Yläkerran 6-vuotias juoksee sisällä, voinko sanoa pojan äidille juoksemisesta?
asumme heidän alakerrassa ja tuntuu kuin tulisi justiinsa katosta läpi kun juosta tömistelee. Ymmärrän kyllä että pienemmät lapset leikkivät ja juoksentelevat sisällä. Mitä mieltä olette, saako lapset juosta sisällä kerrostalossa?
Kommentit (71)
antaa hallitus, ja silloin pitää olla todella pahaa häirintää 22-7 välillä, ja jatkuvasti, ja valittaajiakin mielellään useampi, jotka ovat valituskirjelmän allekirjoittaneet. Älyttömin ketju taas pitkästä aikaa.
Vierailija:
antaa hallitus, ja silloin pitää olla todella pahaa häirintää 22-7 välillä, ja jatkuvasti, ja valittaajiakin mielellään useampi, jotka ovat valituskirjelmän allekirjoittaneet. Älyttömin ketju taas pitkästä aikaa.
Ihan psyyke kärsii. Miten olis, jos ap lähtisit välillä vaikka ulos, niin ei tarvitsis koko ajan sitä juoksemista kuunnella? Saisit vähän raitista ilmaa ja tulis parempi mielikin.
30-luvulla rakennetussa talossa ei kuulunut mitään, 80-luvulla rakennetussa kuului yläkerrasta vaikka mitä välillä.
Ongelma ei ole se etteikö ääniä saisi kuulua, toki niitä kuuluu kun on yhteiset seinät ja katot. Minä olen tässä pakannut muuttolaatikoita ja välillä on kirja pudonnut lattialle, tai joku pino kaatunut yms. Varmasti on kuulunut ääninä alakertaan, nämä ovat kuitenkin vahinkoja ja muuttoa olen tässä pakannut viikon verran. En pamauttele kirjoja lattialle tahallani kuukaudesta toiseen!
Itse pyrin siihen, että sisällä ei juosta. En siksi, että ajattelisin naapureita, vaan siksi, että ajattelen lapsen turvallisuutta ja meidän omaa viihtyisyyttä. Silti juoksuaskeleita tulee lapselta päivittäin.
Olen lähes koko ikäni asunnut kerrostalossa. Äitini noudatti samaa linjaa. Sisällä ei saanut juosta em. syistä, mutta tokihan sitä välillä innostui ;)
Meidän alakerran asunto pistettiin juuri myyntiin. Kyseinen asukas, yksinäinen vanhempi mies, valitti tasan kerran meille. Häntä ahdisti hirmuisesti kun joka arkipäivä klo 17-20 kuuluu lapsen metelöintiä esim. palikoiden/legojen kolistelua!
Totesin kohteliaan viileästi tälle herralle, että jos ei normaalia elämisen ääniä kestä, niin kannattaa harkita muuta asumismuotoa.
Muutama kuukausi sen jälkeen asunto tosiaan laitettiin myyntiin ;) (Joskin uskoisin, että myynnille on varmasti muitakin syitä)
Tiedän että joissain taloyhtiöissä on järjestyssäännöillä onnistuttu kieltämään suurin piirtein kaikki muu kuin kerran tunnissa etäisenä yleisen hiljaisuuden keskellä joka asunnossa kajahtavat radiouutiset, mutta käsitykseni mukaan ne säännöt eivät kestä oikeudessa.
Ja varmasti meiltä ääntä lähtee, kun on teinejä, alakoululaisia ja leikki-ikäisiä. Meillä hypitään sisällä narua, juostaan, soitetaan pianoa, soitetaan stereoita, joskus aika kovaakin, välillä pompotellaan pallolla, rakennellaan palikoilla ja kaikkea, mitä nyt lapsiperheissä yleensäkin tehdään. Alakerrassa asuu melkein eläkeikäinen nainen, joka sanoo, että on kiva, kun kuulee lapsen juoksevan huoneesta toiseen. Toinen alakertalainen on eronnut sinkkumies, asunut alapuolellamme jo kymmenisen vuotta, eikä mitään negatiivista palautetta ole sieltäkään tullut. Ei mekään valiteta, jos hän joskus pitää bileitä, vaikka ne jatkuisivat yömyöhään.
Meillä on ollut peräperään yläpuolella lapsiperheet, joissa molemmissa oli isompien lapsien lisäksi noin 2-vee. 1. perheen lapsi (tyttö) juoksi max. 1-2 kertaa viikossa, mutta nykyisin uuden perheen lapsi (tyttö myös) on juossut joka päivä jopa aamusta iltaan ja yleensä vähintään tunteja päivässä. Kuulunut kauhea töminä ja jytinä, ihan kuin vasaralla hakkaisi. Asiasta sanottu, ei apua. Heidän neljästä naapurista puolet on lähtenyt. Lapset pitää viedä ulos purkamaan energiaansa.
Meillä 3v. ja mikäli mikään meiltä tuleva ääni HÄIRITSISI naapureita, toivoisin että ystävällisesti kertoisivat siitä, ja voisin pahoitella ja pyrkiä tekemään asialle jotakin.
Meillä saa lapsi näyttää tunteitaan ja niin tekeekin, mutta usein ihan muutenkin jutellaan siitä että huutaminen ja tömistely ei ole kerrostalossa sallittua koska se on väärin naapureita kohtaan. Kyllä pienikin lapsi oppii että on paikkoja joissa voi riehua ja metelöidä, ja sitten niitä joissa ei voi. Mielestäni tässä ei ole kyse vain laista ja säädöksistä vaan toisten huomioimisesta.
Kaikki alapeukuttajat tuomitsevat kuitenkin ne kiduttaa vanhemmat jotka sitoi lapsensa kiinni?
Todellisuus on, että ei lapsia pysty estämään juoksemista muuten. Voi kieltää, mutta sitä täytyy tehdä jatkuvasti.
Ihmiset elää ihan pihalla kun kuvittelevat, että lapset on kuin aikuiset.
Lapsilta ymmärtää metelin, mutta aikuiset häiriköi tahallaan.
Aloituksen 6-vuotias on jo täysi-ikäinen. Niin se vaan aika rientää.
Olisiko järkevää pitää vähän etäisyyttä seinänaapureihin, jottei tule menneeksi ihan iholle.
Muuttakoon lapsiperheet omakotitaloon haja-asutusalueelle pitämään jumppatuokioitaan. Sivistyneet ihmiset kasdvattavat lapsiaan käyttäytymään kunnolla siellä missä on muitakin ihmisiä. Jukolan pojat Jukolaan!!
Kaupungissa pitää ottaa enemmän muita huomioon.
Me lopetetaan juoksentelu heti kun parveketupakointi kielletään!!! Siihen asti leikitään kuten ennenkin, eli soitetaan rumpuja, ratsastetaan keppihevosella ja kipitellään karkuun kutitusleikissä. Se ei sentään aiheuta syöpää naapureille.
Toivottavasti jokainen lapsi joka ravaa sisällä kerrostalossa kaatuu ja murtaa kallonsa niin että vanhemmat joutuvat hoitamaan lasta koko loppuelämänsä jossain vammaisten lasten laitoksessa.
Miksi niiden jotka osaavat käyttäytyä pitäisi muuttaa korpeen asumaan? Eikö olisi parempi että möykkääjät itse painuisivat sinne hevonkuuseen pitämään älämölöään ja näin eivät pilaisi naapureiden elämää.
Jep, tämä on tätä nykyajan ”minä minä minä” kulttuuria missä ei ajatella muita. Yläkerrassa asuu lapsiperhe jossa on kaksi n. 5v lasta ja vaikka tähän mennessä se meteli on ollu häiritsevää mutta nyt huomasin että heille on ostettu jokin isompi leikkiauto kun juoksevat sen kanssa monta tuntia päivässä ympäri ämpäri asuntoa. Aivan järkyttävä meteli kun kuulostaa siltä kuin huonekaluja siirettäisiin kun menevät tän lelun kanssa ympäri asuntoa. Pidän nappikuulokkeita + kuulosuojaimia päässä eikä ne sitä meteliä peitä mikä kertoo minusta paljon. Jos joku huudattaisi pitkin päivää musiikkia tuolla melutasolla saisi tyyppi nopeasti häädön joten ihmettelen suuresti että miten tämä voi olla yhtään sen hyväksyttävämpää vain koska meteli lähtee lapsista? Kun laiskuuttaan vanhemmat eivät joko jaksa opettaa lapsia leikkimään rauhallisemmin sisällä tai ohjaa ulos purkamaan energiaansa. On eriasia jos lapset riehaantuu silloin tällöin leikkimään kova äänisesti kotona ja ottavat juoksuaskelia mutta jos se on jatkuvaa (koko päivän kestävää, monta kertaa tunnissa, jolloin juostaan päättömästi asunnon päästä päähän ja hypitään) niin pitäisi ne leikit viedä ulos mihin sitä ääntä mahtuu ja opetella leikkimään sisätiloissa rauhallisemmin. Muuttakoot hemmetti korpeen omakotitaloon niin siellä voivat elää kuten pellossa...
^ Kirjoita kirje asukkaalle että häiritsee pentujen käytös. Mulla on sama juttu, pennut aloittaa heti aamusta leikit viskomalle lattialle leluja ja koputellen lattiaan mikä kuuluu 2012 rakennetussa talossa herkästi läpi. Laminaattiin kun tipauttelet tavaroita niin kantautuu todella herkästi äänet. Ilman korvatulppia ei saisi pitkään nukkua. On kyllä niin järkyttävää pasketta äänieristykset nykyisissä kerrostaloissa. Uutta kämppää etsimässä ja ylin kerros pitäisi saada, mutta tuppaavat olemaan niitä 4h+k asuntoja ja ei mitään varmuutta että vaihtamalla paranee.
Ja pelaavat tietokonella/pleikkarilla ja katselevat telkkaria liikaa...