatakseen eri tavalla kuin varsinaisessa lajissaan yleensä treenataan. Hyödyt ja kehitys on herättänyt hämmästystä.
Täällä sama. Kamppailulajeja harrastavat meillä molemmat pojat, ja käyvät säännöllisesti balettitunneilla.
Tiedoksi hölmöille, miesbalettitanssijat eivät ole ballerinoja, ja heidän tanssinsa on ihan erilaista kuin naisilla. Oletteko ikinä katsoneet balettiesitystä?
Vierailija kirjoitti:
Balettitanssijamiehistä yli puolet on homoja, kuten varmaan tiesitkin. Hieno laji. Harmi kuitenkin jos poikasi on vanhempiensa aatteiden toteutuksen välikappale.
Mitäköhän aatetta tarkoitat? Tarkoitatko "pidän balettia hyvänä harrastuksena" -aatetta? Jos tarkoitat, niin kyllä me vanhemmat varmaan sitten toteutamme tätä aatetta lastemme kautta. :D Eivätköhän kaikki vanhemmat pyri tuomaan lastensa rlämään hyviä asioita?
Ap
Siis noin niinkuin ihmiskehon ja elinikäisen terveyden kannaltahan baletti on yksi parhaita harrastuksia. Ei heti tule parempaa harrastusta mieleen. Kattavasti koko kehon lihaksistoa, venyttelyä, voimaa, syvät ja pinnalliset lihakset, ei saa olla lihava, hyvä ryhti tärkeää. Kun minä saan lapsen, pistän sen balettitunneille nuorena.
Hieno ajatus-kunhan et yritä toteuttaa sitä vastoin poikasi omaa tahtoa...
Minun alakouluikäinen poikani haluaa aloittaa cheerleadingin. Tyttö johon hän on ihastunut kun harrastaa sitä. Musta aika söpöä :)
Akrobatiaa ja voimistelua
youtube.com :training of the russian spetsnaz is the best
Minä olen nainen ja harrastin balettia pienenä. Sain kavereiltani silloin kuulla, kuinka noloa se on, vaikka he kaikki olivat tyttöjä. Oli pakko lopettaa kun sain kuulla siitä niin paljon haukkumista muilta tytöiltä kuinka baletti on nössöjen laji jne. Nyt 26v ja vieläkin kaipaan sitä. Toivottavasti joku päivä lapset saavat harrastaa mitä haluavat kuulematta tällaisia kommentteja :(
Vierailija kirjoitti:
Ehkä jossain maalaisjunttipitäjissä kiusataan tanssijapoikia. Tai joissain wt-piireissä.
Kuten ketjussa aiemmin jo todettiin, köyhät ja lihavat, itse lähinnä syljeskelyä ja nenän kaivamista harrastavat piltit kiusaavat balettia harrastavia (poikia).
Minun poikani harrasti pienenä balettia, koska rakasti klassista musiikkia ja pukeutumista. Baletti jäi, kun halusi soittaa niin intensiivisesti viulua, jossa saa myös ilmaista tunteitaan musiikin kautta. Kukaan ei kiusannut. Oli hyvä harrastus.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen nainen ja harrastin balettia pienenä. Sain kavereiltani silloin kuulla, kuinka noloa se on, vaikka he kaikki olivat tyttöjä. Oli pakko lopettaa kun sain kuulla siitä niin paljon haukkumista muilta tytöiltä kuinka baletti on nössöjen laji jne. Nyt 26v ja vieläkin kaipaan sitä. Toivottavasti joku päivä lapset saavat harrastaa mitä haluavat kuulematta tällaisia kommentteja :(
Minä olen kertonut baletissa käyvälle pojalleni mistä haukkujien kenkä puristaa; heikkoudesta. Olen myös sanonut hänelle, että jos kuuntelisimme läpi elämämme naapurien, sukulaisten, työkaverien ja muiden kommentteja ja mussutusta valinnoistamme ja tavastamme elää, koko elämämme näyttäisi aivan toiselta. Koti, autot, sisustus, harrastukset, matkat... Kaikki, mikä näkyy muille ulospäin, olisi todennäköisesti toisin. Ihmisen pitää kysyä itseltään mitä hän haluaa, ja toimia sen mukaan (paitsi jos se on laitonta).
Ymmärrän että olit lapsi, mutta harmi etteivät vanhempasi tukeneet sinua (?) asiassa. Onneksi sinä voit mennä aikuisbalettiin, sellaista ei tainnut muutama vuosikymmen sitten olla? Nyt on. Palaa siis ihmeessä rakkaan harrastuksesi pariin.
Rankkaa treeniä se ainakin on. Itse harrastin myös joskus pienenä. Kaatui sitten siihen kun oon tämmönen kanki naikkonen
Oikeasti. Kumpi on enemmän homotouhua, vääntää mopojen kanssa runkkaillen. Vai olla baletissa keskellä todella upeita tyttöjä jotka oikeasti taistelee sen ainoan pojan seurasta.
Tärkeintä on,että poika saadaan haluamaan sinne myös itse.Pakottamalla siitä ei kyllä tule mitään jos ei poikaa itseään yhtään kiinnosta.Innostaa voit kyllä ja ikäänkuin johdattaa aiheeseen (tanssitko muuten silloin,ollessasi itse joskus hänen ikäinen? Eli oletko itse hänelle esimerkki tanssitaiteesta?)
Ei herätä mitään primadonnareaktioita.
Jos poika haluaa mennä, niin sitten joo, ilman muuta. Mutta että jos se on sun oma ristiretkesi, niin sittem mene itse.
Balwtti on harrastuksena hyvä, mutta jos ammatiksi tähtää, niin sairaampaa lajia saa hakea, ja laiha on elanto. Sattuu vaan lapsuuden perheessäni olemaan ammatti balettitanssija, Kroppa hänellä on siitä kidutuksesta niin sekaisin ettei hänen ole tarvinnut naistenvaivoista enää vuosiin kärsiä... lääkärit ivat suoraan sanoneet että ihmeen pitää tapahtua jos koskaan lapsia tulee saamaan. Varpaankynsiäkään ei enää ole,, jne jne,, että tolleen ammattilaistasolla, ei ole todellakaan tervettä hommaa.
Yllättävän positiivista kommentointia. Kiitos av, palautit uskoni ihmiskuntaan! :)
Ap
Eli aiot siis ajaa omaa agendaasi pojan kanssa. No älä sitten ihmettele kun poika aikanaan tuo ensimmäisen poikaystävän näytille, mikäli ei poika sitä ennen tajua vanhempiensa älyttömän aivopesun menevän liian pitkälle. No jos tarkoitus on tehdä pojasta ruskean reiän ritari suosittelen hommaamaan vielä My little pony oheistarvikkeita ja shokkivärjäämään pojan hiukset sinisellä.
Balettitanssijamiehistä yli puolet on homoja, kuten varmaan tiesitkin. Hieno laji. Harmi kuitenkin jos poikasi on vanhempiensa aatteiden toteutuksen välikappale.