Kumpi puhelin kannattaa ostaa, iPhone 6s vai iPhone 7?
Pitäisi uusi puhelin hankkia. 6s 32GB muistilla maksaisi 700e ja 7 32GB muistilla 780e. Kumpi kannattaisi ottaa? Onko tuo uusi puhelin 80e ekstrarahan arvoinen?
Kommentit (47)
Android on nykyään pääosin aivan yhtä helppokäyttöinen kuin iOS. Ja sen lisäksi se on paljon monipuolisempi ja rajoittamattomampi järjestelmä. Ongelmana on vain se, että monien valmistajien puhelimissa tulee mukana Androidista muunneltuja versioita, jotka ovat lähes poikkeuksetta huonolaatuista sälää, ja päivityksiä niihin saa hyvin hyvin hitaasti ja maksimissaan vuoden ajan. Jos haluaa oikean version Androidista täytyy ostaa Googlen omaa Nexus-tuotemerkkiä, josta tulee nyt syksyllä uusi versio. Niihin tulee päivityksetkin nopeasti ja niitä saa jopa kaksi vuotta.
Kaikesta ylläolevasta huolimatta, en voi suositella AP:lle Androidia, koska iPhonelle päivityksiä tulee parhaimmillaan jopa viisi vuotta vanhoihin malleihinkin. Apple on kallis, mutta sille saa tukea hyvin pitkään.
terveisin, Android-käyttäjä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikähän ihme Android 6.0:ssa on konkreettisesti käyttäjälle "vaikeampaa" kuin iOS 10:ssä? En tajua....
Mulla oli entinen työpuhelin Androidilla, en tykännyt siitä. Käyttöjärjestelmä oli vaan tosi monimutkainen ja visuaalisesti ruma. Sitten sain tuon 5s-puhelimen ja tykästyin käyttöjärjestelmään heti. Kiitos ei siis Androidille.
ap
Tämä on erikoista, koska Androidia voi muokata valtavasti ihan mieleisekseen, toisin kuin Applen käyttiksiä.
No en osaa muokata. Kuten sanottu, en osaa enkä ymmärrä tuollaisia asioita vähääkään. Haluan simppelin, visuaalisesti kivan ja toimivan käyttöjärjestelmän ilman mitään kikkailuja.
ap
Vierailija kirjoitti:
Android on nykyään pääosin aivan yhtä helppokäyttöinen kuin iOS. Ja sen lisäksi se on paljon monipuolisempi ja rajoittamattomampi järjestelmä. Ongelmana on vain se, että monien valmistajien puhelimissa tulee mukana Androidista muunneltuja versioita, jotka ovat lähes poikkeuksetta huonolaatuista sälää, ja päivityksiä niihin saa hyvin hyvin hitaasti ja maksimissaan vuoden ajan. Jos haluaa oikean version Androidista täytyy ostaa Googlen omaa Nexus-tuotemerkkiä, josta tulee nyt syksyllä uusi versio. Niihin tulee päivityksetkin nopeasti ja niitä saa jopa kaksi vuotta.
Kaikesta ylläolevasta huolimatta, en voi suositella AP:lle Androidia, koska iPhonelle päivityksiä tulee parhaimmillaan jopa viisi vuotta vanhoihin malleihinkin. Apple on kallis, mutta sille saa tukea hyvin pitkään.
terveisin, Android-käyttäjä
No kyllä mun Samsung Galaxy S5:een tipahti Android 6.0 reippaasti vuoden käytön jälkeen ja hyvin toimii. Asetuksista sain melko "puhtaan" Androidin päälle puhelimeen, en usko että suurta eroa on johonkin Nexukseen. Erittäin tyylikäs on käyttöliittymä tällä hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikähän ihme Android 6.0:ssa on konkreettisesti käyttäjälle "vaikeampaa" kuin iOS 10:ssä? En tajua....
Mulla oli entinen työpuhelin Androidilla, en tykännyt siitä. Käyttöjärjestelmä oli vaan tosi monimutkainen ja visuaalisesti ruma. Sitten sain tuon 5s-puhelimen ja tykästyin käyttöjärjestelmään heti. Kiitos ei siis Androidille.
ap
Tämä on erikoista, koska Androidia voi muokata valtavasti ihan mieleisekseen, toisin kuin Applen käyttiksiä.
No en osaa muokata. Kuten sanottu, en osaa enkä ymmärrä tuollaisia asioita vähääkään. Haluan simppelin, visuaalisesti kivan ja toimivan käyttöjärjestelmän ilman mitään kikkailuja.
ap
Mä en taas ymmärrä sitä, että joku käyttää täysin sujuvasti esim. Facebookia ja Twitteriä, mutta ei osaa laittaa jotain uutta ikonia tai widgetiä työpöydälle................ Musta jopa Twitterin käyttäminen on vaikeampaa. En ole tuo, jolle kommentoit.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä mun Samsung Galaxy S5:een tipahti Android 6.0 reippaasti vuoden käytön jälkeen ja hyvin toimii.
Puhut yli vuoden vanhasta versiosta. Uusin Android on 7.0.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä mun Samsung Galaxy S5:een tipahti Android 6.0 reippaasti vuoden käytön jälkeen ja hyvin toimii.
Android 7.0 on vasta yhdessä ainoassa puhelimessa, LG V20.
Silloin kun Android 6.0 tipahti omaan puhelimeeni oli puhelimeni ollut minulla reippaasti yli vuoden käytössä kuitenkin.
Kuka täysjärkinen ostaa enää iPhoneja? Siis kun parempia saa halvemmalla, esim. Samsungilta...
VARSINKIN, jos sillä ei tee muuta kuin soita ja tekstaile :D
Jos haluaa välttämättä Applen ostaisin jonkin vanhemman version halvemmalla tai odottaisin kunnes iphone 7s tai iphone 8 tulee vuonna 2017 kokonaan uudistetulla tekniikalla näyttöä myöten myyntiin. Iphone 7 on väliversio ja järjettömän kallis suhteessa siihen mitä se kykenee tarjoamaan.
iPhone ostetaan 90% tapauksista statussymboliksi osoittamaan, että rahaa on. Jos taas haluaa hyvän puhelimen, niin ostaa jonkun kunnon merkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Android 7.0 on vasta yhdessä ainoassa puhelimessa, LG V20.
Android 7 on tullut jo kaikille vuoden vanhoille Nexus-puhelimille ja -tabletille. Ja myös kaksi vuotta vanhalle Nexus-tabletille.
https://developers.google.com/android/nexus/images
Muiden valmistajien tuotteista en tiedä, mutten todellakaan ihmettele jos tuo mainitsemasi LG V20 olisi niistä ainut.
Kohta lähtee varmaan Applen toimitusjohtaja vaihtoon...... Jee, toimme teille tarjolle ihan uuden värin, MAKSAKAA!!!!
Kannattaako ostaaa iPhone 6s vai 7plus?
Mulla on 7 ja muistia 128gt. Kuvanlaatu on erittäin hyvä. Muistia on niin paljon, että voi tehdä videoita, ladata sovelluksia, kuvata ja äänittää mielin määrin. Minulle Apple oli ainoa oikea valinta, koska kaikki laitteeni ovat Applea ja käytän laitteita samalla icloudilla. Harmitti maksaa niin paljon puhelimesta, mutta käytin edellistä puhelintani 6 vuotta, joten eiköhän tämäkin kestä yhtä kauan. En osaa verrata muihin malleihin, mutta tästä en ole löytänyt mitään vikoja. Keskityin itse siihen, että muistikapasiteetti on riittävä ja ihastuin puhelimen punaiseen väriin.
Hyvät kuulokkeet mukana? Joo, niissä on vielä 3,5mm kuulokepää ja liitäntä löytyy vaan 6S:stä, mutta ihan oman kokemuksen perusteella (minulla on ollut molemmat kännykät) Kuulokkeiden laatu on sama.
Itse päivitin 6S:stä seiskaan ja eihän tässä oo kaiuttimien lisäksi (nyt stereo kaiuttimet) kuin vähän enemmän tehoa, parempi kamera ja kotinäppäin ei liiku. Vedenkestävyytedn en luota, joten en käytä edes tihkusateessa mielellään kännykkääni...eli mun valitani ois 7. Ei tartte sitte päivittää vähään aikaan, nimettäin teho on laitteessa viimeinen asia mikä vanhenee.
Vuosia vitosen kanssa!? En haluaisi olla epäkohtelias, mutta ikävä kyllä iPhone 5S saa viimeisen päivityksen ensi syksyllä, jos Apple omaa kaavaansa tottelee. Esimerkiksi normi vitonen ei saa enää käyttis päivityksiä ollenkaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko mikään puhelin 700 euron arvoinen? No ei ole. 200 eurolla saa loistavan puhelimen ja 500 käyttää johonkin kivaan.
Köyhät ulisee halpojen Samsungiensa kanssa. :D 200€ puhelimet ei ole mistään kotosin ja kestää maksimissaan sen kaksi vuotta.
Ostin just Iphone 5S ja käytän säästyneet sataset muuhun ja pärjään vielä vuosia vitosen kanssa :D
Joo, 200€ rakkineet ei paljoo kestäkkään, paitsi jos on vanha iPhone malli tai doro känny. Toi käyttis brobleema vaan tulee kaikissa, kun kehitys kehittyy. iPhone 5 jäi iOS 10:neen, ei tule enää siihen koneeseeen päivityksiä.
Vierailija kirjoitti:
iPhone ostetaan 90% tapauksista statussymboliksi osoittamaan, että rahaa on. Jos taas haluaa hyvän puhelimen, niin ostaa jonkun kunnon merkin.
Kunnon merkin? Anna, mä arvaan: Samsung? Ei. Ei mulle. Android on edelleen buginen kaikissa muissa laitteissa, paitsi Googlen Pixelissä ja HTC U11:ssä. S8 lagii kuulemma ihan selkeästi.
Pakko myöntää, että iPhone on ollut jo pari vuotta jäljessä näytön laadussa, mutta itseasiassa mulla ei oo ollu ongelmaa. Sitten hinta: iPhone 7 128GB (DNA) 800€
S8 64GB (DNA) 829€
Jos tosiaan järjellä aattelew, niin kumpaakaan ei kannata laskun takia ostaa, mutta hei, on noi kännyt niin pirun siistejä laitteita, kun S8:ssa pystyy avaamaan silmillä pääsykoodin. Ja sitten ei muuten kannata laskea kuin monta nauraa sulle kadulla, kun tiiraat sitä kapulaa minuutin, koska eka toka ja kolmas kerta ei toiminut, kun et mukamas katsonut suoraan laitteen silmä skanneria. Jes. Joten ei, mä otan mielummin sen iPhonen, vaikka se näyttö olisikin isompi ja hienompi siinä Samsungin levyssä.
Vierailija kirjoitti:
Osta vaikka tuo 6s, saat hyvät kuulokkeet mukana. Eipä hirveästi uusia speksejä tuossa uudessa puhelimessa ole.
Kuulokkeet laadultaan samat molemmissa.
Honor 8 lite lienee ihan järkevä puhelin tällä hetkellä. Itselläni on ollut honor 7 lite nyt reilun vuoden ja ainoa ongelma oli whatsapp ilmoitusten tulemattomuus. Resetoin puhelimen ja nyt on toiminut ongelmitta jo useamman kuukauden.
En ymmärrä mikä noissa kalliimmissa puhelimissa on jonkun mielestä parempaa kuin näissä vähän alle 200 euron puhelimissa. Puhelimeni toimii todella nopeasti ja voin tehdä sillä kaikkea mitä tekisin kalliimmallakin puhelimella. Suoraan sanottuna typeryyttä maksaa kalliimmasta luurista. Aika harvalla lienee rahaa niin paljon, että sitä kannattaisi heittää tällä tavoin täysin hukkaan. Sitten kun itselläni on muutaman miljoona tilillä, niin voin ehkä alkaa harkitsemaan rahan tuhlaamista tällaiseen.
Älä osta kumpaakaan.
T: Huawei