Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko vitutus vaihdevuosioire?

Vierailija
09.09.2016 |

Tulee sellaisia aaltomaisia vitutuksen tunteita aina välillä.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

NO miksi ne 60+ naiset ovat kiukkuisia? Jääkö vaihdevuosikiukku päälle?

Ne kehtaa olla sitä, mitä ovat. Joku parikymppinen misukka ei uskalla olla kiukkuinen, kun pelkää, mitä kaverit, pomo ja miehet tuumaa kiukkuisesta akasta. Kuusikymppisen ei enää tarvitse teeskennellä.

Vierailija
22/46 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan tämän vanhan ketjun, koska nyt on hirveä ahdistus ja vitutus päällä. Kaipaan vertaistukea. Olo on kuin linja-auton alle jääneellä, mieli tekisi vetää ranteet auki muoviveitsella tai kuristaa joku. En kestä.

N50

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu et ole ainoa.

Tsemppiä kuudenk ja kuoleman välille!

😢🌴😽

Vierailija
24/46 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On juu. Ellen oo masentunut niin sitten vituttaa. Kiihdyn hetkessä nollasta sataan ja ratsastan hetken kuumilla aalloilla, sitten itkettää ja taas vituttaa. Ja yölläkin vituttaa, kun on pakolliset vaihdevuosivalvojaiset. Perhettä naurattaa mun käytös ja sekin vituttaa.

:D

Älä naura. Sekin vitutti, kun kuuma aalto iski kesken vanhempainvartin. Siinä mä höyrysin kirkuvan punasena ja opettaja näytti lähinnä järkyttyneeltä. Ihme, ettei se oo lasua tehnyt mun epäilyttävän käytöksen vuoksi.

Kyllä mullakin tulee kuumia aaltoja. Helotan punaisena ja valun hikeä. Tv Ope

Vierailija
25/46 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko vaihdevuosivitutus alkaa 32-vuotiaana?Äitini vaihdevuodet alkoi viisikymppisenä.

Vierailija
26/46 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen ap olet entä he muut joita vituttaa?

Mua alkoi vituttaa 50 vuotiaana ja vituttaa edelleen 70 vuotiaana ja kuumat aallotkin vaivaa. Hormonihoitoa en voi käyttää. Huoh!

Vierailija
27/46 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua alkoi vituttaa 50 vuotiaana ja vituttaa edelleen 70 vuotiaana ja kuumat aallotkin vaivaa. Hormonihoitoa en voi käyttää. Huoh!

Siis en ollu ap.

Vierailija
28/46 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksamista kaikille naisille!!! 

Vierailija
29/46 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on alkanut voimakas ahdistus pms-oireena tänä vuonna. Ihan hirveä olo henkisesti 2-3 päivää ennen kuukautisten alkua. Liittyyköhän se hormoneihin?

nainen 34 v.

erittäin tavallista että iän myötä PMS-oireet voimistuvat. Itselläni ei ollut ennen 30 vuoden ikää mitään, 30-40 v turvotusta, päänsärkyjä ja itkuisuutta muutama päivä, 40 vuoden jälkeen sitten äärimmäiset oireet kestää jo viikon ennen kuukautisia.

Sama meininki mullat. 44- vuotiaana alkoi inhottava aamuyön hikoilu, muuten eivtule kuumia aaltoja mutta aamuyöstä kiva herätä hikisenä. Menkat jäi pois 47- vuotiaana, niitä ei ole ikävä. Nyt helpompi olo, ikää 48.

Vierailija
30/46 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 🤤

Vierailija
31/46 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään migreenit tihentyneet vaihdevuosien aikaan? Mulla on migreeni melkein päivittäin ja samalla kouristelee alavatsaa samoin kuin kuukautisten aikaan, mitkä on nyt loppuneet. Mitä ihmettä teen päänsärylle, lääkkeitä menee nyt liian paljon.

Vierailija
32/46 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää 52v ja menkat eivät ole vielä jääneet kokonaan pois vaan tulevat epäsännöllisesti ja aina tosi runsaat.

Kuumia aaltoja ei ole ja ei vituta sen enempää kuin yleensäkään. Nukun huonommin kuin ennen. Hiukset ja iho ovat rutikuivat mutta limakalvot vielä ainakin ok. Pissalla pitää käydä usein. Seksi ei huvita. Kiloja pukkaa keskivartaloon. Ahdistaa vaikka kaikki on ok. Ihmeellisiä kipuja ja kolotuksia ympäri kroppaa. Hormonikorvaushoito ei sovi koska minulla on ollut veritulppa.

Vierailija
33/46 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua vituttanut alle kymmenvuotiaasta alkaen välillä enemmän, välillä vähemmän. Eli kyllä, vitutus on vaihdevuosioire yhtä paljon kuin nössöily on miesflunssan oire. 🙄 t. Nainen +40

Vierailija
34/46 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, PMS-oireet on pahentuneet tässä viime vuosina, ikää 44. Aivan jäätävä vitutus ja ahdistus. Siis niin paha, että haluan avioeron ja välillä kuolla ja kadun, että hankin perheen ja kadun uravalintaa jne. jne. Siis ihan kaikki ja koko elämä vituttaa syvästi. Sitten välillä taas oviksen aikaan kaikki aivan loistavasti, olen tyytyväinen mieheeni ja pidän työstäni ja olen onnellinen perheestäni ja olen kiitollinen kaikesta. Nyt on just menkat ja viime viikko oli helvettiä, ja nyt vaan itken tässä maailman pahuutta. 

Vierailija
35/46 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on semmoinen aaltoileva vitutus päällä koko ajan ja olen huomannut että olen myös muuttunut aggressiivisempaan suuntaan. 

Vierailija
36/46 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin luulin pitkään, että on. Tänä syksynä paljastui kuitenkin, että minulla on epävakaa persoonallisuushäiriö. Hyvinpä olen selvinnyt sen kanssa melkein 50 vuotta, ulkoisesti kaikki kunnossa.

Vitutus väheni huomattavasti virallisen diagnoosin myötä.

Vierailija
37/46 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tyypillinen. Tosin en tiedä liittyykö itse hormoneihin kuinka paljon ja kuinpa paljon vaan mentaaliseen keski-iän kriisiin. Mulla meni vaihdevuodet fyysisesti hyvin helposti ilman oikein mitään vaivoja, mutta ikävuosina 42-44 oli joku massiivinen keski-iän kriisi jossa vitutti vähän kaikki. Jälkeenpäin ajatellen lopulta kasvoin irti kiltin auttajatytön roolistani ja tulin esiin omana itsenäni.

Vierailija
38/46 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tunne, vastaavasti aaltomaiset ilonpuuskat ovat vähentyneet !

Vierailija
39/46 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet lesbo

Vierailija
40/46 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohon pitäisi hakea apuja, ei siitä vuosikymmeniä pidä kärsiä. Mielialalääke kaiketi.