Mitä oireita teille on tullut masennuslääkkeen lopetuksesta?
Olen nyt parin kuukauden ajan vähentänyt lääkitystä pikkuhiljaa. Tällähetkellä otan vielä 5mg escitalopramia joka kolmas päivä. Nyt on ollut päänsärkyä monta päivää ja mietin kuuluuko sekin lopetusoireisiin. Muuten on ollut huimausta ja etovaa oloa. Miten kauan teillä on lopetusoireet kestäneet ja muutenkin kuulisin mielelläni muiden kokemuksia masennuslääkityksen lopettamisesta.
Kommentit (5)
Mulla lääkkeiden lopettaminen aiheutti tunnekylmyyden, vaikka nautinkin edelleen tietyistä minulle tärkeistä asioista en saa siitä 100% irti kuten ennen.
Lopetin liian nopeasti ja kärsin unettomuudesta, hikoilusta ja todella kamalasta pahoinvoinnista. En pystynyt edes kaupassa kumartua laittamaan ostoskoria alas kun meinasi oksennus nousta kurkkuun. Huimasi myös.
Vierailija kirjoitti:
Lopetin liian nopeasti ja kärsin unettomuudesta, hikoilusta ja todella kamalasta pahoinvoinnista. En pystynyt edes kaupassa kumartua laittamaan ostoskoria alas kun meinasi oksennus nousta kurkkuun. Huimasi myös.
Miten kauan oireita kesti sen jälkeen kun olit kokonaan lopettanut? Mulla on kaikkein pahin oire ollut kaamea pyörrytys, joka menee pois kun ottaa sen lääkkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kauan oireita kesti sen jälkeen kun olit kokonaan lopettanut? Mulla on kaikkein pahin oire ollut kaamea pyörrytys, joka menee pois kun ottaa sen lääkkeen.
Unettomuus kesti kaksi viikkoa ja tuntui, että tulen hulluksi. Pahoinvointi ja muut oireet hävisivät noin viikossa/10 päivässä.
Oireesi kuulostavat tutuilta. Sähköiskun kaltaisia tuntemuksia, hikoilua, ruokahaluttomuutta, tasapainohäiriöitä lisäksi. Annos 20mg /vrk alas vähitellen. Jonkin viikonhan se kesti ennenkuin pää alkoi selviämään.
Ei ne vaarallisia ole, ikäviä vaan. Tsemppiä!