Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luokkaretkelle pääsevät vain ne lapset joiden vamhemmat maksavat

Vierailija
08.09.2016 |

45e luokkaretkirahastoon. Tälläinen tieo tuli koulusta. Mulla on 7 lasta eikä todella varaa.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulussa on 25 oppilasta. Siis koko koulussa.

Ajatelkaapas siis miten paljon yhteiskunta tukee vain 25 lapsen lähikoulua! Mistä näitä vieläkin löytyy näitä minikouluja?

Lapseni oli 90 oppilaan pienessä lähikoulussa. Se lakkautettiin ja nyt koulukuljetukset maksavat enemmän kuin mitä lähikoulusta tuli kuluja, vaikka välimatkaa ei ole edes kymmentä kilometriä.

Vierailija
42/49 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitapa  ap. kerätä ne kaikki lasten eri isät, ja käske maksaa, eihän ne varmasti yhden miehen jälkeläisiä ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koulussa kyllä kaikki pääsee luokkaretkelle vaikkeivat maksaisikaan. Näin on luokanvalvoja itse sanonut.

Vierailija
44/49 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulun pitää olla maksuton, eli tuo on laitonta.

Ei ole laitonta, jos ei osallistu luokkaretkelle menee ihan normaalisti kouluun.

Jos luokkaretki on opetussuunnitelmassa, sinne menevät kaikki siitä riippumatta, kuka maksoi ja kuka ei. Jos se ei ole opetussuunnitelmassa, ei opettaja lähde mukaan ja ne lapset, jotka lähtevät, pyytävät vapaata koulusta.

Vaihtoehtoiseen opetukseen menevät vain ne lapset, jotka eivät halua luokkaretkelle, eivät siis ne lapset, jotka eivät maksa.

Onneksi näissä "koulusta tuli tieto, että täytyy maksaa" -asioissa voi aina ottaa yhteyttä koulutoimistoon tms. ja tiedustella, miksi ko. koulussa ei noudateta OPH:n määräystä. Toinen hyvät yhteydenottotaho on aluehallintovirasto, jossa takuuvarmasti kiinnostaa kunta, joka ei noudata säädöksiä.

Täyttä potaskaa.

Ymmärtäkää nyt, minkään kunnan ei tarvitse noudattaa mitään lakisääteisiä. Jos ei noudata, niin voi voi, mutta kun kukaan ei ole oikeasti missään vastuuss, kuin nimellisesti niin ei tarvitse tehdä vaikka joku tollo onkin lakikirjaan runoillut.

Vierailija
45/49 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi vielä 90-luvulla me köyhienkin lapset pääsimme luokkaretkelle. Rahaa kerättiin yhdessä ja ketään ei jätetty ulos. Tehtiin viikon kestänyt ikimuistoinen reissu. Sitten 2000-luvun alussa yläasteella ei enää päässyt köyhät mukaan, lintsasin sitten koko päivän koulusta kun ei ollut itsellä varaa lintsirannekkeeseen yms.

Voisitteko kommentoijat ymmärtää köyhien lapsia sen verran, että kukaan ei ihan oikeasti ole vapaaehtoisesti köyhä, varsinkaan sen köyhän lapsi.

No pitää olla luuseri köyhä jos ei yhteen lintsirannekkeeseen ole rahaa. Itse ole köyhästä perheestä. Yh- äiti joka ei ollut koskaan työelämässä, kun päätyi nuorena sairaseläkkeelle. Isäni pakoili vielä elareiden kanssa.

Silti jos oli mulle tärkeitä juttuja, äiti priorisoi menot. Itselle ei ostanut mitään. Kaikki tarjoukset käytti hyväksi. Pääsin ratsastusleireille ja ratsastamaan. Kallis harrastus.

Mun kaveri ei päässy koskaan mihinkään. Molemmat vanhemmat töissä, mut dokasivat ja käyttivät itseensä kaikki rahat.

Terveisin tosi köyhän lapsi. Että nyyh, vali vali.

Vierailija
46/49 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haistan jehovia.

Saako muka jehovat osallistua mihinkään kivaan? Vai mitä uskovia ne on, jotka ei saa uida tai tanssia tai käydä huvipuistossa tai keilaamassa? Oliko ne lestoja? Sitä paitsi on jehovilla rahaa, kun ne käy pelottelemassa mummot ja papat maailmanlopulla, niin saavat testamentilla niiden rahat.

Vierailija
47/49 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No näin sen kuuluu ollakin. Juuri näin.

No ei sen kyllä kuulu, peruskoulun kuuluisi olla MAKSUTON.

Ohis

Vierailija
48/49 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No näin sen kuuluu ollakin. Juuri näin.

No ei sen kyllä kuulu, peruskoulun kuuluisi olla MAKSUTON.

Ohis

Sama on näissä suksi- ja luistin asioissa - niidenkin pitäisi olla maksuttomia.

Koulussa tapahtuva toiminta pitäisi olla maksutonta eikä asettaa oppilaita eri asemaan, kuten ap tapauksessa.

Vierailija
49/49 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mamu kouluissa ei näitä ongelmia. Mamu tyttöjen äidit ilmoittivat heti ettei heidän tyttönsä osallistu leirikouluihin tai mihinkään yön yli reissuihin. Joten retket tulee halvaksi, kun käyvät jossain lähellä. Mitään rahaa ei ole kerätty.

itse ysillä oltiin Kööpenhaminassa. Hyvät muistot jäi.

Niinkö? Juuri nyt ysiluokkalaiset ovat Berliinissä, kaikki tytötkin mukana ja itse olen ollut huoltajana kolmessa leirikoulussa ulkomailla, no okei yksi oli Ahvenanmaa, eikä kukaan ole jäänyt pois. Joka luokalla maahanmuuttajia. Näin Espoossa jossa maahanmuuttajat kirjoittavat ylioppilaaksi samalla prosentilla kuin kantasuomalaisetkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi