Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Potkut. Lohduttakaa.

Vierailija
08.09.2016 |

Pomo tuli tänään työpisteelleni ja kertoi että kaikki osa-aikaiset työntekijät potkitaan pihalle. Ensi kuun alusta. En ole ikinä ennen saanut potkuja ja olo on kuin nurkkaan dumpatulla tiskirätillä, kun kuitenkin tein työni hyvin ja antaumuksella.

Olen siis maisteriopiskelija ja tuo oli akateeminen sivutyöni. Pärjään kyllä opintotuella, mutta onko järkevää alkaa etsimään uutta työtä vaan kituuttaa seuraavat 1,5 vuotta ja laittaa opinnot loppuun? Viimeksi ekan vuoden opiskelijana olin ilman työtä, joten olo on aika tyhjä. Olenko ihan luuseri tulevaisuuden työnantajien mielestä jos nyt vain viimeistelen opintoni ilman työntekoa samalla?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelujen loppuun suorittaminen on ihan jees.

Vierailija
2/9 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule sitä sattuu paremmissakin piireissä, ei pidä ottaa mitenkään henkilökohtaisesti. Talous kuralla joten saapas heilunut ympäri Suomea ja hyvätkin saa kenkää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota lainaa, jos et voi millään ottaa lainaa korkeamoraalisista syistä ja solidaarisuudesta Afrikan lapsille,

niin kaipa sinun pitää hirttäytyä.

Vierailija
4/9 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat ensimmäiset potkut tulivat kesätyöstä, johon otettiin paljon työntekijöitä alkuun harjoittelijan palkalla tekemään hommia. Sitten potkittiin osa pois ja jätettiin loppu hommia tekemään pieni porukka.

Minä en suostunut aina ylitöihin, joten olin potkittavien ryhmässä, vaikka olin ehkäpä aikaansaavin noista kymmenistä työntekijöistä. Patalaiska omistajan sukulaispoika tietenkin sai jatkaa.

Ei niin paskat fiilikset, koska tiedän mistä potkut johtuivat. Tekivät päätöksensä noihin tilastoihin pohjautuen, koska eivät todellisuudessa voineet tietää kuka oli ahkera ja kuka ei. Jäipä aikaa lomailla pidempään.

Vierailija
5/9 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on työtodistuksen arvostelu pomosi näkövinkkelistä. Olet varmasti tehnyt hommasi tunnollisesti (tekstistäsi päätellen) joten älä vaivu masikseen. Työtodistuksesi perusteella saat varmasti uutta työtä jos niin haluat tai hommia on tarjolla. Lisäksi pomot voi olla yhteydessä työnhakijan edelliseen duuniin, josta saavat tiedon miten työsi olet hoitanut. Punnitse rahantarpeesi ja jaksamisesi jos uutta työtä mietit.

Vierailija
6/9 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi toinen duuni jos löydät mukavan/täydellisen mutta varaudu samalla siihen että opiskelet jos riittävän hyvää ei löydy.

Vierailija
7/9 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tärkeintä on työtodistuksen arvostelu pomosi näkövinkkelistä. Olet varmasti tehnyt hommasi tunnollisesti (tekstistäsi päätellen) joten älä vaivu masikseen. Työtodistuksesi perusteella saat varmasti uutta työtä jos niin haluat tai hommia on tarjolla. Lisäksi pomot voi olla yhteydessä työnhakijan edelliseen duuniin, josta saavat tiedon miten työsi olet hoitanut. Punnitse rahantarpeesi ja jaksamisesi jos uutta työtä mietit.

Kiitos kivoista sanoista. Kysyin jo työtodistuksen ja yksi manageri kysyi jos haluaisin hänen 'parittavan' minut jonnekin uuteen työpaikkaan. Olen käynyt töissä kaksi päivää viikosta nyt kaksi vuotta ja opiskelujen kanssa se on aika rankkaa.

Rahaa en sinänsä tarvitse enempää, koska elän aika askeettisesti. Haluaisin kuitenkin rakentaa hyvän työhistorian jo ennen kuin valmistun, ja nämä potkut tulivat ihan puun takaa niin en ole ehtinyt miettiä seuraavia askeleita. Aloitan valmistumisprojektin ensi huhtikuussa, ja olin miettinyt silloin ottaa lopputilin. Nyt tämä puolivuotinen vain jäi avoimeksi.

-ap

Vierailija
8/9 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se siitä.

Vierailija
9/9 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsi toinen duuni jos löydät mukavan/täydellisen mutta varaudu samalla siihen että opiskelet jos riittävän hyvää ei löydy.

Nykyinen, tai tuleva entinen työni oli täydellinen näin opiskeluvaiheessa. Joustava, hyvin palkattu, sopivan haastava ja portfoliota kasvattava. Minulla on mielessä millaisiin hommiin haluaisin, mutta ongelmana on että useimmiten niihin hommiin on haussa 'kokoaikainen harjoittelija, harjoittelukorvaus 150-400 eur/kk' tai valmistunut parin vuoden työkokemuksella. Opintojen takia en voi taipua tuollaisiin ehtoihin, kun neljänä päivänä viikosta olen yliopistolla toimistoaikoina.

Voi harmitus. Taidan jäädä vain opiskelijaksi toistaiseksi ja katsoa miten tuo n. 20 tunnin tyhjiö viikossa tulee täyttymään.

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi