Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko vitutus vaihdevuosioire?

Vierailija
09.09.2016 |

Tulee sellaisia aaltomaisia vitutuksen tunteita aina välillä.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin vaihdevuosioireiset työkaverit sanovat, että on. Kukaan ei tunnusta mitään masennusoireita, mutta vitutuksesta tuntuu kärsivän useampi, niin tällei vierestä katsottuna kuin ihan itse ovat todenneetkin.

Vierailija
2/46 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ainakin minulla, ei ihme että puhutaan kärttyisistä vanhoista akoista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden vaihtuessa saattaa vituttaa jos esim.uuden vuoden lupaus ei toteutunutkaan eli ei ole laihtunut yhtään kiloa jne.

Vierailija
4/46 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äärimmäinen vitutus on nimenomaan vaihdevuosioire, samoin nopeasti vaihtelevat mielialat.

Jumalankiitos ne helvetilliset vaihdevuodet ovat ohi!!!

Vierailija
5/46 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen ap olet entä he muut joita vituttaa?

Vierailija
6/46 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, itselläni vaihdevuodet menevät hyvin tasaisesti. Enemmän luulen että nuo vitutus-mielialaihmiset ovat olleet samanlaisia koko ikänsä, "syynä" ikävaiheesta riippuen on uhmaikä, murrosikä, PMS, jonkun vuosikymmenen kriisi, muu kriisi, menopaussi tai dementia.

Vierailija
7/46 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On juu. Ellen oo masentunut niin sitten vituttaa. Kiihdyn hetkessä nollasta sataan ja ratsastan hetken kuumilla aalloilla, sitten itkettää ja taas vituttaa. Ja yölläkin vituttaa, kun on pakolliset vaihdevuosivalvojaiset. Perhettä naurattaa mun käytös ja sekin vituttaa.

Vierailija
8/46 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On juu. Ellen oo masentunut niin sitten vituttaa. Kiihdyn hetkessä nollasta sataan ja ratsastan hetken kuumilla aalloilla, sitten itkettää ja taas vituttaa. Ja yölläkin vituttaa, kun on pakolliset vaihdevuosivalvojaiset. Perhettä naurattaa mun käytös ja sekin vituttaa.

:D

Vierailija
9/46 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla ja on. Vaihdevuodet voi alkaa myös oireilla varhain ja niitä edeltää pirun paha pms, joka voi joillain kestää melkein koko kierron ajankin pahimmillaan.

http://www.terveydentukipilarit.fi/terveysinfo/terveyden_avaimet/artikk…

Vierailija
10/46 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

NO miksi ne 60+ naiset ovat kiukkuisia? Jääkö vaihdevuosikiukku päälle?

Vierailija
11/46 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, itselläni vaihdevuodet menevät hyvin tasaisesti. Enemmän luulen että nuo vitutus-mielialaihmiset ovat olleet samanlaisia koko ikänsä, "syynä" ikävaiheesta riippuen on uhmaikä, murrosikä, PMS, jonkun vuosikymmenen kriisi, muu kriisi, menopaussi tai dementia.

Mä olin kyllä koko ikäni ennen tasainen luonne, ja arkakin. Mutta siinä 45 vuoden paikkeilla iski kuin salama tuollainen rohkeus ja vittumaisuus. En enää välittänyt pätkääkään mitä muut minusta ajattelee vaan päästelin mitä sattuu suustani niin töissä kuin joka paikassa. Välillä ihan kauhistelin mitä sieltä tulee, tuohtuneeseen ja kiihtyneeseen sävyyn - minulta, joka olin aina ollut ujo, hiljainen ja tasainen. 

hyötyä tästä kyllä oli, etenin esimiesasemaan töissäni lähinnä vaihdevuosivaivojen aiheuttaman aktiivisen kaikkeen puuttumisen ja kaiken kritisoimisen takia :D Ja pysyvä hyöty on ollut se, että vaikka enää ei iskekään sellaisia vitutuskohtauksia missä tulee suusta sammakoita, niin arkuus ja syrjäänvetäytyvyys ei ole palannut, vaan olen jäänyt tomeraksi justiinaksi ;)

Vierailija
12/46 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:D

Älä naura. Sekin vitutti, kun kuuma aalto iski kesken vanhempainvartin. Siinä mä höyrysin kirkuvan punasena ja opettaja näytti lähinnä järkyttyneeltä. Ihme, ettei se oo lasua tehnyt mun epäilyttävän käytöksen vuoksi.

Vierailija
13/46 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen ap olet entä he muut joita vituttaa?

50v. nro 2

Vierailija
14/46 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on alkanut voimakas ahdistus pms-oireena tänä vuonna. Ihan hirveä olo henkisesti 2-3 päivää ennen kuukautisten alkua. Liittyyköhän se hormoneihin?

nainen 34 v.

Vierailija
15/46 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on alkanut voimakas ahdistus pms-oireena tänä vuonna. Ihan hirveä olo henkisesti 2-3 päivää ennen kuukautisten alkua. Liittyyköhän se hormoneihin?

nainen 34 v.

No mitäs luulet?

Vierailija
16/46 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nainen 34 v.

erittäin tavallista että iän myötä PMS-oireet voimistuvat. Itselläni ei ollut ennen 30 vuoden ikää mitään, 30-40 v turvotusta, päänsärkyjä ja itkuisuutta muutama päivä, 40 vuoden jälkeen sitten äärimmäiset oireet kestää jo viikon ennen kuukautisia.

Vierailija
17/46 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina ollut pahat PMS-oireet (vitutus, itkuisuus, melkein itsetuhoinen olo) viikko ennen menkkoja, mutta nyt tosiaan kun vaihtarit lähestyy niin huomaan, että se olo saattaa tulla liian aikaisin ja kestää ja kestää... Ihanaa...😩

Vierailija
18/46 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nainen 34 v.

erittäin tavallista että iän myötä PMS-oireet voimistuvat. Itselläni ei ollut ennen 30 vuoden ikää mitään, 30-40 v turvotusta, päänsärkyjä ja itkuisuutta muutama päivä, 40 vuoden jälkeen sitten äärimmäiset oireet kestää jo viikon ennen kuukautisia.

Kiitos vastauksesta. Nyt tiedän mitä odottaa tulevaisuudelta. :) Onko vinkkejä mikä tuohon olotilaan auttaa? Minulla se ainakin tuntuu siltä, että koko maailma romahtaa.

Nainen 34 v.

Vierailija
19/46 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olin kyllä koko ikäni ennen tasainen luonne, ja arkakin. Mutta siinä 45 vuoden paikkeilla iski kuin salama tuollainen rohkeus ja vittumaisuus. En enää välittänyt pätkääkään mitä muut minusta ajattelee vaan päästelin mitä sattuu suustani niin töissä kuin joka paikassa. Välillä ihan kauhistelin mitä sieltä tulee, tuohtuneeseen ja kiihtyneeseen sävyyn - minulta, joka olin aina ollut ujo, hiljainen ja tasainen. 

hyötyä tästä kyllä oli, etenin esimiesasemaan töissäni lähinnä vaihdevuosivaivojen aiheuttaman aktiivisen kaikkeen puuttumisen ja kaiken kritisoimisen takia :D Ja pysyvä hyöty on ollut se, että vaikka enää ei iskekään sellaisia vitutuskohtauksia missä tulee suusta sammakoita, niin arkuus ja syrjäänvetäytyvyys ei ole palannut, vaan olen jäänyt tomeraksi justiinaksi ;)

Jumalauta! On niistä sit jotain hyötyäkin.

Vierailija
20/46 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nainen 34 v.

Kiitos vastauksesta. Nyt tiedän mitä odottaa tulevaisuudelta. :) Onko vinkkejä mikä tuohon olotilaan auttaa? Minulla se ainakin tuntuu siltä, että koko maailma romahtaa.

Nainen 34 v.

Ihmettelin nuorena kun työkaveri ajoi ojaan kiihdyksissään, päättelin lopulta vaihdevuosioireeksi.  Hän myös toi omia käsityksiään oudon voimaperäisesti esille.

Liikunta ja yleensä tarraaminen johonkin itselle mieluisaan.   Huolehdi oikeasta ruokavaliosta, vähennä eineksiä ja yleensä lisäaineita sisältäviä.   Oma apu paras apu, outoja selittämättömiä kipuja voi olla.  Ei se kaikilla niin hirveää ole.

Pääasia on kun itse ymmärtää ja löytää apua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi