Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hankala työkaveri

Vierailija
09.09.2016 |

Olisiko jollakin neuvoja hankalan työkaverin kanssa pärjäämiseen?
Kyseessä vähän yli parikymppinen vaikea persoona, joka luulee olevansa työpaikalla toisten pomo. Hän jakelee ohjeita, antaa määräyksiä, huomauttelee toisille asioista. Useat eivät suostu hänen pomotteluunsa, ja kaikille hän ei ole tuollainen. Mutta minä olen yksi heistä joille hän on erityisen ilkeä. Itse olen yrittänyt olla hänelle ystävällinen, auttaa jne. Mutta silti usein kuulen häneltä ikävällä tyylillä esitettyjä huomautuksia jne. Hänen kanssaan pitää tehdä yhteistyötä, niin siksi pitää yrittää luovia tilanteissa, eikä aina viitsi sanoa suoraan takaisin ja suututtaa häntä vielä enemmän, koska sen jälkeen loppupäivä on erittäin hankala.

Hän on sellainen yleinen puheenaihe työpaikalla, osa ottaa huumorilla, ja varmaan helppo ottaakin kun heidän ei tarvitse hänen kanssa niin paljon yhteistyötä tehdä. Se mitä minä teen tai jätän tekemättä, ei ole häneltä pois. Mutta huomaan, että hän jostain syystä koko ajan ärsyyntyy minusta ja purkaa kiukkuaan minuun enemmän kuin moneen muuhun. Hän on aika tunari työssään, ja hän ei noudata pomon ohjeita. Hän päättää itse miten asiat tekee ja jättää surutta tekemättä mitä on käsketty tehdä. Ilmoittaa sitten toisillekin ohjeita miten pitää tehdä ja jos ihmiset ei tee kuin hän tai hänen ajatuksensa mukaan, suuttuu.

Tiedän että hän ei ole ihan "normaali", mutta kun hänen kanssa pitäisi kuitenkin pärjätä. Jos tiedän että joudun hänen kanssa tekemään töitä, stressaan jo etukäteen ja loppupäivän ja seuraavankin päivän hän saa kyllä pilattua. Pidän työstäni ja työpaikastani muuten, mutta tämä yksi työntekijä on saanut minut harkitsemaan työpaikan vaihtoa.

Kaikki neuvot otetaan vastaan kiitollisena.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkkinä: hän voi huutaa toiselle "Tee se ja se homma kun minä en ehdi!!". Nakittaa toisille omia töitään koko ajan. vaikka toisille olisi annettu muut tehtävät, heidän pitää jättää omat työnsä tekemättä että voivat auttaa häntä kun hänen työt on juuri ne tärkeimmät muka aina sillä hetkellä.

AP

Vierailija
2/7 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat vinkit, kun eilisessä vastaavassa ketjussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa 660

Vierailija
4/7 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverisi kuulostaa samanlaiselta kuin omalla työpaikalla ollut henkilö.

Aloitin todella nuorena työt toimistossa jossa oli vanhempi nainen esimiehen asemassa, oli siis pakko tulla toimeen ja totella. Olin tuolloin myös todella kiltti, yritin miellyttää ja aina ystävällinen joka johti siihen että nainen oli aina minulle töykeä, purki pahaa oloa minuun vaikka en mitään ollut tehnyt.

Nyt vuosien karttuessa en jaksa enää olla kohtelias niille jotka kohtelevat minua tylysti, ei se oikeesti kannata kun joillan ei vain yksinkertaisesti ole käytöstapoja ja selvästi ottavat hampaisiinsa juuri ne, jotka eivät ikinä sano vastaan ja ottavat vastaan kaiken tylyn mitä toinen sanoo.

Nykyään noudatan "niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan" tyyliä. Jos minulle ollaan kohteliaita, olen kohtelis hänelle takaisin. Jos joku tiuskii tai on asiaton minulle ilman syytä, osoitan omalla käytökselläni hänelle että noin ei voi käyttäytyä minua kohtaan ja tämä on toiminut. Enää en saa ylimääräistä paskaa niskaan koska yksinkertaisesti en suostu ottamaan sitä vastaan. Olen siis oppinut pitämään puoliani ja maailma ei kaadu siitä jos joku ei minusta tykkää töissä, en minäkään tykkää kaikista. 

Kannattaa siis opetella olemaan kohtelias, tervehtiä jne. mutta kovettamaan itsensä niin, että osaa puolustaa itseään eikä ole kiltti ainakaan tuollaisille ihmisille jotka eivät ole "normaaleja" niinkuin viestissäsi kerroit. Tuollaiset ihmiset selvästi huomaavat kenelle voi olla epäasiallinen ja rähjätä ilman että joutuu siitä vastaamaan.

Vierailija
5/7 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
6/7 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

..

Vierailija
7/7 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkkinä: hän voi huutaa toiselle "Tee se ja se homma kun minä en ehdi!!". Nakittaa toisille omia töitään koko ajan. vaikka toisille olisi annettu muut tehtävät, heidän pitää jättää omat työnsä tekemättä että voivat auttaa häntä kun hänen työt on juuri ne tärkeimmät muka aina sillä hetkellä.

AP

Eihän se ole, kuin sanot, että et ehdi, koska sinun käskettiin mennä tekemään hommaa X ja menet. Ei siinä tarvitse sen enempää keskustella.