Millä viikoilla raskaudessa yleensä alkavat ensioireet?
Omasta kohtalostani en ole niinkään varma, mutta hajuaistini on ollut todella terävä tänään sekä eilen. Edellisissä raskauksissa sama oire on tullut alkuun, mutta on ollut myös muitakin oireita mistä osasin epäillä.
Tosin viime raskauksistani on sen verran aikaa etten viikkoja muista, siksi kysynkin teiltä!
Kommentit (10)
Mulla alkoi jo viikkoa ennen kun menkkojen piti alkaa ja kesti muistaakseni viikoille 17-18. Siis oksettava olo ja tissikipu.
Muistan itsekin sen verran että aina ennen plussaamisia rintojen turvotus, terävä hajuaisti sekä ruokahalun lisääntyminen tuli esiin.
Nyt ei ole oikeastaan muuta kuin tuo hajuaistin kova terävöityminen. Eli ei voi tietää liittyykö edes raskauteen, mutta häiritsevän hyvin haistan kaiken. Pahoinvointia minulla oli vain yhdessä raskaudessa, mutta se tuli paljon jälkeen plussan.-ap
Mulla oli myös alkuraskaudessa hajuaistiherkkyyttä, arviolta 5-6 viikolla ilmeni
Jo ennen plussaamista oli rinnat kipeinä ja väsytti koko ajan.
Mulla oli n.15min. bussimatka töihin ja aina mennen tullen sammuin bussissa. Kotona menin heti päikkäreille. Pää oli myös kipeä iltapäivisin.
Aiheuttiko sinulla raudanpuutos väsymyksen vai hormonit? Minua kyllä häiritsee tämä hajuaisti, tuntuu että haistan seinätkin. -ap
Pissahätä ja syljeneritys, ihan alussa, ennen plussaa. Tuo sylkijuttu oli varma merkki, sama oli keskenmenneessäkin raskaudessa juuri ennen.
Noin rv5 alkoi oireet, alavatsan nippailu ja hajuaisti herkistyi aiheuttaen hieman huonovointisuutta. Rv 7 eteenpäin alkoi raju pahoinvointi.
Mulla alkoi vähän ennen viikko plussaa oireet. Tiesin heti että olen raskaana, vaikka ekaa kertaa raskaana olinkin. Tai siis pari ekaa päivää epäilin että olen vain sairastumassa kun oli niin huono olo. Sitten rinnat turposi sillä tavalla ettei ikinä menkkojen aikaan tai niitä ennen, niin tiesin että raskaana ollaan. Plussa tuli viiden päivän päästä.
Saman stoorin kun kirjoitin raskauspuolelle niin sateli miinuksia. En ymmärrä miksi. Tunnen kehoni ja ennen plussaa ilmestyvät oireet oli niin poikkeavia normaaliin olotilaan että oli helppo vetää johtopäätös raskaudesta.
Tottahan se on että sen myöskin vaistoaa jos on raskaana. Ja mitä enemmän raskautta toivoo, sitä enemmän oireet tuntuvat raskausoireilta(näin ainakin minulla viimeksi). Kohdallani vain raskautta ollaan toivottu vähän tuonnemas, eli jos nyt on tärppi käynyt en tiedä olenko onnellinen vai shokissa.
Jännän tästä vain tekee sen, että hajuaisti on ainoastaa herkkä, ei turvotusta tai muitakaan oireita juuri ole. Nyt on kylläkin jomottanut alaselkää, mutta se tuskin on alkuraskaudenoire-ap
Mulla alkoi siinä viikolla 7 pahoinvointi, mutta hajuaistin huomasin parantuneen jo varmaan 5 viikoilla.