Taas riitaa miehen kanssa hampaidenpesusta...
En ymmärrä, miten voi olla kohtuutonta vaatia aikuista ihmistä pesemään hampaansa kerran päivässä. Alkuvuodesta pakotin hammaslääkärille, missä korjattiin tuhotunutta purukalustoa usealla tonnilla, minkä jälkeen vannoi ettei anna tilanteen ajautua siihen enää koskaan. Nyt taas katselin kuinka oma harjani on pysynyt sähköhammasharjassa jo pari viikkoa. Eilen pyysin aamulla miestäni pesemään hampaansa, ei nyt ehdi pakko lähteä töihin. Suutuin että ei ole varaa maksaa tuhansia taas, mies lähti. Tänään aamulla katselin kun hän istuu koneella ja käärii tupakkaa kaikessa rauhassa, pesen hampaitani vessassa ovi auki että tekemiset varmasti kuuluu. Kysyn että pesisitkö hampaasi? "Jos pesen niin myöhästyn bussista!" No siinähän myöhästyt! Miten ei ihan oikeasti voi omaa puolisoaan kunnioittaa sen vertaa että pesee ne hampaat edes aamuisin? Olen itse asiakaspalvelutyössä ja kuljen bussilla, joten todellakin huomaan jos joku ei ole pessyt hampaitaan, sen ihan oikeasti haistaa vaikka ällösuun oma haju- ja makuaisti olisikin turtunut. Olkaa kilttejä ja peskää ne hampaat edes aamuisin, meidän muiden ihmisten takia!
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terapiaa?
Ap tosiaan tarvitsee terapiaa. Vahtaa hulluna aikuista ihmistä :D:D
Ennemminkin haistaa. Eikö tuo ole sun mielestä oksettavaa?
Tuo on tosi oksettavaa, et holhotaan toista ihmistä. Ei nää asiat vaan valittamalla parane.
No mitä ehdotat? Suoraan eroa? Parisuhteen eteen saa ja kannattaa taistella. Asiasta saa sanoa. Ja sehän kuuluu myös AP:lle kun kerran makselee hammaslääkärilaskuja ja haistelee miehensä hengitystä.
Toinen ihminen vaan tulisi pystyä hyväksymään sellaisena kuin on. Tuskin tää mies on AP:n kiusaksi lopettanu hampaidensa pesua. AP on taistellu parisuhteensa eteen, mut mies ei ole selvästikään kiinnostunu hampaiden pesusta. On elettävä sen asian kanssa tai sit erottava.
Tai mies eroaa kun ei kestä huomauttelua huonosta hygieniasta? Hyvä AP että teet asialle jotain etkä vaan vaikene tai eroa. Minäkin kumppanina haluaisin tietää jos olen jollain tavalla oksettava. Old habits die hard, vaatii joskus että joku muistuttaa.
Minä en vaan pysty tajuamaan näitä äiti- poika- suhteita.
En muista millon oma mies olisi viimeksi pessyt hampaat. Ehkä joskus kesällä. :/ Valehtelematta uskallan sanoa, että hampaat on pesty vuoden aikana max 10 kertaa.
Minä en halua nalkuttaa asiasta, omahan on asiansa jos ei pese. Aikuisen miehen pitää huolehtia itse. Onhan se silti ikävää, että hampaat mätänee suuhun, ne mitä enää edes jäljellä on.
Hammaslääkäripelko tälläkin.
Jos tästä jotain positiivista haluaa löytää, niin miehelläni ei haise henki. En tajua, miten se on mahdollista, mutta oikeasti se ei ole ikinä haissut pahalle. Minulla itselläni haisee useammin, vaikka harjaan aamuin illoin.
Tuo on ihan mahtava mies kaikin puolin muuten. Pussaillaan kyllä, eikä ole ainakaan vielä ällöttänyt.
Ihmetyttää miten nämä mammat menee tälläisten turhapuromiesten kanssa kimppaan. Eikö hygieniatavat tulleet jo alkuvaiheessa selviksi. Kuvitteleeko mammat sitten jotenkin muuttavansa törkyturvan tavat. Mätähammas mikä mätähammas, ei se siitä muuksi muutu.
Tosin tekohampaat on varmaan sitten lopulta helppo pestä.
Vierailija kirjoitti:
En muista millon oma mies olisi viimeksi pessyt hampaat. Ehkä joskus kesällä. :/ Valehtelematta uskallan sanoa, että hampaat on pesty vuoden aikana max 10 kertaa.
Minä en halua nalkuttaa asiasta, omahan on asiansa jos ei pese. Aikuisen miehen pitää huolehtia itse. Onhan se silti ikävää, että hampaat mätänee suuhun, ne mitä enää edes jäljellä on.
Jos tästä jotain positiivista haluaa löytää, niin miehelläni ei haise henki. En tajua, miten se on mahdollista, mutta oikeasti se ei ole ikinä haissut pahalle. Minulla itselläni haisee useammin, vaikka harjaan aamuin illoin.
Tuo on ihan mahtava mies kaikin puolin muuten. Pussaillaan kyllä, eikä ole ainakaan vielä ällöttänyt.
Hyi saatana...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terapiaa?
Tuo on tosi oksettavaa, et holhotaan toista ihmistä. Ei nää asiat vaan valittamalla parane.
No mitä ehdotat? Suoraan eroa? Parisuhteen eteen saa ja kannattaa taistella. Asiasta saa sanoa. Ja sehän kuuluu myös AP:lle kun kerran makselee hammaslääkärilaskuja ja haistelee miehensä hengitystä.
Toinen ihminen vaan tulisi pystyä hyväksymään sellaisena kuin on. Tuskin tää mies on AP:n kiusaksi lopettanu hampaidensa pesua. AP on taistellu parisuhteensa eteen, mut mies ei ole selvästikään kiinnostunu hampaiden pesusta. On elettävä sen asian kanssa tai sit erottava.
Tai mies eroaa kun ei kestä huomauttelua huonosta hygieniasta? Hyvä AP että teet asialle jotain etkä vaan vaikene tai eroa. Minäkin kumppanina haluaisin tietää jos olen jollain tavalla oksettava. Old habits die hard, vaatii joskus että joku muistuttaa.
Mistä sä tiedät että on äiti-poika-suhde? Älä tuomitse. Aiheellinen huomauttelu yhdestä asiasta ei määritä suhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Se hammasmätä tarttuu sinunkin hampaisiis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terapiaa?
Mistä sä tiedät että on äiti-poika-suhde? Älä tuomitse. Aiheellinen huomauttelu yhdestä asiasta ei määritä suhdetta.
Onhan mulla silmät päässä ja osaan lukea. Sinun mielestä hammaslääkäriin pakottaminen on aiheellista huomauttelua???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terapiaa?
Joo vähän samaan tapaan kuin minä "vahtaan" tyttöystävääni, kun pillusta tulee ulos Homer Simpson aina kun pitäisi ruveta nussimaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää miten nämä mammat menee tälläisten turhapuromiesten kanssa kimppaan. Eikö hygieniatavat tulleet jo alkuvaiheessa selviksi. Kuvitteleeko mammat sitten jotenkin muuttavansa törkyturvan tavat. Mätähammas mikä mätähammas, ei se siitä muuksi muutu.
Ne voi laittaa vaikka tiskikoneeseen. :D
Hyi. En pystyisi tuohon. Oma mies pesee ja lankaa aamuin illoin, silti hampaat huonossa jamassa. Käy säännöllisesti hammaslääkärissä. Huono tuuri käynyt hampaiden suhteen. Pahoina hammaskausina emme suutele, henki haisee niin pahalta ja silloin mies yrittää kaikkensa ettei haisisi eli pesee, lankaa ja käyttää suuvettä.
Jos hän ei edes yrittäisi huolehtia sanoisin arrivederci.
Vierailija kirjoitti:
Tosi outoa, että joku hammaspesu, jonka kuuluu olla ihan rutiini aamuin illoin, on noin vaikeaa joillekin. Taustalla täytyy olla jokin isompikin ongelma. Vie mies terapeutille!
Mun miehelläni ei ole elämänhallintaongelmia muuten ja on kovin tarkka ulkonäöstään muuten. Puunaa hiuksiaankin enemmän kuin minä ja on tarkka vaatteista jne. Tuo hampaiden harjaus on ainia ihmeellisyys. Itse hän ei tietty siitä kärsi eikä ehkä tajua tilanteen vakavuutta. Olen välillä sanonut ja tosiaan patistanut hammaslääkäriin, mutta ei ole tulosta. Meillä ei todellakaan ole mitään äiti-poika-suhdetta.
Harmi koska pitäisin hänen suutelemisestaan kauheasti ja hän kaipaa sitä, mutta en vaan pysty. Itse olen tarkka hampaiden hoidosta ja juuri kun kävin tarkistuksessa, niin sain superpuhtaat paperit. Kysyin lääkäriltä samalla, että voisivatko bakteerit tarttua suusta toiseen ja hän sanoi, että ilman muuta. Silloin tein päätöksen, että en enää ikinä aio suudella miestäni vaikka meillä on muuten seksiä monta kertaa viikossa. Muuten hän on seksikäs ja komea mies, joten tämän olen päättänyt katsoa läpi sormien.
Nalkutuksesi ei ole siis johtanut haluttuun tulokseen. Kannattaa vaihtaa taktikkaa. Ihan ensiksi jätä mies rauhaan hampainensa. Tarkkaile miehen reaktiota siihen, kun et enää viisveisaa hampaidensa pesusta. Eli näin saat tuon pelin katki, josta jollain tavalla nautitte itsekin. Mieti itse miten voit jatkaa suhdetta niin, että mies ei niitä hampaita pese. Voiko esim suudella vai onko se sinullekin epäterveellistä? Onko mies muuten ennen pessyt hampaita vai onko jokin muuttunut?
Nämä ovat juuri yksi niistä asioista jotka opetetaan jo varhaislapsuudessa kotona, eikä miehillä edes se kuuluisa "napanuoran katkaisu" eli intti pysty korjaamaan tällaisia perustavaa laatua olevia kasvatuskämmejä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä lapset saa pesemään hampaat sillä että mä uhkaan pestä ne sitten kun ne lähtee ja saa irti ja yöksi vaikka mukiin likoamaan.
Täällä sama tilanne. Pystyn kyllä suutelemaan yms. ihan normaalisti, vähän yllättävää että henki ei haise. Mutta rumahan se suu on, ja terveys on se joka eniten huolettaa. Saa verenmyrkytyksen ihan koska vaan. Meillä ei edes ole varaa mihinkään monen tonnin hammasremonttiin. Toivon ihmeitä tapahtuvaksi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi outoa, että joku hammaspesu, jonka kuuluu olla ihan rutiini aamuin illoin, on noin vaikeaa joillekin. Taustalla täytyy olla jokin isompikin ongelma. Vie mies terapeutille!
Mun miehelläni ei ole elämänhallintaongelmia muuten ja on kovin tarkka ulkonäöstään muuten. Puunaa hiuksiaankin enemmän kuin minä ja on tarkka vaatteista jne. Tuo hampaiden harjaus on ainia ihmeellisyys. Itse hän ei tietty siitä kärsi eikä ehkä tajua tilanteen vakavuutta. Olen välillä sanonut ja tosiaan patistanut hammaslääkäriin, mutta ei ole tulosta. Meillä ei todellakaan ole mitään äiti-poika-suhdetta.
Harmi koska pitäisin hänen suutelemisestaan kauheasti ja hän kaipaa sitä, mutta en vaan pysty. Itse olen tarkka hampaiden hoidosta ja juuri kun kävin tarkistuksessa, niin sain superpuhtaat paperit. Kysyin lääkäriltä samalla, että voisivatko bakteerit tarttua suusta toiseen ja hän sanoi, että ilman muuta. Silloin tein päätöksen, että en enää ikinä aio suudella miestäni vaikka meillä on muuten seksiä monta kertaa viikossa. Muuten hän on seksikäs ja komea mies, joten tämän olen päättänyt katsoa läpi sormien.
Pidätkö meitä ihan idiootteina? Tätä keskustelua ei olis syntynytkään, jos katsoisit hammashygieenian läpi sormien. Eikä niitä riitojakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terapiaa?
Kyllä meillä vaan on moni asia parantunut puolin ja toisin kun niistä on valitettu ja puhuttu ja riideltykin. Parisuhteessa kuuluu ottaa toinen huomioon ja jos on asioita, pieniä tai isoja, mitkä toista häiritsee niin kyllä niitä voi koittaa muuttaa. Minäminäminä-tyypit voi sitten elellä ihan itsekseen, parisuhteissa täytyy kyetä kompromisseihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terapiaa?
Kyllä meillä vaan on moni asia parantunut puolin ja toisin kun niistä on valitettu ja puhuttu ja riideltykin. Parisuhteessa kuuluu ottaa toinen huomioon ja jos on asioita, pieniä tai isoja, mitkä toista häiritsee niin kyllä niitä voi koittaa muuttaa. Minäminäminä-tyypit voi sitten elellä ihan itsekseen, parisuhteissa täytyy kyetä kompromisseihin.
Toisen huomioon ottaminen ei ole holhousta ja totta että riitoja syntyy ilman sitä holhoustakin ja tarkkoja ohjeita siitä miten hampaat tulee pestä. Toinen muuttaa tapojaan jos hänellä on motiivi niitä muuttaa, ilman omaa vastuuta vain tarkkoja ohjeita noudattamalla sitä motiivia ei synny. Toista ei voi silti muuttaa, muutos lähtee itsestä. Puoliso joutuu ehkä muuttamaan tapojaan jos toinen ei siedä esim. sitä että hampaat on pesemättä, mutta aika harvinaista on että hän muuttaa ne siksi että puoliso käskee, komentaa, ohjeistaa niin tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidätkö meitä ihan idiootteina? Tätä keskustelua ei olis syntynytkään, jos katsoisit hammashygieenian läpi sormien. Eikä niitä riitojakaan.
Kommentoit minun kirjoitustani, enkä ole ap.
Mutta ihmettelen sun aggressiotasi keskustelussa. Mikä mättää?
Ohjeistaminen ei oikeasti johda mihinkään ellet saa miestä ymmärtämään että vastuu itsestään on hänellä itsellään, siihen toivottavasti pyrit myös lastesi kanssa että he ottavat vähitellen vastuun asioista itselleen.