Meikkiosaajat auttakaa! Miksi kaikki meikkivoiteet näyttävät ihollani jauhoisilta vaikka tekisin mitä?
Olen kokeillut nyt yli kymmentä eri meikkivoidetta,joiden joukossa on nestemäisiä, geelimäisiä ja tahnamaisia voiteita. Olen kokeillut levittää sormin, siveltimellä ja beauty blenderillä. Jotkut sopivat iholleni paremmin kuin toiset mutta ihan kaikissa on ongelmana se, että poskien ja leuan alueella jälki näyttää jauhoiselta, näkyvältä, puuterimaiselta. Ymmärrättekö mitä tarkoitan? Kosteutan ihoa ennen meikkiä ja kuorin sitä usein. Iho on sekaiho mutta joissain kohdissa se näyttää meikin kanssa kuivalta ja hilseilevältä. Haluaisin täydellisen meikkipohjan, joka näyttää iholta mutta peittää rosacean ja näpyt. Jokainen meikkivoide ja levitystekniikka myös nostaa sen ihonukan pystyyn, mikä taas näyttää entistä jauhoisemmalta. Auttakaa, mikä avuksi?
Kommentit (26)
Setting spray on käytössä, ei vaikutusta :(
Kosmetologilla varmaan saa hoidettua tuon nukan pois ilman ikäviä komplikaatioita.
Kuullostat kyllä todella pikkutarkalta ja jopa neuroottiselta..
Oletko kokeillut mineraalimeikkivoidetta? Nehän sopivat myös kuivalle iholle, vaikka puuterimainen tuote onkin. Jos iho on extra kuiva niin esim everyday mineralsilla on jojoba-öljyä sisältävä mineraalimeikki.
Mun mielestä parhaimman lopputuloksen saa kun pohjatyöt on hyvin tehty, eli iho hyvin kosteutettu (ja sun tapauksessa nukka poistettu). Mielestäni tuotteet on hyvä pitää minimissä, eli ei montaa kerrosta pakkelia. Oletko kokeillut käyttää pelkkää peitevoidetta ja blendata sen koko iholle beauty blenderillä?
Yksi hyvä vinkki muuten on myös sekoittaa yksi tippa ihoöljyä meikkivoiteeseen. Pohjasta tulee ihanan kuulas!
Mä veikkaan, että ongelma on se geelikosteutus. Vaihda voiteeseen.
Ap ihan vain tiedoksi, että bha on tunnettu tuosta, että se tekee tuollaisen ihon, se ei sovi melkein kenellekään.
Kokeile vaihtaa se esim mandelic acidiin, joka on paljon paremmin siedetty.
Muista kans, että jos haluat aktiiveja käyttää, niin sun pitää varautua kostetuttamaan ihoa enemmän.
Mulla itse asiassa juuri sama ongelma!
Mitä enemmän käytän kosteusvoidetta&seerumia aamuisin, sitä enemmän meikki "rullaantuu" kasvoilla.
Kokeilehan sellaista setting sprayta. Ongelmasi tuntuu olevan juuri tuo "nukka" joka nousee pystyyn ihoa työstäessä, tämä spray voisi tasoittaa nukun takaisin alas.