En uskalla mennä enää töihin, ettei työnantajalle koidu harmia
Homma meni näin.
Määräaikainen työsuhde joka koski tiettyä työtä.
Etukäteen jo tiedettiin että voi tulla hetkiä milloin tätä sovittua tiettyä työtä ei voida tehdä. Tästä seuraa työttömyyttä ja niin kävikin.Kävikin niin että määräaikaisessa ( joka siis on määräaikanen tietyn työn tekemisen takia) työsuhteessa ei saanutkaan olla päiviä jolloin ei töitä ollut.
Minun mielestä tämä ei voi lain mukaan olla näin. Se voisi olla jos määräaikaisuus koskee aikaa muttakun se tässä määräaikaisuudessa ei koskenut aikaa vaan tiettyä työtä niin pitäsi olla mahdollisuus olla työttömänä määräaikaisuuden sisällä.
Nyt asia on siinä pisteessä että en uskalla mennä enää töihin tälle työnantajalle jos hän pyytää, vaan selitän hänelle että hän voi joutua maksamaan palkan kaikelta siltäkin ajalta jolloin minulla ei ole ollut työtä.
Kommentit (9)
Vielä kun olisi ymmärtänyt tuosta jotain.
Sen työsopimuksen voi tehdä vähemmille tunneille, pahimmillaan nollatuntisopimuksena eli menet kutsuttaessa ja homma on ihan ok. Näin moni opiskelija toimii työskennellessään opintojensa ohessa.
Tai nyt haet niille päiville jolloin töitä ei ole, soviteltua työttömyyspäivärahaa kelasta, ja teet muuten työsi ihan normaalisti. Soviteltua päivärahaa saa myös määräaikaisuuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Eihän joudu, jos et tee juttua asiasta. Tessi on tehty sun suojakses, ei sun ole pakko käräyttää ketään, ellet halua.
En minä ole tekemässä mitään juttua mutta kun ammattiliitto ei tahdo hyväksyä työtodistusta vaikka kuinka yritetään yhdessä työnantajan kanssa tehdä paperi joka kelpaisi. Tämän jälkeen enää uskalla ottaa kantaa asiaan. Saan vielä jonkin syytteen. Saa liiton lakimies keskustella työnantajan kanssa kun ei työtodistus kerran kelpaa heille.
ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän joudu, jos et tee juttua asiasta. Tessi on tehty sun suojakses, ei sun ole pakko käräyttää ketään, ellet halua.
En minä ole tekemässä mitään juttua mutta kun ammattiliitto ei tahdo hyväksyä työtodistusta vaikka kuinka yritetään yhdessä työnantajan kanssa tehdä paperi joka kelpaisi. Tämän jälkeen enää uskalla ottaa kantaa asiaan. Saan vielä jonkin syytteen. Saa liiton lakimies keskustella työnantajan kanssa kun ei työtodistus kerran kelpaa heille.
ap.
Häh? Ykskään ammattiliitto ei ole erikseen ottanut kantaa mun työsopimuksiini. Ammattiliitto tulee tarpeeseen vasta, kun koen tarvitsevani apua vaikka työsopimuksen noudattamatta jättämisestä. Eli otan ITSE ammattiliittoon yhteyttä. Ei niillä ole aikaa ronklia kymmenien tuhansien työsoppareita etukäteen.
Joten en ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vielä kun olisi ymmärtänyt tuosta jotain.
Siis määräaikaisuus joka on määräaikainen tietyn työn takia, ei ajan.
Tätä sovittua työtä ei voinut tehdä yhteen pötköön vaan oli työttömyyttä välillä ja jolloin myös ilmoittauduin työttömäksi työnhakijaksi ja sitten taas jatkoin tätä sovittua määräaikaista työtä kun sen jatkaminen oli mahdollista.
En ole lakimies että kaikki mitä litto kysyy osattaisiin laittaa juuri lain mukaiseksi. Eikä työnatajakaan tiedä mitä pitäisi täsmälleen paperiin laittaa että menisi lain mukaan.
ap.
Vierailija kirjoitti:
Tessiä ei todellakaan ole tehty minun suojaksi taas tälläkään kertaa vaan minun vahingoksi että työnantaja ei enää soita töihin kun mikään paperi ei kelpaa.
En itsekkään ottaisi itseäni töihin kun on niin monimutkaiset säännöt paperien täyttämisessä. Jos liitto vielä soittaa papereista niin sanon että annan valtakirjan hoitaa asiaani.
Töitä ei siten kyllä enää saa.
Jos siellä olisikin töissä joku omalla järjellä ajateleva joka hyväksyisi ne paperit ilman pilkun nuss*ntaa muttakun ei tahdo nykyään olla kun on niin käyty niitä kouluja.
Lakimieskö tässä pitää hommata täyttämään papereita.
En mene töihin enää koskaan....
ap.
En nyt tarkkaan ymmärrä, mitä sinä yrität selittää.
Ei työsopimukset kuulu liitoille. Vasta silloin ne sekaantuvat asiaan, kun työntekijä = sinä tässä tapauksessa itse sen laitat asiaksi.
Tässä ketjussa on jo annettu sinulle neuvo yksi:
1. Työsopimus osa-aikainen nollatuntisopimus.
Tässä lisää neuvoja:
2. Työsopimukseen merkitään työn arvoitu suoritusaika, esim. 100 työtuntia lokakuun 2016 loppuun mennessä.
3. Työsopimukseen merkitään jaksotyöaika, esimerkiksi "keskimäärin 20 työtuntia viikossa".
Provohan tämä on, kun sellainen ihminen yrittää esittää työhalutonta työtöntä, mutta paljastuu siitä, että ei tiedä edes työttömän elämän aakkosia vaan takertuu epäolennaiseen kuten työn määräaikaisuuteen.